Zetec sammui, käynnistyy kylmänä, käy kolmella...
Zetec sammui, käynnistyy kylmänä, käy kolmella...
Ongelman kohde on -94 mondeo 1.6 koneella.
Sammui tänään kun olin kurvaamassa varaosaliikkeen pihaan. Lämpimänä startatessa hörähtää mutta ei lähde käyntiin.
Kun on seissyt useita tunteja, lähtee käyntiin ja jaksaa käydä kun auttaa kaasulla. Käy kuitenkin vajaalla. Tämän jälkeen kun sammutta ja yrittää käynnistää, lupailee mutta ei jaksa lähteä käyntiin.
Huomioitavaa myös että kierrosluku mittari ei ole kartalla ollenkaan vaan kun konetta kierrättää, korva-arviolla 2-3t rpm niin rundimittari on 1000rpm tai alle.
Vaihdoin tulpat- ja johdot --> ei vaikutusta
Kokeili täysin uudella puolalla --> ei vaikutusta
Mittasin häiriönpoistajan vastuksen --> lähti nousemaan, (käsittääkseni näin kuuluu tapahtua)
Bensansuodatin alle vuoden vanha, tankissa ihan tuoretta bensaa.
Ideat on loppu, ajattelin huomenna puristukset mittailla josko jokin nostaja olisi jäänyt kantamaan ja sitä kautta olisi ongelmia.
-EDITTIÄ-
Tietenkään toi nostajan kantaminen ei selitä tota kierrosluvun ongelmaa, lähtökoihtaisesti uskon vian olevan sähköpuolella ja jossain anturissa. Jollain ideoita mistä lähtisi mittailemaan. Niin ja mittaus arvot olis kanssa iso plussa
Sammui tänään kun olin kurvaamassa varaosaliikkeen pihaan. Lämpimänä startatessa hörähtää mutta ei lähde käyntiin.
Kun on seissyt useita tunteja, lähtee käyntiin ja jaksaa käydä kun auttaa kaasulla. Käy kuitenkin vajaalla. Tämän jälkeen kun sammutta ja yrittää käynnistää, lupailee mutta ei jaksa lähteä käyntiin.
Huomioitavaa myös että kierrosluku mittari ei ole kartalla ollenkaan vaan kun konetta kierrättää, korva-arviolla 2-3t rpm niin rundimittari on 1000rpm tai alle.
Vaihdoin tulpat- ja johdot --> ei vaikutusta
Kokeili täysin uudella puolalla --> ei vaikutusta
Mittasin häiriönpoistajan vastuksen --> lähti nousemaan, (käsittääkseni näin kuuluu tapahtua)
Bensansuodatin alle vuoden vanha, tankissa ihan tuoretta bensaa.
Ideat on loppu, ajattelin huomenna puristukset mittailla josko jokin nostaja olisi jäänyt kantamaan ja sitä kautta olisi ongelmia.
-EDITTIÄ-
Tietenkään toi nostajan kantaminen ei selitä tota kierrosluvun ongelmaa, lähtökoihtaisesti uskon vian olevan sähköpuolella ja jossain anturissa. Jollain ideoita mistä lähtisi mittailemaan. Niin ja mittaus arvot olis kanssa iso plussa
vikaa en osaa mennä nimeämään suuntaan taikka toiseen. mutta oletko käsitellyt kaikki anturit CRC:llä? ja sopii kurkkia suoraan tuon sulakeboksin taustalle, jos siellä on oikosulkua.
toivottavasti auttaa.
toivottavasti auttaa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Onhan niitä antureita kiva katsella mutta kun en ole mistään löytänyt arvoja mitä niitten pitäisi antaa yleismittarille niin en ole päässyt niitä tarkistamaanMonteonisti kirjoitti:Oletko tarkistanut kampuran ja nokan asentotunnistimet sekä alipaineletkut?

Voisiko joku ystävällinen henkilö linkittää mistä löytyy mondeon korjaamokäsikirja, jotta saisin sieltä katsottua antureiden mittaus arvot!
KIITOS JO ETUKÄTEEN!!!
Jatketaas.
Löydettyäni vastus arvot alkoi mittailu:
Suuttimet --> ok
Nokan asentotunnistin --> ok
Kampiakselin asentotunnistin --> ok
Imuilman lämpöanturi --> ok
Moottorin lämpötila-anturi --> ok
Sain selville että kampiakselin asentotunnistin lähettää myös kierrosluku tiedon, joten koska kierroslukumittari "kikkailee" vaihdoin tuon anturin uuteen. Ei vaikuttanut millään lailla.
Jahka saan mittarin niin jatkan puristuspainemittauksella...
Löydettyäni vastus arvot alkoi mittailu:
Suuttimet --> ok
Nokan asentotunnistin --> ok
Kampiakselin asentotunnistin --> ok
Imuilman lämpöanturi --> ok
Moottorin lämpötila-anturi --> ok
Sain selville että kampiakselin asentotunnistin lähettää myös kierrosluku tiedon, joten koska kierroslukumittari "kikkailee" vaihdoin tuon anturin uuteen. Ei vaikuttanut millään lailla.
Jahka saan mittarin niin jatkan puristuspainemittauksella...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kaasuläpän mittauksessa tuli nyt vastaan ehkä jotain mikä voisi ratkaista ongelman.
Mitattaessa napoja B ja C vastus on kiinni asennossa 3350 ohmia ja lähtee siitä laskemaan, kun läppää avaa siten,että läpän ollessa täysin auki arvo on 230 ohmia. Sama mittaus napojen A ja B välillä on että läppä kiinni 480 ohmia ja läppäauki 3530 ohmia. Manuskan mukaan arvot pitäisi olla välillä 400-6000, joten vahvasti vaikuttaisi että anturi on sökö
Sitten kysymys. Tosta manuskasta ei selviä se että kuuluuko A ja B navan mittauksen olla nouseva ja sitten B ja C navan laskeva?
Paljonkos tuo kaasuläppä maksaa uutena?
Mitattaessa napoja B ja C vastus on kiinni asennossa 3350 ohmia ja lähtee siitä laskemaan, kun läppää avaa siten,että läpän ollessa täysin auki arvo on 230 ohmia. Sama mittaus napojen A ja B välillä on että läppä kiinni 480 ohmia ja läppäauki 3530 ohmia. Manuskan mukaan arvot pitäisi olla välillä 400-6000, joten vahvasti vaikuttaisi että anturi on sökö
Sitten kysymys. Tosta manuskasta ei selviä se että kuuluuko A ja B navan mittauksen olla nouseva ja sitten B ja C navan laskeva?
Paljonkos tuo kaasuläppä maksaa uutena?
Juu ei mittään, ihan herjana heitin. Meinaa tänä viikonloppuna olla huumori vähissä kun piti vaihtaa harrasteautoon moottori niin eks tää s**tanan rakkine hajoa varaosaliikkeen pihaan kun olen hakemassa viimeisiä puuttuvia tavaroita...Regu kirjoitti:No jos olisin anturin hinnan vaan maininnut niin sitten huudettais että KAASULÄPÄN HINTA!![]()
![]()

No jos sais tän huomenna kuntoon niin pääsis sitten ton harrasteen pariin