Ei ole ratkaisua löytynyt.seilori kirjoitti:Oletko löytäny ratkaisua,mulla prikulleen samat ongelmat,koneelle ei tehty
vielä mitään,sama konekin 2.0 ??
Ford Probe 2.0 -97 savuttaa ja polttaa öljyä
Todella kaukaa haettu mutta samantyyppinen vika oli kaverilla vanhemmassa escossa. Kun seisotti autoa kylmäksi saakka kone savutti ja kolisteli eikä oikein ollut tehotkaan tallella ennen kuin saavutti kunnolla käyntilämpötilan.
Syy, tai ainakin toimiva ratkaisu oli yllättävä.
Kyseinen kone ei oikeasti tykännyt paikallisesta lyijyttömästä gasosta huolimatta mitä ohjekirja väitti vaan imuvenat jumitti kun kone kylmeni. Ratkaisu oli yhtä yllättävä - lisätään silloin tällöin tankkauksen yhteydessä hiukan 2-tahtiöljyä mukaan. 1-2dl/tankki riitti.
Tuntuu hiukan kaukaa haetulta kyllä juu. Ei se sentään kovin paljoa savuttanut kuten tämä tapaus mutta ajattelin kuitenkin avata suuren suuni.
Syy, tai ainakin toimiva ratkaisu oli yllättävä.

Tuntuu hiukan kaukaa haetulta kyllä juu. Ei se sentään kovin paljoa savuttanut kuten tämä tapaus mutta ajattelin kuitenkin avata suuren suuni.

Kylmänä savuttaa tosi voimakkaasti noin 5 min,jonka jälkeen savutus häviää.Jos vika venttiilivarren kumeissa,savutus loppuisi melko pian eli heti kun mäntien päälle ohjurin kumeista seisonta-aikana valunut öljy olisi palanut.
Ainakin muissa autoissa joissa oli venttiilivarren kumit kovettunu,savutus oli lyhyt aikaista.
Tää kone on 2.0 ja kilsat jotain 250 tkm.
Ei tietoa onko mitään remppaa tehty koskaan.
Pieni kosmeettinen haitta muuten niin mukavassa autossa.
Voisko öljy nousta mäntien mukana eli kun ne lämpenee ja sitten laajenee ja tiivistyy,savutus lakkaa.Tää on vaan mun teoriaa,viisammat kertokaa tarkemmin.
Ainakin muissa autoissa joissa oli venttiilivarren kumit kovettunu,savutus oli lyhyt aikaista.
Tää kone on 2.0 ja kilsat jotain 250 tkm.
Ei tietoa onko mitään remppaa tehty koskaan.
Pieni kosmeettinen haitta muuten niin mukavassa autossa.
Voisko öljy nousta mäntien mukana eli kun ne lämpenee ja sitten laajenee ja tiivistyy,savutus lakkaa.Tää on vaan mun teoriaa,viisammat kertokaa tarkemmin.
Hmm.. Eli täysin sama ongelma kuin mulla. Tuota mäntien lämpenemistä ja sitä kautta tiivistymistä oon myös epäillyt, mutta se ei poista sitä miksi mäntien päältä on löytyy öljyä kylmänä. Todennäköisesti mulla vuotaa nyt sekä kumit että männät, mikä on uskomatonta kaiken tän jälkeen. Ei mulla ole vaihtoehtoja enää kuin kiikuttaa auto takaisin pajalle, uusi alakerta on sentään jo tiedossa.seilori kirjoitti:Kylmänä savuttaa tosi voimakkaasti noin 5 min,jonka jälkeen savutus häviää.Jos vika venttiilivarren kumeissa,savutus loppuisi melko pian eli heti kun mäntien päälle ohjurin kumeista seisonta-aikana valunut öljy olisi palanut.
Ainakin muissa autoissa joissa oli venttiilivarren kumit kovettunu,savutus oli lyhyt aikaista.
Tää kone on 2.0 ja kilsat jotain 250 tkm.
Ei tietoa onko mitään remppaa tehty koskaan.
Pieni kosmeettinen haitta muuten niin mukavassa autossa.
Voisko öljy nousta mäntien mukana eli kun ne lämpenee ja sitten laajenee ja tiivistyy,savutus lakkaa.Tää on vaan mun teoriaa,viisammat kertokaa tarkemmin.
Kokeilepas käynnistää kylmä kone ilman öljykorkkia, ja tunnustele puhaltaako ilmaa käsille? Tsekkaile liittyykö puhallus siihen savutukseen, mä olin ainakin vähän aikaa sitten huomaavinani että kun puhallus loppui, niin savutuskin väheni, tosin sen jälkeen homma on vaan pahentunut.
Nyt tilanne on levinny aika käsiin, kone työntää savua 20-30min, ja kaiken lisäksi mulla vuotaa pakopuolen tiiviste sekä joku pakoputken tiiviste ennen katalysaattoria.
Joo Mazdan koneet käy.seilori kirjoitti:Taitaa halvin ja viisain ratkaisu vaihtaa koko kone,eikös se ole sama kuin Mazda 626 2.0 vm.94-,ainakin päällepäin näyttää ihan samalta,purkamoilta saa 500-700€ ja niissähän on toimintatakuu.
Mun olis pitäny tehdä just ensimmäiseksi, olisi tullut kaikista halvimmaksi, päälle vielä vähän ajettu moottori.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 22:11
- Paikkakunta: Kajaani
Mulla on myös sama vika probessa vm. -94 ja 2.0...
Se savuttaa kylmänä noin 5 minuuttia ja sit ku se lämpenee niin savutus loppuu.
Venttiilivarren kumit on tullu vaihettua ihan turhaan.
Se savuttaa kylmänä noin 5 minuuttia ja sit ku se lämpenee niin savutus loppuu.
Venttiilivarren kumit on tullu vaihettua ihan turhaan.
Viimeksi muokannut Kossuriesa, 14 Kesä 2007 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Maverick 2.3 -06
Ford Focus 1.4 -03
Ford Focus 1.4 -03
Ahaa, meitä on siis enemmän..Kossuriesa kirjoitti:Mulla on myös sama vika probessavm. -94 ja 2.0...
Se savuttaa kylmänä noin 5 minuuttia ja sit ku se lämpenee niin savutus loppuu.
Venttiilivarren kumit on tullu vaihettua ihan turhaan.

Mä en ymmärrä miten on mahdollista, että kun koko kansi uusittiin sisuskaluineen ja kumeineen, öljyä tihkuu mäntien päälle kun kone kylmenee.
Eli olet vaihtanut varrenkumit jo? Pystyisitkö tsekkaamaan kylmänä tulpanrei'istä, että onko sinne valunut öljyä?
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 22:11
- Paikkakunta: Kajaani
Jep, mulle kävi tismalleen samoin. Luulenpa ettei tuosta ihan heti ota selvää, varsinkaan puheitten perusteella. Mä oon nyt tapellu tän asian kanssa yli puoli vuotta. Yksikään ei ole osannut auttaa.Kossuriesa kirjoitti:Tarkistan asian heti kun voin. Ajattelin soittaa ja kysellä mazdan huollosta että tietäisivätkö mikä on vikana ku meinaa hermot mennä ton savusaunan kanssa.
Venttiilivarren kumien vaihto pahensi savutusta.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 22:11
- Paikkakunta: Kajaani
Soitin mazdan huoltoon ja sieltä sanoivat että eivät osaa auttaa koska mazdoissa ei ole ollut sitä vikaa. Epäilivät että foorti on tehnyt koneeseen omia patentteja...
Foortilla eivät myöskään tienneet syytä savutukseen.
Soitin auton myyneeseen liikkeeseen ja sieltä kuulosti että ne etsivät siihen uuden koneen, mut saa nähdä miten käy...
Foortilla eivät myöskään tienneet syytä savutukseen.
Soitin auton myyneeseen liikkeeseen ja sieltä kuulosti että ne etsivät siihen uuden koneen, mut saa nähdä miten käy...
Ford Maverick 2.3 -06
Ford Focus 1.4 -03
Ford Focus 1.4 -03
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 22:11
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 22:11
- Paikkakunta: Kajaani
Joo tuo olisi juurikin oikea ratkaisu mutta kun on rahat aika finaalissa. Mulla on tiedossa sen vaihtomoottorin alakerta, josta uuden kannenkin ostin, ja se on 30000 ajetusta kolarimazdasta. Samalla voisi laittaa kytkimenkin uusiksi.Kossuriesa kirjoitti:Suosittelen ostamaan takuu koneen purkaamolta. Vaikka vaihto viekin aikaa, niin saatpahan autosi liikenteeseen.
Kröhöm... kun noita osia olet joutunut hommaamaan, kertoisitko hyvän vinkin löytää 2.2 turbon jakopään suojakoteloa? Käykö se Mazdan 626 samankokoinen/-ikäinen koppa, entä Saloon-malli? Mistä olet yleensä noita osia noin hyvin löytänyt? Itse kysellyt Kivitilat, Usa-varaosaliikkeitä jne. Kohta alkaa olla harmaita hiuksia enemmän kuin oman värisiä 

