paljonko madallettu sierraa?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

paljonko madallettu sierraa?

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jos kenellä ois vakioalustainen mk2 sierra niin viitsitkö mitata korkeuden pyörännavan keskeltä lokasuojan reunaan?

madallussarjan muutoskatsastuksessa inssi merkkas mun otteeseen 340mm ja kyseessä on -40mm madallus.
ois kiva tietää mikä on vakiosierran mitta
Focus 1.0 edition a6 2017
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

no se mitta vaihtelee melkein autokohtaisesti, siihen vaikuttaa moottorin lisäksi lisävarusteet ja kaikki = lisäpainoa. lisäksi on eri jousia eri malleissa jne..

madallussarjojen millilukemat on vain suuntaa-antavia.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

sempätakia juuri kiinostaisikin vakion lukemat.



mites muuten inssi suhtautuu siihen että ens vuonna katsastuksessa mittanauha näyttää varmasti ihan eri lukemia kun noi halpisjouset väsähtää varmasti ja auto laskee entisestään?
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

eikai ne uudestaan sitä mittaa :?
eeah
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Joulu 2006 14:54

Viesti Kirjoittaja eeah »

Moi,

Vakio 2,0 i DOHC etupäässä mitta on uusilla vakiojousilla 380mm eli autosi on laskenut juuri oikean määrän.

Tiedätkö muuten mistä löytyisi Sierraan jousisarja, joka pudottaisi sitä soratielle sopivat noin 20mm? En meinaa läytää sellaisia mistään.
Eero Ahlström
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ei varmaan ihan 20mm löydy mistään mutta 30mm löytyy
http://verkkokauppa.harline.com/product ... &catid=129

ja ehkäpä 25mm voi löytyä jostain


hetkinen... eikös cossu ole noin 20mm matalampi kun vakiosierra, eli hommaa jostain cossun vakiojouset
Focus 1.0 edition a6 2017
eeah
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Joulu 2006 14:54

Viesti Kirjoittaja eeah »

Kiitos vinkistä.
Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa eli 4-vetoisen etujousilla takavetoisesta tulee tosi korkea vaikka tämän paksumpilankaisen jousen vapaapituus on noin 40mm lyhyempi kuin takavetoisessa.
Eero Ahlström
eeah
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Joulu 2006 14:54

Viesti Kirjoittaja eeah »

Kiitos vinkistä.
Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa eli 4-vetoisen etujousilla takavetoisesta tulee tosi korkea vaikka tämän paksumpilankaisen jousen vapaapituus on noin 40mm lyhyempi kuin takavetoisessa.
eeah
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Joulu 2006 14:54

Viesti Kirjoittaja eeah »

Niin, tosiaan jos löytäisin uusikorisen Cossun hyväkuntoiset koko etutolpat niin siinä saattaisi olla ratkaisu sopivaan korkeuteen.
Vanha eli siipicossuhan on niin matala, että sillä voi ajaa vain hyvällä tiellä.
kipi70
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Kesä 2006 10:51

Viesti Kirjoittaja kipi70 »

Vakio sierraan on Fordilta ainaskin saanut RS:n jousisarjaa, muistaakseni madaltaa tuon 25-30mm, velipojan is:ssä oli bilsteinit ja nuo jouset.
eeah
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Joulu 2006 14:54

Viesti Kirjoittaja eeah »

No täytyypä kysyä vieläkö Fordilta löytyisi näin vanhan mallin tarvikkeita.
Minullakin on Bilstein Sportit tässä autossa, joten kun saan sopivat jouset niin on jousitus varmasti hyvä.

Onko jollakulla kokemuksia Sierran etutolppien kallistamisesta lisää taaksepäin joko tukivarsia eteenpäin siirtämällä tai yläpäätä taaksepäin siirtämällä. Tällä haluaisin ohjaukseen selvempää itsekeskitystä ja voimakkaampaa palautusta. Saattaisi ehkä myös lieventää Sierran pyörien täristämisherkkyyttä.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

eeah kirjoitti: Tiedätkö, onko Cossun etutolpassa jousen alalautanen samalla korkeudella kuin tavallisessa? Jos ei ole, niin samoilla jousilla korkeus on erilainen. Ainakin 4-veto 2,0 i DOHC:n etutolpassa nimittäin alalautanen on parikymmentä milliä alempana kuin takavetoisessa
cossuahan saa myös sekä 2 että 4 vetoisena....
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

eeah kirjoitti:Onko jollakulla kokemuksia Sierran etutolppien kallistamisesta lisää taaksepäin joko tukivarsia eteenpäin siirtämällä tai yläpäätä taaksepäin siirtämällä. Tällä haluaisin ohjaukseen selvempää itsekeskitystä ja voimakkaampaa palautusta. Saattaisi ehkä myös lieventää Sierran pyörien täristämisherkkyyttä.
Casteria saat lisättyä jonkin verran, kun asennat sopivan prikkapinon kallistuksen vakaajan ja tukivarren väliin :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

jaska74 kirjoitti: mites muuten inssi suhtautuu siihen että ens vuonna katsastuksessa mittanauha näyttää varmasti ihan eri lukemia kun noi halpisjouset väsähtää varmasti ja auto laskee entisestään?
mä ainakin merkkaan muutoskatsastuksessa sillai että jää linttaantumisvaraa hiukan, eli jos kaaren korkeus navasta on oikeasti 340mm niin kirjoitan 330mm tms.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

samiharju kirjoitti: mä ainakin merkkaan muutoskatsastuksessa sillai että jää linttaantumisvaraa hiukan, eli jos kaaren korkeus navasta on oikeasti 340mm niin kirjoitan 330mm tms.
tätä mä just meinasin, kun inssi kirjotti sen mitä mittanauha ilmotti tunnin vanhoille jousille :roll:
toivottavasti ei mittaile ens vuonna kun jouset on varmasti linttaantunu sen sentin
Focus 1.0 edition a6 2017
jiiwee
Viestit: 66
Liittynyt: 09 Loka 2006 21:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jiiwee »

Kyllähän kaikki sen tietää, että mitä vaikuttaa pelkästään paino... Jos on 5 litraa tankissa tai 60 litraa, niin varmasti on perä alempana, puhumattakaan kun lisätään subbaripöntöt, lastenvaunut, lastenistuimet, suksiboxit ym. pakollinen ja vielä se jousien väsyminen jne. Omassa autossa on 17v. Eks. asennettu madallus sarja, joka on tähän asti kelvannu aina, mutta viime katastuksessa piti muutoskatsastaa, kun inssi päätti, että alustan korkeutta on muutettu!?! Nämä madallusjouset olleet liene jo vuosikymmenen alla, mutta seuraavaan katastukseen laitankin vakio jouset, niin eipähän taaskaan mitat pidä paikkaansa! Itsehän joudun jokaisesta uusinta katsastuksesta maksamaan, mutta on se sen arvoista, koska v................... naurattaa tää leikkiminen, varsinkin, kun toinen katsastusasema sanoo toista mitä toinen :?

.....Vähän off koko tarina, mutta jos aiot esim. kesämökeillä käydä tai parkkihalliin ajaa, niin älä madalla liikaa! Kokemuksesta tiedän, että 9cm maavaralla ei pääse joka paikkaan. Hyvä puoli on, että talvella naapurit tykkää, kun meitsi auraa tiet auki :D :D :D
Ei se ota, jos ei annakkaan!
Vastaa Viestiin