Terve
Mondeo -94 Zetec 1.6 16V DOHC.
Moottorin lämpötila-anturin vastusarvo oli 12 kilo-ohmia, moottori oli haalea. Liekö anturi OK? Kun johdot yhdistää, mittari ei liiku. Toisessa johdossa jännitemittarilla mitattuna 0 V, toisessa 4,9 V. Vika mittarissa vai missä? Bensamittari toimii OK.
Mikä se eteenpäin lähtevä turhanoloinen muovikotelo MAF:n ja imusarjan välissä on? Muoviosassa on anturi imuputken kohdalla, onko se imuilman lämpötila-anturi?
Värkki nykii tasakaasulla ajettaessa. Auttaisiko MAF:n puhdistus vai mikä olisi muu todennäköisin vika? Saako autosta kotikonstein vikakoodeja ulos?
Tällaista. Hyvä sillä pirulaisella on ajaa, pakko kehua bemarinkin jälkeen.
-AR
Mondeo -94 lämpömittari ja muutakin
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Arvo väärä tai mittari rikki.Moottorin lämpötila-anturin vastusarvo oli 12 kilo-ohmia, moottori oli haalea. Liekö anturi OK? Kun johdot yhdistää, mittari ei liiku. Toisessa johdossa jännitemittarilla mitattuna 0 V, toisessa 4,9 V. Vika mittarissa vai missä? Bensamittari toimii OK.
Mikä se eteenpäin lähtevä turhanoloinen muovikotelo MAF:n ja imusarjan välissä on? Muoviosassa on anturi imuputken kohdalla, onko se imuilman lämpötila-anturi?
Värkki nykii tasakaasulla ajettaessa. Auttaisiko MAF:n puhdistus vai mikä olisi muu todennäköisin vika? Saako autosta kotikonstein vikakoodeja ulos?
+20 pitäisi olla 35-40 kilo-ohmia.
+100 1,9-2,5 kilo-ohmia, siis laskee kun lämpö nousee, voi testata vaikka vesihanan alla! 8)
Turhiskotelo on kait "resenaattori", siis tasoittaa painemuutoksia?

Veikkaan nykyttelyyn syyksi EGR:ää tai tyhjäkäyntivenaa! 8)