Focus TDDI ongelmia, kysymyksiä..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
focusdiesel
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Joulu 2006 15:25

Focus TDDI ongelmia, kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja focusdiesel »

Mikähän mahtaa olla, kun kierrokset nousee yli 3000 rpm niin kone alkaa kalkattamaan kierrosten mukaan. Katoaa heti kun kierrokset laskee alle 3000 rpm. Mutta jo >4000rpm kalkatus on aika moinen.

Niin ja auto on siis -01 focus tddi, endura-di koneella.

Toinen kysymys on, että miksiköhän auto täristää kiihdytettäessä vitosella 100-120 välillä, ennemmin eikä sen jälkeen täristä. Ihan uudella asfaltilla sitä ei huomaa, mutta vanhalla asfaltilla aika vatkaus.

Menisköhän kohta fokkeri vaihtoon..
Mondeo -02 1.8i Trend wagon
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Re: Focus TDDI ongelmia, kysymyksiä..

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

focusdiesel kirjoitti:Mikähän mahtaa olla, kun kierrokset nousee yli 3000 rpm niin kone alkaa kalkattamaan kierrosten mukaan. Katoaa heti kun kierrokset laskee alle 3000 rpm. Mutta jo >4000rpm kalkatus on aika moinen.

Niin ja auto on siis -01 focus tddi, endura-di koneella.

Toinen kysymys on, että miksiköhän auto täristää kiihdytettäessä vitosella 100-120 välillä, ennemmin eikä sen jälkeen täristä. Ihan uudella asfaltilla sitä ei huomaa, mutta vanhalla asfaltilla aika vatkaus.

Menisköhän kohta fokkeri vaihtoon..
Viimesinpään kyssäriin
Iskarit uudet vaiko originaalit,Tärinä vois johtuu siitä taikka rengas paineet ym painoitus siin yleisimmät tärinän aiheuttajat.. Niinku tolla vauhdilla
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
focusdiesel
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Joulu 2006 15:25

Viesti Kirjoittaja focusdiesel »

Voiko epätasapainoisista renkaista lähteä tärinää vain kiihdytettäessä, ei rullattaessa.
Mondeo -02 1.8i Trend wagon
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Yleensä tärinä tuntuu molemmissa tapauksissa mutta olen kohdannut tapauksiin jossa tärinä on huomaamatonta rullatessa ja kiihdyttäessä hampaat on melkein tippunut suusta..
Tuli vaan mieleen että se voi myös olla väännön puute tosin epäilen kun se on diisseli mutta vatkaako nelosella tuolla alueella jos ei niin sit se on väännön puute alakierroksilla..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Vastaa Viestiin