Mondeo 2002 virran läpivienti
Mondeo 2002 virran läpivienti
Tervehdys!
Hommasin tuossa vm 2002 diisseli mondeon ja nyt pitäisi vähän parannella ääntä kopissa... Yritin tunnin verran etsiä läpivientiä konehuoneesta kabiinin puolelle mutta tuloksetta... olisiko täällä asiantuntijaa joka osais kertoa onko siellä ylipäätään valmiita läpivientejä vai haenko poran.... ja mistä kohtaa se kannattaisi sinne sirnauttaa jos joutuu porahommiin...
Hommasin tuossa vm 2002 diisseli mondeon ja nyt pitäisi vähän parannella ääntä kopissa... Yritin tunnin verran etsiä läpivientiä konehuoneesta kabiinin puolelle mutta tuloksetta... olisiko täällä asiantuntijaa joka osais kertoa onko siellä ylipäätään valmiita läpivientejä vai haenko poran.... ja mistä kohtaa se kannattaisi sinne sirnauttaa jos joutuu porahommiin...
Eipä ole valmista reikää, jommankumman etulokasuojan kautta kuulemma voisi löytyä reitti piuhalle, mutta...
...jos löytyy lohkolämppärin sisäpistoke niin eiköhän siitä vierestä ole aika turvallista tuikata reikä läpi, tarkista nyt kuitenkin se paikka ettei satu vahinkoa
...jos löytyy lohkolämppärin sisäpistoke niin eiköhän siitä vierestä ole aika turvallista tuikata reikä läpi, tarkista nyt kuitenkin se paikka ettei satu vahinkoa

Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
Vänkärin puolelta...
Mulla Mondeo -01. Sisälämppärin läpivienti on tehty apukuljettajan puolelta, vasemmasta reunasta. Siinä on sellainen vaalea muovilevy, josta on porattu reikä läpi.
Re: Vänkärin puolelta...
mjaa...heruotsa kirjoitti:Mulla Mondeo -01. Sisälämppärin läpivienti on tehty apukuljettajan puolelta, vasemmasta reunasta. Siinä on sellainen vaalea muovilevy, josta on porattu reikä läpi.
Viikko sitten omaan autooni 2,5 V6 -2001 asentelin sisätilanpistokkeen. Tuo muovijuttu kuulostaa mielestäni vähän kornilta.
Tuulilasin alapäässä on muovinen peitelevy, joka peittää tuulilasinpyyhkijöiden vivuston ja raitisilmasuodattimen.
-Eli pelkääjän puoli pois siitä suojasta, torx-ruuvit auki ja vaikka moraa sinne tuulilasin ja muovin väliin niin naksahtaa mukavasti pois urastaan.
-sitten raitisilmasuodattimen pömpeli pois tieltä, se on kahdella mutterilla kiinni päistään.
-Sisätilasta hanskalokero pois, lähtee nyppäämällä ja kiksauttamalla

sitten näet molemmin puolin peltiä missä mennään, sisäpuolelta voit silputa vähän äänierkkaa niin näet paremmin pellin. Itselläni meni varmaan vartti kun mittailin ja mallailin ja tsekkailin ja zoomailin ja keräsin rohkeutta poraukseen. No lopulta vedin lyhyen porakärkisen ruuvin konehuoneen (siis sieltä muovin peittämän sadevesikourun puolelta) puolelta ja hyvään paikkaanhan se tuli ja sitten vaan isompaa ja isompaa terää ja lopulta mulkkumirkelillä riittävän suureksi. Sitten vaan sopiva läpivientikumi ja possua vähäperkeleestipäälle.
Muista mallaillessasi käyttää välillä raitisilmasuodattimen koteloa paikoillaan, ettet tee reikää sen alle.
Tuonne muovin alle saat johdon siitä pelkääjän nurkasta. Siinä on kuminen peitelevy, jossa on 1 läpivientiaihio vapaa.
Onnea asennuksiin ja muista pistää sitä possua reilusti siihen reiän ympärille, kun se osasto lainehtii vedestä melkein aina kostealla kelillä
-Pasi-
Virran läpivienti konehuoneesta
terve
Tässä kanssa nyt olen paininut sen ongelman kanssa että pitäisi saada fiksusti virta bassolle. Konehuone on aika umpinainen ja vientiä ei ole missään. Niin ja auto on mondeo sedan 1.8 vm 2001=) Poraa ei mielellään kyllä näyttäisi. Palehtin idea on varmasti toimiva mutta aika työläs. Eikö ole mitään nopeampaa ja helpompaa tapaa? Olisko jollain oikein kuvaa niistä toimivista vienneistä?
Heräsi tässä yksi kysymys kirjoitellessa että kun tunnetusti tuo sedanin takaloota on umpinainen eli takapenkkien ja lootan välissä on peltiä niin kuuluuko basso edes sieltä? Listatkin on niin helv.. kiinni että mukavaa lähteä niitä veivaamaan irti!!! Kertokaas joku kokenut jamppa näistä hommista enemmän kiitos!
Tässä kanssa nyt olen paininut sen ongelman kanssa että pitäisi saada fiksusti virta bassolle. Konehuone on aika umpinainen ja vientiä ei ole missään. Niin ja auto on mondeo sedan 1.8 vm 2001=) Poraa ei mielellään kyllä näyttäisi. Palehtin idea on varmasti toimiva mutta aika työläs. Eikö ole mitään nopeampaa ja helpompaa tapaa? Olisko jollain oikein kuvaa niistä toimivista vienneistä?
Heräsi tässä yksi kysymys kirjoitellessa että kun tunnetusti tuo sedanin takaloota on umpinainen eli takapenkkien ja lootan välissä on peltiä niin kuuluuko basso edes sieltä? Listatkin on niin helv.. kiinni että mukavaa lähteä niitä veivaamaan irti!!! Kertokaas joku kokenut jamppa näistä hommista enemmän kiitos!
--------------------Mondeo 01 apina------------------
Auto myynnissä: http://www.cardomain.com/ride/2617556/1
Auto myynnissä: http://www.cardomain.com/ride/2617556/1
Tämä edellä mainittu ongelma tuli ratkaistua. Asia meni niin että otin hanskalokeron pois ja konehuonepuolelta raitisilmasuodattimen irti koteloineen. Merkkasin raitisilmasuodattimen paikan ja porasin pienen reijän kotelon viereen. Terä poksahti juuri oikeaan paikkaa hansikaslokeroon sisälle. Maalit ja kitit reikään viimeiseksi että ei ruostu.
Aika easy tapa vetää piuha. Poraamisessa hivenen kyllä jännitti
Aika easy tapa vetää piuha. Poraamisessa hivenen kyllä jännitti