Mä olen etsinyt ihan pelkästään Mazdan varaosia liikkeistä ja purkamoista. Tuo 2.2 turbo (vuoteen -92) on kokonaan eri auto, eikä siinä käsittääkseni ole Mazdan tekniikkaa läheskään niin paljon kuin seuraajassaan, eli tässä Probe II:sessa. Lisäksi vanhempi korimalli on paljon harvinaisempaa tekniikkaa. Onnea etsintään. Suosittelen soittamaan suoraan USA:an.mgml kirjoitti:Kröhöm... kun noita osia olet joutunut hommaamaan, kertoisitko hyvän vinkin löytää 2.2 turbon jakopään suojakoteloa? Käykö se Mazdan 626 samankokoinen/-ikäinen koppa, entä Saloon-malli? Mistä olet yleensä noita osia noin hyvin löytänyt? Itse kysellyt Kivitilat, Usa-varaosaliikkeitä jne. Kohta alkaa olla harmaita hiuksia enemmän kuin oman värisiä
Mazdan 2.2 litrasen koneen (tyyppi f2) suojakopan pitäis sopia, koska jakopään osat muutenkin sopivat ristiinmgml kirjoitti:kertoisitko hyvän vinkin löytää 2.2 turbon jakopään suojakoteloa? Käykö se Mazdan 626 samankokoinen/-ikäinen koppa, entä Saloon-malli?

btw. puuttuuko sulta koko koppa vai vaan se yläosa joka tulee nokkapyörän suojaks?? Mikäli nokkapyörän suoja riittää, ni pistä mulle privaa! Meikäläiseltä nimittäin löytynee ko. suoja ylimääräisenä

Käsittääkseni tuo meni vai osittain oikein.Mixerman kirjoitti:
Mä olen etsinyt ihan pelkästään Mazdan varaosia liikkeistä ja purkamoista. Tuo 2.2 turbo (vuoteen -92) on kokonaan eri auto, eikä siinä käsittääkseni ole Mazdan tekniikkaa läheskään niin paljon kuin seuraajassaan, eli tässä Probe II:sessa. Lisäksi vanhempi korimalli on paljon harvinaisempaa tekniikkaa. Onnea etsintään. Suosittelen soittamaan suoraan USA:an.
1989-92 mallissa on prosentuaalisesti kyllä vähemmän Mazdan tekniikkaa mutta se johtuu siitä että siinä on turbo ja välijäähdytin jotka ovat Mitshubishin tekniikkaa ja puuttuvat 1993- malleista. Molemmissa on bensan ruiskusysteemit ja laturi Mitsua. Molemmat perustuvat Mazdan pohjalevyyn (GD ja GE) ford merkkisissaä autoissa käytettiin myöhemmin muunnelmaa CD3 (Mazda GG ja GY). Kaikkein "puhtain Ford" Probeista taitaa olla 1990-92 valmistettu LX malli josssa on 3,0 litran Ford Vulcan V6. Kaikki mallit on kuitenkin valmistettu AutoAlliance Internationalin tehtailla Michiganin Flat Rockissa. Tehdas valmistaa nykyään Mazda 6 ja Ford Mustang malleja. http://www.autoalliance.com/home.html
Hupaisa yksityiskohta amerikalaisesta ylpeydestä löytyy autoni tuulilasissa olevasta tarrasta. Pitää muistaa että auto on valmistettu sen jälkeen kun oli jo julkistettu että Proben tuotanto lopetetaan. http://vvhhs.pp.fi/images/index.php?image=/Tarra.jpg Meikäläinen tehdasduunari tuossa vaiheessa kun jo tietää valmistuksen loppuvan ihan juuri olisi varmaankin kusaissut tankkiin.

Ford Fiesta ST 150 -> 170
Lisäystä tuohon 2.2GT probe /mazda vertailuun... Eli kyseinen konehan on ollut sellaisenaan 626 sportsalonin turboversiossa, jota ei missään vaiheessa ole suomeen tuotu, mutta jenkeistä löytyy kyllä, tosin tunnetaan siellä 1gen mx 6 mallimerkinnällä... Ja tuon mazdan 2.2 vaparin tyyppi merkintähän on f2 ja vastaavasti 2.2 turbon, joka siis myös Proben keulalta löytyy, tyyppi on f2t
Eli jos joskus kaipaa esim. kytkentäkaavioita tms. niin mazdalle jos soittaa, kannattaa puhua f2t koneesta
ja mootorin ohjauksestahan vastaa mecs, eli mazdasta sekin
....


