4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää
Vika on, ahdoille noustessa loppuu joko ruuan saanti tai kipinä... rötää niin pirusti heti 3500rpm:n jälkeen, ilman ahtoja pelaa muuten hienosti mutta ei vaan kulje mihinkään mikä neuvoksi! map vaihdettu, tulpat ja jakaja rassattu, bensanpainetta ruuvailtu... osakaasulla pelaa vähän paremmin mutta jos lyö lusikan lattiaan niin nykiminen alkaa ja kulku katkeaa mistä sais 4x4 cosun koneen kytkiksen/kaavion jossa olis vastusarvot antureille.....????
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
on tääkin ihme foorumi!!! jos jotain kysyy niin heti huudetaan pois, maksullisille sivuille hävetkää veikkaamme pensa pumppua/suodatinta, pumppu pitää ihmeellistä sirinää ja ahdoille päästessä, paineen pers-säädöllä ei ole mitään merkitystä... kakku vaan loppuujouni kirjoitti: Kannattaisin tätä ehdotusta, vaikka sitten sille auton omistajalle. Kenties olisi jo säästänyt sen 20€...
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Hus hus ja lompakko vaan levälleen
Pitäisi varmaan päästä seuraamaan bensapaineita ahdoilla, eli eikun vaan bensapainemittari kabiinin puolelle.
Kannattaa tarkistaa myös kampiakselin asentotunnistimen ja sen liittimen kunto. Joillain on ollut kuori halki ja anturi öljyä yms. paskaa täynnä.
Pitäisi varmaan päästä seuraamaan bensapaineita ahdoilla, eli eikun vaan bensapainemittari kabiinin puolelle.
Kannattaa tarkistaa myös kampiakselin asentotunnistimen ja sen liittimen kunto. Joillain on ollut kuori halki ja anturi öljyä yms. paskaa täynnä.
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
Mustang ht 289+C4 -67
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
juu mittari on tulossa kun vaan saadaan siihen takavetosen jakotukki josta saadaan helpommin letku mittarille... tunnistinta on kanssa säädelty ja rassailtu, johdot on ehjät!! mutta kyllä epäillään että ongelma on bensapuolellajouni kirjoitti:Hus hus ja lompakko vaan levälleen
Pitäisi varmaan päästä seuraamaan bensapaineita ahdoilla, eli eikun vaan bensapainemittari kabiinin puolelle.
Kannattaa tarkistaa myös kampiakselin asentotunnistimen ja sen liittimen kunto. Joillain on ollut kuori halki ja anturi öljyä yms. ulostetta täynnä.
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
mutta voihan aina yrittää antaa neuvoja samanlaisia ne tuntuu olevan kaikki 80-90 luvun voortit, oli cossu tai ihan perus rissajaska74 kirjoitti:tavallinen ford mies ei uskalla antaa vinkkejä ettei mene vituralleen, katsos kun ford miehelle cossu on jumalasta heti seuraava
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Re: 4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää
Cossuclubin "ilmaispuolelta"Pappa- igor kirjoitti:mistä sais 4x4 cosun koneen kytkiksen/kaavion jossa olis vastusarvot antureille.....????
Minun ehdotukset viaksi:
-bensapumppu
-kampiakselin asentotunnistin, joka voi olla liian kaukana siivapyörän tapista.
-onko mapin letku varmasti ehjä?
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
Re: 4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää
bensa pumppua minäkin veikkaan, asento tunnistin on säädetty rakotulkin kanssa paikoilleen ja mapin letku on ehjä!! vika on tullut "autoon" pikku hiljaa ja pahentunut koko ajanoverboost kirjoitti: Cossuclubin "ilmaispuolelta"
Minun ehdotukset viaksi:
-bensapumppu
-kampiakselin asentotunnistin, joka voi olla liian kaukana siivapyörän tapista.
-onko mapin letku varmasti ehjä?
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Pumppu on helppo testata vaikkei ajaisikaan.
Kone käymään ja säätimestä alkaa kiristämään painetta lisää. Jos ei nouse yli 5bar niin pumppu on entinen. Tai sitten jos säätimestä ei saa tarpeeksi kiristettyä niin paluu letkua lyttyyn puristamalla saa paineet niin ylös kun pumppu vai pystyy tekemään.
Kone käymään ja säätimestä alkaa kiristämään painetta lisää. Jos ei nouse yli 5bar niin pumppu on entinen. Tai sitten jos säätimestä ei saa tarpeeksi kiristettyä niin paluu letkua lyttyyn puristamalla saa paineet niin ylös kun pumppu vai pystyy tekemään.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
bensanpaineet romahtaa kun kone lähtee ahtaan... säädettiin paineeks 7bar tyhjäkäynnillä ja ahdolla putoo alle 3:n baarin pumppu ja putsari uusiksKessi kirjoitti:Ite kallistuisin vahvasti map:n puolelle, mutta jos kerran vaihdettu niin ... Onkos tämän uuden mapin toimivuus varmistettu?? Mitenkäs lambda??
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
juu oli se kuulemma jumittanut hetken tappiin ruuvaksen jälkeen kyllä se hyvin kävi, sitä me ihmeteltiinkin... kyllä pumppu virtaa saa kun kerran pyörii jä surisee niin pirusti!! pitää meinaan semmosta meteliä että jää sian tappokin jo toiseks paska se pumppu on! sanon ma... vaihdetaan pumppu ja suodatin niin jos ei sittenkään vika poistu niin oliskohan se sitten se paineensäädinjouni kirjoitti:Btw. se orkkis bensapaineensäädin ei vissiin ihan hirveästi tykkää, että ruuvataan ihan tappiin. On tainnut joillain jäädä jumiin tjms.
Mites virtapuoli bensapumpulle, onko varmasti ok?
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Jos pumppu tosiaan rajusti ääntelee, niin vois olettaa olevan entinen... Siihen viittaisi tosiaan myös paineen lasku, vaikka paineen pitäisi todellisuudessa nousta ahtopaineen myötä, edellyttäen tietenkin ettei paineen säädin ole sökö, tai ettei säätimen alipaine letku solmussa tms. Toisaalta pumppu kyllä kuormittuu paineen noston seurauksesta, josta voisi seurata lisääntynyt "meteli"Pappa- igor kirjoitti: läjä se pumppu on! sanon ma... vaihdetaan pumppu ja suodatin niin jos ei sittenkään vika poistu niin oliskohan se sitten se paineensäädin
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
juu mutta pumppu piti ihan normi paineillakin aika kovaa sirinää mutta paineen noston seurauksena vielä kovempaa, letku ei ole solmussa, sitä ei ole kuin n.30cm ja koko matka on näkyvissä!!! tallilla kävi toinen samanlainen riesa ja sen pumppu oli huomattavasti hiljaisempiKessi kirjoitti:Jos pumppu tosiaan rajusti ääntelee, niin vois olettaa olevan entinen... Siihen viittaisi tosiaan myös paineen lasku, vaikka paineen pitäisi todellisuudessa nousta ahtopaineen myötä, edellyttäen tietenkin ettei paineen säädin ole sökö, tai ettei säätimen alipaine letku solmussa tms. Toisaalta pumppu kyllä kuormittuu paineen noston seurauksesta, josta voisi seurata lisääntynyt "meteli"
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere