Mondeon katalysaattorista!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Topias79
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Kesä 2007 11:57
Paikkakunta: Savo

Mondeon katalysaattorista!!

Viesti Kirjoittaja Topias79 »

Posahti -95 1.8 Dohc Mondeosta katti ja pitäs saaha selville että saako siihen käymään tarvike katin vai onko pakko olla alkuperäinen? Alkuperäinen kun kuiteskin maksaa kolme kertaa enemmän kuin se tarvike!! Korjaamolla valittivat ettei lambda anturi kuulema kävis mitenkään!
Ford Mondeo 1.8 Dohc STW
Larsanjus
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Syys 2006 16:07
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

eiköhän se putkiston alkupuolella ole jossainkohtaa putkessa, rälläköintiä/hitsaamista se vaatii, ja lambda-anturille uuden paikan, joka vaatii porausta ja hitsausta. Moni korjaamo varmasti nostaa kädet pystyyn, mutta ei se paha homma luulis olevan jos vaan rälläkkä ja hitsivehkeet löytyy ja niitä osaa joku käyttää.
Vw T2 -68 ja -74
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Niin.. Mondeossahan se lambda taitaa olla heti pakosarjan jälkeen (kun taas katti on siellä vähän pitemmällä) että ei se yleismallin katti vaikuta lambdaan kyllä mitenkään.

Herää myös kysymys mitä aloittaja tarkoittaa 'tarvikekatilla'. Merkkikohtaista alkuperäistä vastaavaa bolt-on kattia vai leikkaa ja liimaa -asennettavaa yleispömpeliä.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Topias79
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Kesä 2007 11:57
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Topias79 »

joo tuosta minun katti ongelmasta. Kävin hakemassa varaosa yleismallin katin hintaan 109 euroo ja korjaamolla sanoivat vain ettei tämä käy kun autossa lambda anturi on alkupäässä ja tarvike katissa olis tullu suoraa kattiin! jäi sitten laittamatta! jäin ite miettimään että eikö sitä katin lamda reikää voi vain tukkia kun se lamda kerran on jo kiinni putken alkupäässä? luulis äkkisestään toimivan ihan hyvin! Hyvä jos joku tietää että miten se pelittää! Se alkuperäinen Mondeon oma katti olis kuiteskiin maksanu yli 300 euroa!
Ford Mondeo 1.8 Dohc STW
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

No jopas oli kädetön paja. Tottakai sen ois voinu tukkia. Helpoiten varmasti ruuvaamalla siihen OHC moottorin sytytystulpan mutta siistimpi tapa ois tietyst ollu hitsata se umpeen.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Laitanpas tähän semmosen kyssärin tarvike kateista, että onko 4 litraselle koneelle tarkotettu yleismalli paremmin virtaava kuin 2.0-2,5 litraselle tarkotettu samanmoinen? Vai merkkaako nuo mitää mille on tarkotettu?
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Noissa vakion korvaavissa kateissa eli tarvikekateissa on yleensä yksi hölmö moka joka haittaa virtausta eli päädyt on melkein pystysuorat kun paremminnin virtaavissa päätyjen muoto on lähempänä suppiloa
Escort 1.8 sport -97
Topias79
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Kesä 2007 11:57
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Topias79 »

Joo kiitoksia vaan kommenteista! Tässähän säästyypi heti satasia! Kyllä saapi jäähä se alakuperäinen katti sinne kaupan hyllyyn! Käyn ostamassa heti ensviikolla sen yleismallin katin vielä kerran ja menen osaavammalle korjaamolle ja käsken pistää paikoilleen! Eiköhän ne päästöt ala siitä parantua! :lol:
Ford Mondeo 1.8 Dohc STW
Vastaa Viestiin