Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ei tunnu toimivan. Pitäis kai lähtee pata muriseen ku polkasee kaasua ennen starttia ja kääntää avaimesta. Nyt ei vaan oo niinku lähelläkään että lähtis ilman armotonta kaasun kans kikkailua. kaasari oli sen verta kourassa että tarkistin, että ryypyn kalvo on ehjä ja vivusto toimii ihan kitkattomasti. kiihdytyspumpun kalvo oli puhki ja toivoin että sen vaihto olis tuonu muutosta mutku ei Onko ideoita vikasista? mä mietin, et yks vaihtoehto ois että se vuotais viäki kaasarin tyhjäks ku seisoo kauemmin (jos seisottaa vaan sen aikaa että kone on kylmä ni sitte lähtee helposti käymään. Ongelma ilmenee pääasiassa jos se seisoo yön yli tms.), mut ku bensa ei enää haise niinku sillo ku kiihdytyspumpunkalvo vuosi.
Tossa parina aamuna pohdin että kohta viritän siihen starttipilotin ni ei tartte murehtia. joko lähtee käymään tai sitte tulee koneremontti
ootko kahtonu että läpät on kiinni aamusella, tai millon se kone on kylmä? itellä oli joskus kaasarisierra ni siinä lämpes ryypppy sähköllä ja sai kokoajan virtaa eli ei ollu ryyppy ikinä päällä. ostin sellasen automaatiryypyn käsikäyttöseksi muuntavan sarjan ni rupes toimimaan.
joo pitää varmistaa toi läppähomma, mut muistaakseni läppä toimi ihan niin ku pitiki. tossahan ryyppymekanismi toimii bimetallikierukan voimin jota jäähdytinnesteen lämpö säätelee.
Toi bensapumppu pitääki kattoo. Huomasikko pumpun hajallisuuden jotenki testaamalla vai vaihdoikko ihan randomilla? Meinaan sitä, että ku se kummiski pumppaa löylyä koneelle, ni tuliko sitä sitte jotenki heikosti putkenpäästä vai jotain muuta?
sielä jos on pumpun takaisku venttiilissä paskaa ni pumppu valuu kuivaks takasin tankkiin ja siksi joutuu sahaamaan aamulla et lähtee käyntiin vrt pensan loppuminen... ja jos se läppä liikkuu herkästi ni se ei tarkota sitä että ne on kiinni kylmänä, kurkaa sinne putsarin alle aamulla. polkase eka kaasua kerran jos ohjekirja vaatii, läppä ei mene välttämäti kiinni ennenku kaasua painaa kerran.
Tossa aamusella kurkkasin ni läppä meni siististi kiinni kaasua polkastessa, joten se on kunnossa. Pitää ny sitte vaihtaa se pumppu. bensan tulolinjassa ku ei näemmä ollu ees suodatinta ni on hyvinki mahdollista että pumppu on materiaa täynnä.
Kiitosta avusta! Josko toi ikuisuusprojekti tosta taas pikkusen etenis
spiritus fortus kirjoitti:Tossa aamusella kurkkasin ni läppä meni siististi kiinni kaasua polkastessa, joten se on kunnossa.
...tää nyt on vähän makuasia, mutta mun mielestä sen läpän ei pitäis mennä ihan kiinni, vaan säätää/testaa/pyörittää sitä jousipallukkaa vähän niin, että jättää siihen kylmänä semmosen 4-5 mm raon ja sitten antaa koneen käydä lämpimäks ja varmistaa, että se aukee kans kokonaan....
joo, no eipä se kokeilemisesta pahene... Kyllä sen läpän luulis aukeevan ihan niinku pitääki, ku korkee tyhjäkäyntiki putoo pois koneen lämmetessä (jossen taas oo ihan väärässä, niin kierukka säätää sekä ryyppyä että korkeeta tyhjäkäyntiä) ja läppä oli kokonaan auki sillon ku kone oli yön seissy. Läppä ku meni kiinni vasta ku sitä kaasua polkas. onko mitään ohjetta olemassa ton läpän aukeamaan? Ku kasasin ryyppymekanismin, ni laitoin vaan kierukan kannen ja kaasarin rungon kohdistusmerkit kohdalleen ja luotin, että asetukset on oikein...
spiritus fortus kirjoitti:onko mitään ohjetta olemassa ton läpän aukeamaan? Ku kasasin ryyppymekanismin, ni laitoin vaan kierukan kannen ja kaasarin rungon kohdistusmerkit kohdalleen ja luotin, että asetukset on oikein...
...ton automaattiryypyn jousen ja läpän säädöstä ei Alfamerin eikä Haynesin Sierrakirjat (Weber 2 V DFTH) puhu mitään...mä säädin siihen muistaakseni semmosen 3-4 mm:n raon (ryyppy päällä) vuos sitten ja hyvin on pelannu....