Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jees! Nyt on merkkiliike saanu tyhjennettyy mun rahapussin. Vaihtoivat sen tyhjäkäyntiventtiilin niinkuin Monteonisti veikkasitkin ja sit ne laitto jonku huohotusventtiilin, kun auto ajoittain nyki. Puola vaihdettu myös. Ja laskuuki tuli vaan 450 egee.
Viimeksi muokannut Escorttitar, 23 Syys 2007 10:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tommo kirjoitti:Tietääkö joku viisas, että miten voi mitata tyhjäkäyntiventtiilin toimivuuden?
Minkähän mallinen venttiili?
Ainakin tuossa mondeossa ja eskortissa kun ottaa venttiilin irti. Siinä ei ole kuin + ja - navat...siihen ku pukkaa 12v virtaa niin venttiilin pitäs liikkua.
Ei siinä oikeen mikään muuten voi mennä rikki. Yleensä se vaan in niin paskanen että se vuotaa -> liikaa ilmaa-> tyhjäkäynti korkealla.
Näyttäis siltä, että venttiilisydeemin päässä oleva sähköinen rele ei toimi, kun mitään ei tapahdu vaikka siihen 12 volttia kytkee. Saakohan releen ostaa erikseen vai kuuluuko koko pötkö samaan juttuun?
Tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu (hinta 73 euroa), mutta vika ei poistunut. Elikä kun kone on kylmä niin tyhjäkäynnillä kierrokset seilaavat ylös ja alas ja ajettaessa nykii kierroksilla 1000 - 3000, mutta kun kone on lämpönen niin ei mitään ongelmaa!
Tarkistappa ilmamäärämittarin/anturin puhtaus jos on karstaa niin puhdista , mulla ainakin auttoi nykimiseen ja teho hävikkiin ja pakokaasu arvotkin palasivat normaaleiksi
Ilmamäärämittarikin on jo vaihdettu, ilman tulosta. Yksi mahdollinen vian syy saattaa olla kaasuläpän asentoanturi. Kuka tietää, mitä vastusarvoja kyseinen anturi pitää antaa oikein toimiessaan!
Nyt löysin mahdollisen syyn zetecin huonovointisuuteen kylmänä. Virranjakajan alla on yks alipaineletku, joka vuotaa!!! Tietääkö kukaan mikä on letkunpätkän tehtävä?
Nyt löysin mahdollisen syyn zetecin huonovointisuuteen kylmänä. Virranjakajan alla on yks alipaineletku, joka vuotaa!!! Tietääkö kukaan mikä on letkunpätkän tehtävä
?
Ensinnäkin Monteossa ei ole virranjakajaa, siis tämän palstan "viisaiden" mielestä!
Muistaakseni siinä kohdassa ei ole alipaineletkua, mutta pitänee tarkistaa!
Olisko huohotinletku ilmanputsarille?
Ei ole huonotinletku virranjakajalle. Kyseinen letku mielestäni kampikammion kannen välissä. Tehtävää letkulle en tiedä, muttä koneen käydessä tapahtuu imua kampikammiosta kanteen päin.
virranjakajan poistettuani huomasinkin, että letkunpätkä menee moottorista pakosarjan vieressä olevaan peltiseen boksiin. Varmaan sillä letkulla kuskataan jotakin moottorin höyryjä pakosarjaan poltettavaksi. Nyt poistui kylmänä nykimisen ongelma. Vielä jäljellä on kylmän koneen tyhjäkäyntiprobleema!
tietääkö joku kun escort 1.8 v:95 mk6 pätkii lämpösenä mut ei kylmänä esim kun ajaa kakkosella pinta kaasulla ja siitä polkasee lisää kaasuu niin rupee pätkimään missä olis vika?tulpat oon vaihtanu justiin...
Mun Escossa (-94 1.6) taas ongelma on tyhjäkäynnissä kylmänä startatessa..Kierrokset seilaa sammumisen rajoilla (~500rpm),nousee ~1500:n ja taas laskee..tätä kestää jonkin aikaa (ennen ku lämmöt nousee) ja häviää sitten pois.Ehdotuksia/ratkaisuja?
ara kirjoitti:Mun Escossa (-94 1.6) taas ongelma on tyhjäkäynnissä kylmänä startatessa..Kierrokset seilaa sammumisen rajoilla (~500rpm),nousee ~1500:n ja taas laskee..tätä kestää jonkin aikaa (ennen ku lämmöt nousee) ja häviää sitten pois.Ehdotuksia/ratkaisuja?
Minulla tai tarkemmin minun ekkerissä täsmälleen sama vika: Nyt pitää löytää joku viisas, joka kertoo, että miten se korjataan!
Monteonisti kirjoitti:Meillä halkeili tulpat (posliinit) kunnes vaihdoin Boschin "yttriumit", päkytys ja halkeilu loppuivat! 8)
Keramiikan halkeilu kertoo, että se lyö läpi tulpanhatun sisällä posliinia pitkin. Todennäköisesti läpilyönti johtuu siitä, että posliini on likainen. Kait vaihdot myös tulpanjohdot?