putoilevat venttilin ohjaimet
putoilevat venttilin ohjaimet
Jos on yksi pakoventtiilin ohjain pudonnut dohc sierrasta niin pitääkö tehä mukamas yli 1000 euron remppa?
Onko ehdotuksia korjaukseen?
Näkyy kuulemma kun irroittaa pakosarjan jos on laskeutunut.
Onko ehdotuksia korjaukseen?
Näkyy kuulemma kun irroittaa pakosarjan jos on laskeutunut.
Jos korjaa vain tuon vian se ei varmasti paljoa maksa, mutta jos tekee samalla täydellisen kansiremontin niin vain taivas on rajana rahanmenolle.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Aivan.Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:rahan menohan riippuu pitkälti siitä,että paljonki itse hallitsee hommia,jos teettää liikkeesäs niin kallista on jne
Jos itse purkaa kannen, ostaa yläpuolen tiivistesarjan tarvikkeena ja muutenkin tekee koneistusta lukuunottamatta kaiken itse, niin rahaa menee varmaan semmonen 100e + ohjurin koneistus.
Voi olla, että se venttiili on vähän kärsinyt, jos on hakannnut ohjuriin, eli sen vaihtaminen ei ole huono idea. Yksi vena ei voi maksaa kauheasti (tai no, Motonetissä 20e).
Hintoja Motonetistä:
Yläpuolen tiivistesarja: 72,50e (aika kallis!)
Pakovena: 19,90e
Kannen pultit: 29,90e
Eli 120e.
Samalla ehkä kannattaisi laittaa nokkiin uudet laakerit, jos näyttävät kuluneilta tai on paljon ajettu (vai onko tossa laakereita, kun ei Motonetisä saa?). Jakopäähän tossa vissiin on ketjulla, mikä on vaihtoväli? Sekin kannattaa laittaa samalla, jos siltä tuntuu, kun sen joutuu kumminkin irrottamaan. Tosin yläpää riittää, eli säästää vähän työtä, jos ei vaihda.
Venttiilijousien irrottaminen vaatii jonkun näkösen työkalun.
Mitäs muuta. Ei toi niin kauhean paha homma ole, jos yhtään on aikaisemmin tehnyt mitään ja riittää vähän uskallusta yrittää. Ketjun takaisinlaitton kanssa pitää olla sitten tarkkana, että nokkien ajotus tulee oikein. Jne.
Kannen irrottamiseen (ilman ketjun irrotusta) menee ehkä joku 2-3h.
Onko tossa nokkapukit pulteilla, vai tungetaanko läpi? En ole koskaan DOHC konetta purkanut.ironlake kirjoitti:Eipä ole nokissa laakereita.Ja kyllä sen kannen tunnissa purkaa irti...
Tuo purkunopeus riippuu varmaan siitä, miten rutiinilla menee

Sekin nopeuttaa, jos ei nokkaketjua irroita. Millainen muuten on ketjun alapään irroitus? OHC:ssä joutui purkamaan hihnapyörän pois ja ulosvetäjän tieltä syylarin, mikä hidasti hommaa.
Minkä näköinen on muuten DOHC imusarja? Olen varmasti kuvan nähnyt jokskus, mutta ei muistu mieleen.
On pulteilla.. Ei taida ihan kyllä tuntiin ainakaan ruisku dohcin kantta purkaa tai jos on paljon harjoitellut niin ehkä sitten voi onnistua jos oikein hätäileemarkkul kirjoitti: Onko tossa nokkapukit pulteilla, vai tungetaanko läpi? En ole koskaan DOHC konetta purkanut.

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/