Sierra dohc

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
lmakko

Sierra dohc

Viesti Kirjoittaja lmakko »

mitähän noihin dohc sierrojen kansiin uusitaa siinä paljon muistutetus 200thk kansirempas?
DTS
Viestit: 22
Liittynyt: 13 Huhti 2007 00:10

Viesti Kirjoittaja DTS »

Olettaen, että kansi on ehjä:

-Venttiilit (Suotta hiot niitä entisiä)
-venttiilien nostimet
-venttiilinvarren tiivisteet
-kannen- ja venttiilinkopan tiivisteet
-uudet kannenpultit (entiset tuppaavat olemaan pilalla, venymän takia)
+ Kannattaa uusia myös pako-ja imusarjan tiivisteet

Nuo ainakin, jos haluaa taas varmoja kilometrejä tulevaisuudessa, nokkia ei tarvitse yleensä uusia, elleivät ne ole silminnähtävästi kuluneet. Samat hilppeet uusitaan kuin muissakin kansissa. Niin ja tarkista vielä kannen suoruus lasipinnalla, ja ehdottomasti momenttiavain kasatessa pakettia läjään.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Siis kysytkö että miksi niihin tehdään kansiremppa, vai mitä niihin uusitaan? Se mitä uusitaan riippuu siitä mitä halutaan uusia, mutta syy miksi noihin yleensä se kansiremppa tehdään johtuu siitä paljon puhutusta kannen halkeamisesta, josta löytyy foorumilta kyllä keskusteluita.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

pakopuolen ohjurit laskeutuvat alas, ne voi joutua uusimaan ja tekemään "Lukituksen" ettei uudelleen laske.

nähdäkseni kannen halkeilu johtuu yleensä huonosta käytöstä, ts. sammutetaan täydestä lennosta eikä anneta lämpötilojen tasoittua vrt, turboauton jälkikäyttö. tähän lisäksi suuresta syyläristä johtuva vähäinen flektien pyöriminen (nämäkin toimivat vaiheittain); suomen suvessa flekti pyörähtää niin harvoin että jumittuu helposti -> pääsee kiehahtamaan ja kansi on toki sillä selvä.
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Mun dohcilla on menos 380tkm eikä mitään ongelmia, en ajatellut huvikseni tehdä remonttia katotaan mitä kestää. Minkäänlaisia oireita ei ole mistään viasta ja sen kyllä huomasi päästöissä 8)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

täällä mennään 240 ajetulla kannella ja ainoa ongelma on jäähdytysvesien katoaminen apaut litra/kk

konttorilla päästöt oli kyllä kunnossa
Focus 1.0 edition a6 2017
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Mulla ei CO löydetty tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ollenkaan jos oikein muistan tai ainakin se oli niin monella desimaalilla 0, että aivan nauratti. HC tyhjä 17 ja kierros 19 :lol:
Lambda 1.03

Nämä tuli heti kun kytkettiin laitteet kiinni ja ihan normaalia ajoa ajelin sen n.20km konttorille.
Yleensä riesoja ja scorpareita on saanu polkea kunnolla ja vitkutella ja ketkutella että saa läpi konttorilla.
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

321tkm, eka kannentiiviste paikallaan, no problemos :-) ei vie öljyä eikä vettä.. viime syksynä luulin että alkoi vettä kulumaan mutta syyllinen oli vuotava syylärin pääty joka muuten vuotaa edelleenkin kun ei ole niin vakava juttu.. päästöt vaatii aika rajua lämmittämistä mutta uskoisin että katti ei ole enää uudenveroinen vaikka kananmunapierulta haiseekin vielä vähäsen :-)
Vastaa Viestiin