Ylimaalaus + pohjatyöt

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Mehis
Viestit: 6
Liittynyt: 13 Helmi 2007 13:36

Ylimaalaus + pohjatyöt

Viesti Kirjoittaja Mehis »

Terve!

Tilanne olisi tälläinen:

Auto on koriltaan metallinhohtosininen, toinen ovista on valkoinen (vaihdettu vaurion takia).

Ruostetta on ohuesti muutamassa paikassa ja kyljessä on muutama lommo.

Auto on menossa ylimaalaukseen ja pitäisi itse tehdä pohjatyöt.

Pohjatöiden vaiheet menisivät siis näin:

1) Ruostekohtien ja lommojen hionta hiomakoneella/hiomapaperilla peltiin asti

2) Em. kohtien kittaus ja hionta tasaiseksi.

3) Hiontamaali?

Olenko käsittänyt oikein? Puuttuuko jotain?
Ilmeisesti kunnossa olevalle pinnalle ei tarvitse tehdä mitään?

Mitä valkoiselle ovelle tulisi tehdä vai voiko sen jättää sellaiseksi?
Näkyykö sävyero uuden maalipinnan läpi?

Uuden maalipinnan sävy on vastaava kuin vanha (metallinhohtosininen).

Kaikki vinkit/linkit olisivat avuksi.
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

Jörnis
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Huhti 2006 17:20
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jörnis »

Käsittääkseni kunnossakin oleva pinta pitäisi karhentaa, jotta maali tarttuisi.ilmeisesti joku 400-600 paperi hyvää.
Kannattaa aloittaa pesemällä auto hyvin esim. wurthin pineline liuotinpesu. ei vahingoita maalipintaa. Ja silikonin poistoon on olemassa omat myrkyt.
Teippaako maalari auton vai teippaatko itse. listojen, kahvojen ym irroitus? Vie aikaa, joten voisit säästää tekemällä itse
Valkoiseen oveen voisin sanoa sen verran, että kaverini teki omaan autoonsa pohjat ja halusi hieman erilaisen lopputuloksen ja käytti kahta eriväristä pohjamaalia ja loppullinen väri oli selvästi erilainen eripohjavärien kohdilta.
Classic

Viesti Kirjoittaja Classic »

alan aloittelija olen, mutta näin mulle on opetettu:

1) Ruostekohtien ja lommojen hionta hiomakoneella/hiomapaperilla peltiin asti

Ruostekohdat paljaaks, ei lommoja. Lommo kohdat riittää jollain 120p, silleen että pinta karhentuu, jotta kitti pysyy siinä. Mutta jos lommot on isoja ja ne nypitään niin silloin paljaaks.

Pohjahiontamaali kittikohtiin ja hionta sileäksi 600p.

Ovesta en uskalla sanoo mitään. Oma auto on metallihohto vihree ja siinä näyttäs olevan vaalea pohjaväri. Kannattaa kysyä siltä maalarilta siitä ovesta ja käytettävän pohjahiontavärin sävystä. Veikkaisin vaaleen harmaata, mutta en sano varmaksi.

sit jos sun pitää hioo auto itse niin 600p-800p mataks. Mutta jos se maalari hioo auton mataks ennen maalausta niin kunnossa olevalli kohdille ei tarvtse tehdä mitään.
Vastaa Viestiin