miksi kennolla ei kierrä?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

miksi kennolla ei kierrä?

Viesti Kirjoittaja jype »

Elikkäs kone on dohc ja sierran.

hyttiin tulee vain kylmää ilmaa kun ajaa, paikallaa pyöriessä ilma haalenee.

öljyt ja vedet ei ole sekasin, ei hävitä vettä.

pakokaasu ei höyryä eikä haise siltä että vuotoja olis

paisuntasäiliössä ei kupli ja ei normaalia enempää painetta.

vesipumppu näyttää ehjältä ja kennon läpi menee neste kun ruutalla työntää.

lämmöt nousee korkeammalle tyjäkäynnillä, mutta aivan normaalit ajossa.

vesitilat on pesty siihen kuuluvilla aineilla.

auton keula nostettiin yli metriin ja pyöritettiin kuumaksi ja puristelimma letkuja, ei vaikutusta, kennolle menevälle (imusarjan puoli) laitettiin läpinäkyvä letku jonka ansiosta selvisi että kierroksilla menee nestettä mut tyhjäkäynnilla kierto lakkaa kokonaan. lämmintä ei silti tule ajon aikana, paine tulopuolella ei ole suurensuuri ennen kennoa.
voiko pummpu menettää tehonsa vaikka näyttää ehjältä?
onko dohc koneessa se vahakuula tms?
tuning sucks
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Eiköhän toi pumppu voi olla rikki vaikka näyttää ehjältä
Ootko ottanu sen irti ja kattonu et rattaat näyttää rattailt et ei oo kulunu liikaa koska sillon se menettää veden kierrätys tehoaan tiedät varmaan mitä meinaan :lol:
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

ei ou väljää ja rattaat on tallella, alkaa jo pikkasen vituttaan ku ei millään keksi et mikä vitttu siinä on, neuvot on loppu. jos sen pumpun laittas uuden, ja toteaa ettei vika ole siinä.... :twisted:
tuning sucks
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: miksi kennolla ei kierrä?

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jype kirjoitti:voiko pummpu menettää tehonsa vaikka näyttää ehjältä?

voi, mulla on sama vika. valoissa kabiini viilenee.
jossain tarvikepumpuissa on muoviset siive ja ne on aika b-luokan tavaraa
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Voi auttaa järjestelmän ilmaus, eli pakosarjan päällä olevat letkut ottaa kiinnikkeistään ja laskee ne alas, ettei siihen jää niitä mutkia ylöspäin, joihin jää helposti ilmaa, sitten vain autoa käyntiin. toivottavasti joku ymmärsi. :)
2.9i
Feel The Difference.
mickelsblad
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Helmi 2007 21:01

Viesti Kirjoittaja mickelsblad »

Kokeile vielä kennon huuhtelu vastavirtaan jos vaikka kennossa on tukkeumia. Ite tein saman tempun omaan sierraan laittamalla autotallissa vesiletkun lämppärin kennon poistoputkeen ja annoin valuttaa läpi jonkin aikaa ja avot kökköä sieltä tuli.
Taunus-78, escort-78, escort-81, sierra-84, escort-89, escort-90, sierra-93, Focus-01, mondeo-95, MONDEO 99 V6 GT, Mondeo -01 TDdi.
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

on kokeiltu sekin, vastakarvaan veden ajelu..
tuning sucks
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Sorry, ratsastan topikilla hieman..

-89 Mk4 1.6 CVH eskossa on vähän samaa ongelmaa.
Vesi ei kierrä lämppärin kennossa muuten kun kierroksilla.
Otettiin kaasarin ryypyn kotelosta lämppärille menevä letku irti, eikä vettä tullu tyhjäkäynnillä yhtään.

Sit jos nostaa kierrokset johonkin 4 tonnin niin sitten rupeaa vettä tulemaan.

Termari, vesipumppu ja lämppärin kenno on vaihdettu.
Ryypyn vesikotelo on puhdistettu.

Ei voi enää ymmärtää et mikä tuota vaivaa.
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

Juuh, ei auttanu pumpun vaihto ei. huomenna vissiin uuden kennon jos asentaisi, onko kellään kokemusta et pitääkö se kojelaudan alaosa purkaa pois vai pystyykö konehuoneenpuolelta vaihtamaan kennon?? kennon läpi virtaa vesi mut aikas kovaa pitää puhaltaa, ja toisinaan menee herkästi, jotahi paskoo vissiin liikkuu siellä ku tänään laitoin kasaan ni 10km lenkin puhalti kuumaa ja sitte taasen lakkas niinku seinään...
tuning sucks
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Putsaa kidesoodalla tai jollain kodin putkimiehellä tms vastaavalla
se irrallinen kenno. Itte putsasin Domestoksella Taunuksen pari irrallista kennoa..upotin ämpäriin ja annoin pari korkillista domestosta sekaan,tunnin päästä kraanan alle ja hyvä tuli,toinen on laatikossa ja kiiltää vieläkin 8)
Sen aikaa valutin että tuli kirkasta vettä läpi.
Irtos aika lailla paljon likaa..
ei sieltä mitään junia t...
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Mutta ei auta tuohon mun caseen..
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

noh nii, sormet on verillä ja kenno vaihdettu.. on muutes oikeesti homojenhommaa :lol: , lämmintä tulee nii et tukka hulmuaa ku sai koivunsiemenet pois kennon vaihon yhteydessä lämppäristä.. vika oli ilmeisessti kennossa vaikka siitä vanhasta läpi vesi virtasikin... :shock: nyt se lämpeni kokonaista 60 km ajan ja jäi toimivaksi :wink:
tuning sucks
Vastaa Viestiin