Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli auto on vuosimallin -90 MK4 Escort ja käsijarrukahva nousee niin pystyyn kun sen voi vaan saada. Mistä mahtaa säätö tapahtua? Auto oli nosturilla ja koitin auton alle katsella, mutta sieltä ei mitään säätö mahdollisuutta löytynyt , vai pitäiskö löytyä? Avasin myös mattopuukolla vähän lattiamattoa eikä sieltä kahvan juurestakaan mitään säätöä löytynyt, joku niitti vain kahvassa mihin vaijerin pää menee.
Käsijarruvaijerin kuoren päällä on sellaiset muovimutterit josta säädetään.
syy löysyyteen löytyy varmaan ylihypänneestä takajarrukenkien automaattisäädöstä...
tupu kirjoitti:Käsijarruvaijerin kuoren päällä on sellaiset muovimutterit josta säädetään.
syy löysyyteen löytyy varmaan ylihypänneestä takajarrukenkien automaattisäädöstä...
tuo pitää paikkas, ja ilmeisesti vanhemmissa on se kierre systeemi auton alla heti käpärikahvan alapuolella
Mika_N kirjoitti:Kiitos sieltähän se/ne löytyi ja nyt homma pelittää.
toivottavasti säädit sieltä takajarruista etkä vaijeria kiristämällä.. jos kiristit vain vaijeria niin kahva kiristyy ok mutta itse käsijarru / takajarruteivät ole yhtään tehokkaammat kuin ennemminkään.
on muuten jännä juttu kuinka lähes jokainen autoilija osaa itse kiristää käsijarruvaijeria - viimeinen asia joka oikeasti vaikuttaa sen jarrun toimintaan...
samiharju kirjoitti:
toivottavasti säädit sieltä takajarruista etkä vaijeria kiristämällä.. jos kiristit vain vaijeria niin kahva kiristyy ok mutta itse käsijarru / takajarruteivät ole yhtään tehokkaammat kuin ennemminkään.
on muuten jännä juttu kuinka lähes jokainen autoilija osaa itse kiristää käsijarruvaijeria - viimeinen asia joka oikeasti vaikuttaa sen jarrun toimintaan...
Niin tosiaan kyse oli siitä, että se kahva nousi turhan pystyyn..ei siitä että takajarrut eivät pidä.