Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli onko vain riesaksi? auton osto olis varmaan edessä ja 4D sedan olis hakusessa tulevaisuudessa. Minkälaisia tyyppivikoja mahtaa löytyä autosta? Ilmeisesti kansi v*ttuilee ainakin ja siitä olen keskusteluja seuraillu täällä foorumissa. Entä pellit, onko herkkiä ruostumaan ja mitä paikkoja kannattaa autosta katella, jos sinne asti vielä joskus päästään? Ja sitten vielä kysyn 2.0 koneen tehoista, joissakin näkyy olevan n. 77kw ja toisissa n. +90kw, mistä tämä johtuu eli mitä eroa koneissa on? Googgelilla yritin ettiä mutten löytäny informaatiota tästä aiheesta.
Hintahaitari tulee siihen parintonnin nurkille ja silläpä pitäisi n. 200tkm ajettu vm.´89-´92 2.0 ruisku doch varmaanki saada ja aloittaa tutustuminen peltilehmien ihmeelliseen maailmaan.
kannatta ostaa sierra. voihan niissä olla pientä hieno säätöä ja temppuilua, ottaa ne ennemmin ominaisuutena kuin vikoina. halpojahan nuo on yllä pitää,osia saa joka puljusta eikä ole kallita.itse suosittelen ohc koneista jos ei ole takuuta moottorista jos dohc koneella.
Mulla oli hyvä dokkilainen, mutta ehdin myydä jo keskiviikkona Eipä ollu mitään moittimista, kyseinen kansiremontti siihen oli kans tehty. Ovien alareunat, lokarien kaaret ja kynnykset ainaki herkästi ruosteessa. Ihan mukavia ajaa ja ainaki tuo dokkilainen kulkee kohtuu pirteästi. Jos hyvän löydät niin mikä ettei..
Nissan 200SX -89
EX-
BMW 325i 2.7 E30
Sierra 2.0i DOHC -90
Escort 1.6 -89
Reilu vuoden Sierralla (1.8 OHC vm. 88 ) ajellu ja ei oo yhtään negatiivista mielipidettä. Ainoot viat mitä on ollu niin kytkinvaijeri napsahti poikki ja laturin laakeri leikkas kiinni (perusvikoja, on kaikissa autoissa). On mukava ajaa maantiellä ja kaupungissa, tosin näin talvella lyhyitä matkoja kaupungissa ajaessa bensaa kuluu melko reippaasti. Saattaa kyl ajotyylilläkin olla osuutta asjaan kun ei takavetoista vähään aikaan ole ollu käyttöpelinä..
Ai niin, unohtu mainita vielä että talvellakin tarkenee.
Kiitoksia Lallille noista moottori vaihtoehdoista ja muilleki mielipiteistä!
Ja entä ruiskumallit taitaa olla hieman kalliimpia kuin kaasarit, vai onko näin? En ole vielä niin hirmu paljoa kerenny hintoja seuraamaan niin siitä ei vielä selkoa ole. Ruiskua siitä kyllä pitäisi löytyä.
Ja entäpä kulutus, meneekö maantiellä alle kymmenen litran 2.0? Entäpä yhdistetty kulutus suunnilleen?
Se on iso plussa tosiaanki että varaosia löytyy melkein jokaiselta rasvanäpiltä eikä ne niin mahottoman kalliita enää ole!
kyllähän 2.0 is on ihan mukava ajella,jos sopiva löytyy.
aika varman tuntunen peli mitä ittellä oli..
260 000 ajettu tullessa,melkein vuoden päivät alla
enkä oikein tehnyt edes huoltoja sille..
eikä ollut oikeastaan mitään ongelmia koko aikana.
en nyt oikein edes muista miksi vaihtu..
Kaasaripelit vie semmosta kymppiä, mutta ruiskupelillä pääsee reilusti allekkin.
Ex-'86 is sierralla parhaimmillaan vain 7,5l/100km
Tuollainen vakio(ruisku) DOHC vie maantiellä kunnossa ollessaan ehkäpä jopa alle seittemän jos varovasti ajelee.
Eipä kaasaripelikään kymppiä vie maantiellä. Väljällä, ei niin hyvin säädöissään olevalla koneellakin pääsee kahdeksalla litralla, jos malttaa ajaa nätisti. Hyväkuntoisella varmasti pääsee allekin.
Koriltaan Sierrat ovat ikäisekseen monesti yllättävän hyviä. Ainakin omalla kohdallani on ollut näin. Ovien alareunat happanevat ensimmäisenä.
1997 Scorpio 2.3i A
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
janzamar kirjoitti:kyllähän 2.0 is on ihan mukava ajella,jos sopiva löytyy.
aika varman tuntunen peli mitä ittellä oli..
260 000 ajettu tullessa,melkein vuoden päivät alla
enkä oikein tehnyt edes huoltoja sille..
eikä ollut oikeastaan mitään ongelmia koko aikana.
en nyt oikein edes muista miksi vaihtu..
kyllähän tuo ruisku tekee siitä ehkä hieman paremmin käyntiinlähtijän, melkeen pitää itse vikoja keksiä että saa värkätä. kyllähän nuita kulutusosia, kuten pyöränlaakerit, jarrut, iskarit&jouset ym. on tullu vaihettua. varmaan kannattaa ostaa ruisku dohci jos ei oo hirveänä virittämässä.
Ripe kirjoitti:Kiitoksia Lallille noista moottori vaihtoehdoista ja muilleki mielipiteistä!
Ja entä ruiskumallit taitaa olla hieman kalliimpia kuin kaasarit, vai onko näin? En ole vielä niin hirmu paljoa kerenny hintoja seuraamaan niin siitä ei vielä selkoa ole. Ruiskua siitä kyllä pitäisi löytyä.
Ja entäpä kulutus, meneekö maantiellä alle kymmenen litran 2.0? Entäpä yhdistetty kulutus suunnilleen?
Se on iso plussa tosiaanki että varaosia löytyy melkein jokaiselta rasvanäpiltä eikä ne niin mahottoman kalliita enää ole!
kevyesti alle kympin, jotain 7-8,5litran välissä pyörii jos ei hirveänä yli satasta aja.
Ihan hyvältä kuulostaa ainaki nuo teidän mielipiteet! Kylläpä se taitaa sierra olla se menopeli minkä ostan, kunhan vain saan budjetin kasaan vankalle pohjalle. Ja sitten jos taas tulevaisuudessa on "ylimääräistä" (onko teillä??) rahaa niin vanteita ja madallusta suunnitellaan. Urheilumieltä ainaki tällä hetkellä riittää!
Jos sierraa meinaat madaltaa, niin takapään camberia ei pysty säätämää, joten joutuu tekemään jonkinlaiset prikkaviritykset tmvs. ettei pyörät kulu pelkästään sisäreunoilta.
Semmoista tässä mietiskelen,että kun sierrassa on näitä iS koneita, niin mitähän tuo ässä meinaa? i=injection,sen tiedän mutta entäpä tuo S? Onko se vain koriste vai onko sillä jokin merkityskin?
Minäpäs kyselen teiltä lisää jos mieltä askarruttavia kysymyksiä tulee mieleen!
On sierrojen joukossa myös riesoja...
omani toimi n.1vuoden jonka jälkeen on nykyisessä kunnossaan: Kaasari muuttui liekin heittimeksi, käy 2 jos silläkään ja korjaus on lähes mahdotonta,vaikka kaikki osat toimivat yksinään ne ei vain osaa tehdä kokonaisuutta....
Mutta ajettu vuosi oli kyllä mukava... tilava peli jolla kuitenkin kerkiää jos sikseen tulee. Talvi on Sierran kuningas aikaa, kuhan ei oikeasti tarvitse päästä jonnekkin jossa auraa ei ole näkynyt....
Ripe kirjoitti:Semmoista tässä mietiskelen,että kun sierrassa on näitä iS koneita, niin mitähän tuo ässä meinaa? i=injection,sen tiedän mutta entäpä tuo S? Onko se vain koriste vai onko sillä jokin merkityskin?
Minäpäs kyselen teiltä lisää jos mieltä askarruttavia kysymyksiä tulee mieleen!
Toi sierran OHC ruiskukone mielletään iS:n koneeksi, kun se on löytynyt iS:n pellin alta (vaikka on sitä ollut muissakin malleissa)
...ja se iS on vähän sporttisempi kuin tava sierra.