2.8L vai 2.9L kun lohkossa lukee BR D?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

2.8L vai 2.9L kun lohkossa lukee BR D?

Viesti Kirjoittaja tonis »

2.8L vai 2.9L kun lohkossa lukee "BR D"?
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja juss »

BRD on scorpparin 2,9 ennsimäinen kat versio...
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

no se on kiva kuulla..

Viesti Kirjoittaja tonis »

ostin yhden scorpparin varaosiks niin sen piti olla 2.8i mut paljon parempi vaan että onkin sit 2.9i eli sama kone kun mulla on nyt sierrassa. mitä ihmettelin niin tossa ei oo lamdoja lainkaan, ja sit siin näkyy olevan toisessa pakosarjassa jotain saaste hässäköitä tai mitä lieneen! ja todella moni letku on tulpattu. oikeit virityksii tehty! :lol:
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja juss »

BRD-lla pitäisi olla 2 lambda, eli molemmalla puolella ja heti lamdojen jälkeen putket mene yhteen eli 1 pakoputki mene taakse.
Vain katittomassa 2,9(BRC) on kaksi putkea takapöntön saakka.


katittomassa BRC moottorissa ilmasuodattimen päässä on ilmamittarit.

KUVA
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

se on siis tuo kuvan "BRC" mukainen päälle päin mu

Viesti Kirjoittaja tonis »

se on siis tuo kuvan "BRC" mukainen päälle päin mutta lohkos lukee BRD! :roll: eli olisko ruisku vaihdettu.. ja lamdoja ei oo ja sen pakoputkisto oli kyhätty auton molemmille puolille loppuun saakka ja katit olivat välissä.. ai niin ja kone on kuulemma ruottista tuotu tai tuotusta autosta että se saattaa muuttaa asiaa..
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

montako pakoaukkoa per kansi?
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

kolme

Viesti Kirjoittaja tonis »

kolme..
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Laita ihmeessä kuvia! En ole nähnyt vielä yhtään 2.9i EGR:llä...
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

siis se on BR D..

Viesti Kirjoittaja tonis »

juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja juss »

Ruisku on kaikilla sama, ohjausboxi on eri.
BRC koneella on säädettävät venttiilit ja BRD/E/F/G koneissa on hydrauliset (ei säädettävät)...
Oliko noissa ilmamittareissa johdot kiinni ?
2 eri kattia on vain cossulla, oletko varma että ne oli katit ?
Jos kerran on oma viritelmä kone nii voi ne katitkin olla tyhjät pöntöt vaan...
Mitä konepeltiin alla olevassa peltissä lukee? Jos sitä ei oo vaihdettu niin näkee ainakin mikä moottori skorpparissa uutena oli...jotenkin tuntuu että skorparissa olikin alunperin 2,8 ja joku on vaihtanut 2,9 BRD moottorin...mut ei kokonaan, esim. ilmamittarit jäänyt vanhat...ja ne katit on 2.8 etu pöntöt eikä katit...

ps. ruottista tuotu tai ei ei vaikuta asia...
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

ööö joo..

Viesti Kirjoittaja tonis »

siis on siis on ainakin hydraaliset venat mun on niissä myös karkee säätö kun esim. kansista ottaa pois niin siin vaiheessa pitää avata säätö ruuveja.. paljon tollasesta koneesta kehtaa pyytää kun myy? ja siis kaikkineen johtosarjoineen + boksi?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jos siihen oli vaan lohko vaihdettu joskus
Focus 1.0 edition a6 2017
Vastaa Viestiin