EGR tulppaus lyhyesti
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
EGR tulppaus lyhyesti
kertokaas nyt tyhmälle mahdollisimman lyhyesti ja selvästi miten tuo EGR saadaan tulpatuksi. yritin vaihtaa T-liitintä mutta koko kotterossa ei ole moista! (mk2 mondeo 2.0 autom. 1996)
Re: EGR tulppaus lyhyesti
Mondeomies kirjoitti:kertokaas nyt tyhmälle mahdollisimman lyhyesti ja selvästi miten tuo EGR saadaan tulpatuksi. yritin vaihtaa T-liitintä mutta koko kotterossa ei ole moista! (mk2 mondeo 2.0 autom. 1996)
Itse tein sen niin että otin ne kaksi ruuvia irti että sain venttiilin halki.
Leikkasin pellistä umpi "tiivisteen"ja laitoin sen siihen väliin.
ruuvit kiinni ja päällepäin ei näy mitään.
Vihje kun otat ruuvit pois ja venttiilin raolleen niin laita esim paperi väliin ja paina venttiili kiinni paperiin jään muoto ja ruuvin reikien jäljet, niin on helppo tehdä tuo "tiiviste".
ja kuva venttiilistä oli
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... GR%20Valve
Viimeksi muokannut Immo, 07 Huhti 2007 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 2.0 -98
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
ookoo... siis tuo kiiltävä pyöreä on se EGR-venttiili. ja siitä lähtevä kumiletku irti ja tulppa päähän niin pitäis toimia. (kö?) ei näy muita letkuja menevän tuohon ni luulis olevan simppeli homma... testataan!Simprider kirjoitti:Itse vain repäisin tuon keskelle menevän letkun irti ja tulppasin. Täten siis alipaine ei pääse venttiiliin ja se pysyy kiinni 8) Toimii.
Mondeomies kirjoitti: ookoo... siis tuo kiiltävä pyöreä on se EGR-venttiili. ja siitä lähtevä kumiletku irti ja tulppa päähän niin pitäis toimia. (kö?) ei näy muita letkuja menevän tuohon ni luulis olevan simppeli homma... testataan!
Toiimii jos ei ole venttiili juminut ja jäänyt auki.Silloin ei tuolla alipaine ohjauksen poistamisella ole mitään hyötyä.
Todennäköisesti jos venttili ei toimi on se sillloin juminut eikä näin ollen toimi tuolla alipaineella.
Mondeo 2.0 -98
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kertokaapa viisaammat onko EGR kaikissa Zeteceissä? Itse olen netistä lukenut, että uudemmissa sitä ei olisi? Omassa -00 2.0 Focuksessa kuitenkin näytäisi olevan tuo yllä linkin kuvassa mainittu EGR venttiili.
Välillä nykii kylmänä tasakaasulla ja ajattelin jos EGR syynä tähän. Aiemmin olen ollut siinä uskossa, että uusissa Zeteceissä missä musta venttiilikoppa ei tuota pahuksen EGR:ää ole.
Välillä nykii kylmänä tasakaasulla ja ajattelin jos EGR syynä tähän. Aiemmin olen ollut siinä uskossa, että uusissa Zeteceissä missä musta venttiilikoppa ei tuota pahuksen EGR:ää ole.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
frozzu kirjoitti:Mites tuo vaikuttaa päästöihin esim. katsastuksessa? Joutuuko avaamaan uudestaan? Tekee varmaan jo nykyisellään tiukkaa päästä läpi
Ei vaikuta testiin.
Ainakin itsellä oli tuo vettiili tulpattu myös katsastuksen ajan,eikä tullut sanomista.
Mondeo 2.0 -98
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
Tulppasin minäkin vihdoin EGRn. Tuli mieleen että miksi vasta nyt.. Helppo homma ja pieni nykiminen jäi pois.
välikoppaeskoo oon kokeillu
-91 tokkisierra oli (nyyh)
-90 tokkisierra myyty
-97 farkkumondeo myyty
-02 farkkumondeo myyty
-11 joku ihan muu
-kesälelut: 410kg/39hp, 815kg/180hp, 1100kg/260hp, 1600kg/300hp
-91 tokkisierra oli (nyyh)
-90 tokkisierra myyty
-97 farkkumondeo myyty
-02 farkkumondeo myyty
-11 joku ihan muu
-kesälelut: 410kg/39hp, 815kg/180hp, 1100kg/260hp, 1600kg/300hp
Re: EGR tulppaus lyhyesti
Tulppasin diesel-focuksen egr:n reilu vuosi sitten ohuesta alumiinipellistä tehdyllä sokealla tiivisteellä, mutta nyt otin ympäristösyistä pois. Ihmeekseni huomasin, että tiivisteeseen oli palanut melkein egr-putken kokoinen reikä! Eli vinkkinä tulppaajille: Kannattaa käyttää tarpeeksi vahvaa ainetta.
Nyt mietin kieli keskellä suuta, että onkohan irti palaneet pellinpalat nousseet imusarjaan vai tippuneet jonnekin egr:n syövereihin... Paljonkohan siellä on painetta, jaksaako se nostaa ne palaset imusarjaan?
Nyt mietin kieli keskellä suuta, että onkohan irti palaneet pellinpalat nousseet imusarjaan vai tippuneet jonnekin egr:n syövereihin... Paljonkohan siellä on painetta, jaksaako se nostaa ne palaset imusarjaan?
Re: EGR tulppaus lyhyesti
Cossusta purin koko egr pois, jätin vain solenoidin paikalle jotten systeemi luulee että sielä on egr paikalla niin ei anna vikakoodia.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re:
Vedin kumiletkun irti ja tulppasin sen. Auto toimii melko hyvin, mutta jonkin verran se vielä savuttaa.Immo kirjoitti:
Toiimii jos ei ole venttiili juminut ja jäänyt auki.Silloin ei tuolla alipaine ohjauksen poistamisella ole mitään hyötyä.
Todennäköisesti jos venttili ei toimi on se sillloin juminut eikä näin ollen toimi tuolla alipaineella.
Vaikuttaako putken tukkiminen alumiininpalalla eri asiaan kuin kumiletkun tukkiminen ruuvilla?
edit Ilmeisesti vaikuttaa siinä tilanteessa jos venttiili on jäänyt auki, joku vois varmistaa olenko oikeassa.
edit2 Kyllä todellakin vaikuttaa, minulla ei vika korjaantunut täysin kun tulppasin kumiletkun pultilla.
Vika korjaantui kuitenkin täysin kun tukin pellinpalalalla putken.
Suosittelen kaikkia käyttämään pellinpalaratkaisua.
Leikkasin limutölkistä palan, onko kellään tietoa kuinka kauan (km) noin ohut pelti kestää käytössä?
Edit. Ei kestänyt limutölkistä leikattu tulppa kuin yhden pidemmän 600km reissun kun jo tuli reikä, eli ei sovellu kuin kokeilemiseen.