Eli tuo -88 2.0 OCH sierrani tekee seuraavaa:
Kylmällä koneella ei toiminnassa ole mitään häikkää, mutta kun lämmöt nousevat hieman niin ongelmat alkavat. Ensin kone meinaa sammua jos ottaa kytkimelle ja tyhjäkäynnille, tässä kohtaa kone ei pysy käynnissä ilman hieman reilumpaa kaasua. Pian tämän jälkeen kone rupeaa pätkimään niin että vain välillä nykäisee eteenpäin, muuten ei käy ollenkaan.
Tätä jatkuu yleenssä hetki, riippumatta siitä miten paljon antaa kaasua tai kikkaileen takaisin vaihteella käyntiin.
Kun kone sammuu tämän jälkeen, ei se meinaa lähteä käyntiin. Yleensä joutuu sahaamaan useamman minuutin ennenkuin se taas hörähtää käyntiin. Jos koneen antaa jäähtyä täysin kylmäksi niin ongelmaa ei taas esiinny!
Automaattiryypyn kanssa on myös ongelmaa, sillä välillä koneen kierrokset nousevat noin 3000 rpm ilman mitään syytä, mutta laskevat taas jos käyttää vaihdetta ja vetoa päällä.
Tulpat ja tulpanjohdot on vaihdettu hiljattain, joten niissä ei pitäisi olla vikaa. Kilometrejäkään ei ole vasta kuin 280000 ja risat.
Auto seisoi talvella useamman kuukauden, mutta lähes täydellä tankilla. Kun otin sen käyttöön, laitoin jäänestoainetta ja uutte bensaa (98), eli vetta ei pitäisi olla tankissa.
En ole kerennyt edes juurikaan ajaa tuolla, sillä se ei näytä onnistuvan ilman yllämainittuja ongelmia. Koitin myös bongata samaa ongelmaa muista ketjuista, ilman tuloksia.
Sierra 2.0 OHC -88 Pätkii ja sammuu ajossa! APUA
Jooh selkeä homma. Katon tuon ryypyn huomenna kuosiin.. Oiskos mitään hyviä arvauksia jos se ei ollukkaan ryypystä kiinni?lexicon69 kirjoitti:itsehän oot löytäny vian, sierran täytyy päästä katkolle, eli ryyppy jää päälle, kierroksilla läppä aukee alipaineen vaikutuksesta. jumita ryyppy auki ja kokeile.
Re: Sierra 2.0 OHC -88 Pätkii ja sammuu ajossa! APUA
Arvataas nyt jotain mistä seuraavaksi lähtee liikkeelle....tota vähän pirullistahan se on ja näpit voi palaa, mutta pitäis sitten varmaan kattoa ku se kone hyytyy kuumana, niin tuleeks sinne edelleen hyvin kipinää sinne tulppiin tai puolalta virranjakajaan, että hyytyykös se sähköpuolelta vai bensapuolelta...Fujipuh kirjoitti:Pian tämän jälkeen kone rupeaa pätkimään niin että vain välillä nykäisee eteenpäin, muuten ei käy ollenkaan.
Kun kone sammuu tämän jälkeen, ei se meinaa lähteä käyntiin. Yleensä joutuu sahaamaan useamman minuutin ennenkuin se taas hörähtää käyntiin. Jos koneen antaa jäähtyä täysin kylmäksi niin ongelmaa ei taas esiinny! Tulpat ja tulpanjohdot on vaihdettu hiljattain, joten niissä ei pitäisi olla vikaa.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Kannattaa tarkistaa että tulee bensaa kunnolla koneelle asti, kun ongelma on päällä eikä meinaa startata.
Itselläni oli juuri tuon tyyppisiä ongelmia ja aiheuttajana oli bensatankin sisällä olevan bensaputken filtterin tukkeutuminen. Kun autolla ajoi, alkoi bensatankissa olevat roskat vähitellen imeytyä filtterin pinnalle ja lopulta tukkivat sen. Semmoisen 5 - 10 kilometriä autolla yleensä pääsi ennen kuin kulku alkoi pätkiä ja lopulta sammui. Käyntiin ei lähtenyt heti, vaan oli odoteltava muutamia minuutteja ennen kuin käynnistyi uudelleen.
Itselläni oli juuri tuon tyyppisiä ongelmia ja aiheuttajana oli bensatankin sisällä olevan bensaputken filtterin tukkeutuminen. Kun autolla ajoi, alkoi bensatankissa olevat roskat vähitellen imeytyä filtterin pinnalle ja lopulta tukkivat sen. Semmoisen 5 - 10 kilometriä autolla yleensä pääsi ennen kuin kulku alkoi pätkiä ja lopulta sammui. Käyntiin ei lähtenyt heti, vaan oli odoteltava muutamia minuutteja ennen kuin käynnistyi uudelleen.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83