Sierran 1.6l bensa koneen korvaaminen sierran 2.3l kiisselil
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47
Sierran 1.6l bensa koneen korvaaminen sierran 2.3l kiisselil
Moikka!
Löytyiskö täältä neuvoa, että mahtaakohan tuo 2.3l kiisseli kone käydä kiinni tohon samaan laatikkoon ku 1.6?
Koneen kiinnityksillä ei ole väliä, se riittää jos se käy samaan laatikkoon.
Löytyiskö täältä neuvoa, että mahtaakohan tuo 2.3l kiisseli kone käydä kiinni tohon samaan laatikkoon ku 1.6?
Koneen kiinnityksillä ei ole väliä, se riittää jos se käy samaan laatikkoon.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 13 Joulu 2005 20:47
Hmm... Joo o, mut ku mulla on toi c3 automaagi, ni siinä ei muistaakseni ollu tota irrotettavaa koppaa...VesQ kirjoitti:Jos kerran kiisselin perään menee v6 laatikko niin vaihtaa sen v6 kytkinkopan siihen ohcn laatikkoon (olettaen että on iso 4v tai 5v jossa irrallinen kytkinkoppa)
Vai olikos v6 laatikossa vielä lyhyempi/pidempi kytkinakseli

Mä en usko et ton c3:sen edessä ois ollu ikinä kiisselii, jaa mut hei onhan noita granadoita ollu v6:sena automaagina? mikä laatikko siinä sit on ex seki oo toi c3?
diesel/v6 mallissa eri kytkinkoppa ja pidempi kytkinakseli kun oohooseessä eli vaihtoon menee laatikko tai sit kytkinkoppa ja jatkat kytkinakselia vajaat 4 senttiä.
veroasiat ei oo sen kummempia, kun auto muutoskatsastetaan dieseliksi alkaa siitä päivästä juoksemaan käyttövoimavero, ei sen ihmeellisempää.
katsastukselle tarviit vertailumoottoritodistuksen (eli sierran yleispaperi jonka saa lähimmältä ford-huollolta, joillain asemilla (ainakin K1 asemilla) on ko. paperi kansiossa valmiina, sen mukaiset muutokset jos tarvii (pitää ottaa huomioon moottorin koko, paino ja teho) ja leimalle. vaihdetuista osista merkitään prosentit otteeseen. moottorin alkuperäselvitys myös vaaditaan, eli esim rekisterinumero mistä kone on tai sit ostokuitti tai muu luotettava selvitys.
veroasiat ei oo sen kummempia, kun auto muutoskatsastetaan dieseliksi alkaa siitä päivästä juoksemaan käyttövoimavero, ei sen ihmeellisempää.
katsastukselle tarviit vertailumoottoritodistuksen (eli sierran yleispaperi jonka saa lähimmältä ford-huollolta, joillain asemilla (ainakin K1 asemilla) on ko. paperi kansiossa valmiina, sen mukaiset muutokset jos tarvii (pitää ottaa huomioon moottorin koko, paino ja teho) ja leimalle. vaihdetuista osista merkitään prosentit otteeseen. moottorin alkuperäselvitys myös vaaditaan, eli esim rekisterinumero mistä kone on tai sit ostokuitti tai muu luotettava selvitys.