--------------------Mondeo 01 apina------------------
Auto myynnissä: http://www.cardomain.com/ride/2617556/1
Auto myynnissä: http://www.cardomain.com/ride/2617556/1
- Nappasukeijo
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Huhti 2007 14:30
Kysytääs täällä..
Mistä saisi vietyä suht helposti akulta takakonttiin virtakaapelin vahvarille. Tutkin ja kattelin jalkatilan / konehuonetta jonkin aikaa ja ei oikee selvinny että mistä sais vietyä läpi. Kuskin puolelta olisi parempi viedä sivua pitkin kontille asti mutta ei oikee löytynyt paikkaa mihin porata ja jos olis paikka ni ei sinne ylety tai mahdu 15mm poranterä.
Ja kyseessä on MK2 mallin Mondeo
Mistä saisi vietyä suht helposti akulta takakonttiin virtakaapelin vahvarille. Tutkin ja kattelin jalkatilan / konehuonetta jonkin aikaa ja ei oikee selvinny että mistä sais vietyä läpi. Kuskin puolelta olisi parempi viedä sivua pitkin kontille asti mutta ei oikee löytynyt paikkaa mihin porata ja jos olis paikka ni ei sinne ylety tai mahdu 15mm poranterä.
Ja kyseessä on MK2 mallin Mondeo
Mondeo 2.0 MK2 -98
Käytäppä kuskinpuolen sisälokasuojaa pois niin reikä jalkatilaan löytyy.
Konehuoneesta samasta isosta reiästä mistä menee sivuvilkun johtokin.
Toinen vaihtoehto on auton pohjassa suojaputken sisällä. Ja jollakin kunnollisella läpiviennillä vararengaskotelosta sisälle.
Konehuoneesta samasta isosta reiästä mistä menee sivuvilkun johtokin.
Toinen vaihtoehto on auton pohjassa suojaputken sisällä. Ja jollakin kunnollisella läpiviennillä vararengaskotelosta sisälle.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: Mondeo 2002 virran läpivienti
Eikö tossa kolmoskoppasessa tosiaan ole mitään läpivientiä? Vanha virtajohto on just sen verran lyhyt, ettei viiti viedä tuolta apparinpuolelta sitä konttiin. Yritin tutkailla jopa loksujen alta, mutta näytti olevan pelkkää peltiä takana.
Lueskelin täältä myös, että moni laittanut tuon jarrutehostimen vierestä, mutta GHIA mallissa on joku mokkula juuri eessä, ja näyttää olevan erittäin paska purkaa tieltä. Lieneekö vakionopeudensäätimen loota.
EDIT: Sieltä suodattimen kautta meni kyllä näppärästi.
Lueskelin täältä myös, että moni laittanut tuon jarrutehostimen vierestä, mutta GHIA mallissa on joku mokkula juuri eessä, ja näyttää olevan erittäin paska purkaa tieltä. Lieneekö vakionopeudensäätimen loota.
EDIT: Sieltä suodattimen kautta meni kyllä näppärästi.