Vinkkejä Transit 2,5 Dieselin ongelmista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hajama
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Syys 2006 10:43
Paikkakunta: TRE

Vinkkejä Transit 2,5 Dieselin ongelmista

Viesti Kirjoittaja hajama »

Oon asuntoautoa ostamassa ja kiinostaa malli jonka alustana on ollut 96-2001-mallin 2,5 litraisia Transitteja paripyörillä. Onko kaikki Turboja?

Mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota? Mitkä on ongelmakohdat kun on kova kuorma koko ajan päällä?

Onko vuiosimalleilla isoja eroja?
usa.power.xr4ti
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Tammi 2007 21:14

Viesti Kirjoittaja usa.power.xr4ti »

alapallot ja raidepäät heikot.. jakopää on "vanhalla" kiristimellä laho.. muuten kyl kestää ajoo ja niin enstex egr tukkoon..
Mondeo 02
XR4TI
Sierra 2.3d GL (VOIMAVAUNU)
Sierra 2.0
hajama
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Syys 2006 10:43
Paikkakunta: TRE

Viesti Kirjoittaja hajama »

Kiitokset vinkeistä. Nuo ei ainakaan vaikuttanut huolestuttavilta. Onko tietoa tekniikan muutoksesta tuossa 2000-2001-vaihteessa kun ainakin kori muuttui? Kumpi on luotettavammalla tekniikalla vai tuliko edes muutosta?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Noi vanhemmat koneet tuntuu ainakin melko ikiliikkujilta.
Entisessä työpaikassakin on tällä hetkellä varmasti yli 300tkm ajettu 90 luvun loppupuolen tuotos johon ei juuri öljyjä lisäillä saati sitten vaihdeta.

uuteen korimalliinhan tuli vissiin vasta noi duratorqit sun muut.

Itellä on ainakin tossa omassa 2.4l tdi 120hv.
Varmaan ainoa järkivaihtoehto asuntoautoon.
tänään just koitin 100hv versiota ja voisin kuvitella, että loppuu vääntö kesken kun siihen lyö asuntoauton kopan päälle.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin