STW Mondeon takakaaret varaosana

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
mjpaav
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Elo 2006 18:45

STW Mondeon takakaaret varaosana

Viesti Kirjoittaja mjpaav »

Huomasin vasta nytten, että motonetistä olis saanu varaosana noita takalokarin kaaria. Kun menin jo ite vääntämään moiset nurkissa pyörineistä pellin kappaleista. Minkälaisia palikoita noi motonetin palat on?
Takakaari vasen Farmari. . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-53583 39.90 ???
Takakaari oikea Farmari. . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-53584 39.90 ???
Onko siinä sisempi ja ulompi pelti vai pelkkä ulompi? Tietää sitten ens kerralla hakee suoraan tommoset ja pokata ja liimata ne kiinni eikä tehdä puolimuotoisia peltejä ite hitsaamalla ja vääntelemällä kylkeä.. ain oppii.
mjpaav
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Elo 2006 18:45

Viesti Kirjoittaja mjpaav »

Se on semmonen ammattilais juttu. Et sä siitä mitään ymmärtäis.. :shock: :shock:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: STW Mondeon takakaaret varaosana

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mjpaav kirjoitti:
Onko siinä sisempi ja ulompi pelti vai pelkkä ulompi? .

yleensä takakaari käsittää vain uloimman pellin :wink:


kerrotko lisää tuosta liimauksesta?
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

melkeen kaikkien autojen pellit on nykysin liimattu :D
mjpaav
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Elo 2006 18:45

Viesti Kirjoittaja mjpaav »

Joo. En mä niistä mitään tiedäkään. Essolla vaan puhuivat, että sellaset miehet jotka noita fiksailevat enemmänkin pokkaavat vanhan pellin sopivasti alemmas ja liimaavat uuden paikoilleen. Voipi sitten siinä samalla maalata sen sisäpuolen kun sitä ei tulla kuumentamaan. Kitti vaan saumaan ja maalia päälle.

Täytyyhän siinäkin nyt sen verran askarrella, että saa uudesta pellista samanmoisen kun mitä kyljessä on reikää..

Sitä vaan kun en ole sellasia motonetin mondeon varaosa peltejä koskaan päässyt näkemään, eikä läheisen putiikin kaveri osannu kertoa millane se on. Tietää sitten kannattaako niitä tilata. Foortilla kun on sellasta peltiä autoissa, että se ruostuu molemmin puolin. :?
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Meillä oli joskus -89 toyota DYNA lava-auto, siihen piti saada leima, mutta tottakai siinä oli reikiä korissa niin perkuleesti, otettiin peltiä, liimattiin kiinni ihan jollain raksaliimalla, maalia perään ja leimamies oli tyytyväinen :lol: :lol:
Mondeo Mk1
Avatar
jonezy
Viestit: 39
Liittynyt: 22 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Pori/Espoo

Viesti Kirjoittaja jonezy »

Laitoin MK1:een korjauspalan kuskinpuolelle ja tuo on nimenomaan tarvikepala, eli siitä puuttuu mm. takapuskiurin kiinnike ja kiinnikkeen paikka on pelkkä peltiläpystä.
Ei ollut sellanen laita ja liimaa palanen...
Pokkaukset ei ihan osuneet paikoilleen, mut vasaralla....
Laikkaa annoin, Esabin liimalla laitoin, pikku heftit ja kittiä päälle...
Voisko joku tyhmää opettaa??
Kirjoitusvihreet kuuluu asiaan :D
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kaverin eukon nissaniin laitettiin motonetista uutta helmapeltiä. Oli aika tinapaperia (joskin samaa matskua oli vanha pelti) Ei millään saanu mikkiä niin pienelle, ettei olis menny puhki ihan pisteitä hitsatessa. Taitaa pitää paikkansa se sanonta, että japsiautojen kori tehdään niin, että ensin laitetaan pelti ja sitten maalataan molemmilta puolilta ja ennen kun maali kuivuu vedetään äkkiä pelti pois välistä. :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin