Zetec pätkii, apua!!... Vika luultavasti korjattu.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Nykytys voi johtua EGR:stä, huutaminen tyhjäkäyntivenasta ja päkytys hydraulisista venojen painimista! 8)
Escorttitar
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Huhti 2007 14:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Escorttitar »

jees! Nyt on merkkiliike saanu tyhjennettyy mun rahapussin. ;) Vaihtoivat sen tyhjäkäyntiventtiilin niinkuin Monteonisti veikkasitkin ja sit ne laitto jonku huohotusventtiilin, kun auto ajoittain nyki. Puola vaihdettu myös. Ja laskuuki tuli vaan 450 egee. ;)
Viimeksi muokannut Escorttitar, 23 Syys 2007 10:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Tiinan oma" =) Escort 1.6 -96
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

no häviskö nykiminen?
Escorttitar
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Huhti 2007 14:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Escorttitar »

Kyllä auto tuli kyseisillä korjauksilla kuntoon. :D
Viimeksi muokannut Escorttitar, 23 Syys 2007 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Tiinan oma" =) Escort 1.6 -96
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Tietääkö joku viisas, että miten voi mitata tyhjäkäyntiventtiilin toimivuuden?
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

tommo kirjoitti:Tietääkö joku viisas, että miten voi mitata tyhjäkäyntiventtiilin toimivuuden?
Minkähän mallinen venttiili?
Ainakin tuossa mondeossa ja eskortissa kun ottaa venttiilin irti. Siinä ei ole kuin + ja - navat...siihen ku pukkaa 12v virtaa niin venttiilin pitäs liikkua.
Ei siinä oikeen mikään muuten voi mennä rikki. Yleensä se vaan in niin paskanen että se vuotaa -> liikaa ilmaa-> tyhjäkäynti korkealla.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Näyttäis siltä, että venttiilisydeemin päässä oleva sähköinen rele ei toimi, kun mitään ei tapahdu vaikka siihen 12 volttia kytkee. Saakohan releen ostaa erikseen vai kuuluuko koko pötkö samaan juttuun?
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Joudut kokonaisena ostamaan
Escort 1.8 sport -97
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Tyhjäkäyntiventtiili vaihdettu (hinta 73 euroa), mutta vika ei poistunut. Elikä kun kone on kylmä niin tyhjäkäynnillä kierrokset seilaavat ylös ja alas ja ajettaessa nykii kierroksilla 1000 - 3000, mutta kun kone on lämpönen niin ei mitään ongelmaa!
vilpuri1
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Elo 2007 21:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja vilpuri1 »

Tarkistappa ilmamäärämittarin/anturin puhtaus jos on karstaa niin puhdista , mulla ainakin auttoi nykimiseen ja teho hävikkiin ja pakokaasu arvotkin palasivat normaaleiksi
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Ilmamäärämittarikin on jo vaihdettu, ilman tulosta. Yksi mahdollinen vian syy saattaa olla kaasuläpän asentoanturi. Kuka tietää, mitä vastusarvoja kyseinen anturi pitää antaa oikein toimiessaan!
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Nyt löysin mahdollisen syyn zetecin huonovointisuuteen kylmänä. Virranjakajan alla on yks alipaineletku, joka vuotaa!!! Tietääkö kukaan mikä on letkunpätkän tehtävä?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Nyt löysin mahdollisen syyn zetecin huonovointisuuteen kylmänä. Virranjakajan alla on yks alipaineletku, joka vuotaa!!! Tietääkö kukaan mikä on letkunpätkän tehtävä
?
Ensinnäkin Monteossa ei ole virranjakajaa, siis tämän palstan "viisaiden" mielestä! :roll:
Muistaakseni siinä kohdassa ei ole alipaineletkua, mutta pitänee tarkistaa! :shock:
Olisko huohotinletku ilmanputsarille? :roll:
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Ei ole huonotinletku virranjakajalle. Kyseinen letku mielestäni kampikammion kannen välissä. Tehtävää letkulle en tiedä, muttä koneen käydessä tapahtuu imua kampikammiosta kanteen päin.
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Viesti Kirjoittaja Mondi »

tarkoitatko imusarjan alipaine letkua ?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Huohotinletkua veikkaan silti ja niitähän on tuossa kaksi? 8)
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

virranjakajan poistettuani huomasinkin, että letkunpätkä menee moottorista pakosarjan vieressä olevaan peltiseen boksiin. Varmaan sillä letkulla kuskataan jotakin moottorin höyryjä pakosarjaan poltettavaksi. Nyt poistui kylmänä nykimisen ongelma. Vielä jäljellä on kylmän koneen tyhjäkäyntiprobleema!
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Viesti Kirjoittaja Mondi »

tarkoitat ilmeisesti höyrystinkuppia. Höyrystinkuppi ottaa talteen höyryt ja ylimääräisen polttoaineen ja kuskaa ne takasin tankkiin.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Eikös tuossa aktiivihiilihässäkkä ole pelkääjän lokasuojan edessä/vieressä? :shock:
Vai tarkoititko tankin "höyryjä"? :roll:
jamppe07
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Syys 2007 16:54
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja jamppe07 »

tietääkö joku kun escort 1.8 v:95 mk6 pätkii lämpösenä mut ei kylmänä esim kun ajaa kakkosella pinta kaasulla ja siitä polkasee lisää kaasuu niin rupee pätkimään missä olis vika?tulpat oon vaihtanu justiin... :evil:
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Kuulostaa tulipuolen ongelmalta. Jokin tulpanjohdoista lyö läpi mahdollisesti tulpan keraamipintaa pitkin?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Meillä halkeili tulpat (posliinit) kunnes vaihdoin Boschin "yttriumit", päkytys ja halkeilu loppuivat! 8)
ara
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Loka 2006 17:34
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja ara »

Mun Escossa (-94 1.6) taas ongelma on tyhjäkäynnissä kylmänä startatessa..Kierrokset seilaa sammumisen rajoilla (~500rpm),nousee ~1500:n ja taas laskee..tätä kestää jonkin aikaa (ennen ku lämmöt nousee) ja häviää sitten pois.Ehdotuksia/ratkaisuja?
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

ara kirjoitti:Mun Escossa (-94 1.6) taas ongelma on tyhjäkäynnissä kylmänä startatessa..Kierrokset seilaa sammumisen rajoilla (~500rpm),nousee ~1500:n ja taas laskee..tätä kestää jonkin aikaa (ennen ku lämmöt nousee) ja häviää sitten pois.Ehdotuksia/ratkaisuja?
Minulla tai tarkemmin minun ekkerissä täsmälleen sama vika: Nyt pitää löytää joku viisas, joka kertoo, että miten se korjataan!
tommo
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Loka 2006 21:17

Viesti Kirjoittaja tommo »

Monteonisti kirjoitti:Meillä halkeili tulpat (posliinit) kunnes vaihdoin Boschin "yttriumit", päkytys ja halkeilu loppuivat! 8)
Keramiikan halkeilu kertoo, että se lyö läpi tulpanhatun sisällä posliinia pitkin. Todennäköisesti läpilyönti johtuu siitä, että posliini on likainen. Kait vaihdot myös tulpanjohdot?
Vastaa Viestiin