Virtanen katosi ja mittari sekosi

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Markku
Viestit: 25
Liittynyt: 09 Marras 2006 10:34
Paikkakunta: Oravikoski

Virtanen katosi ja mittari sekosi

Viesti Kirjoittaja Markku »

Ajoin tuossa Mondeon kerhon tallille ja vaihdoin vaihteistoöljyt. Homma meni hyvin, mutta kun olin lähdössä pois, ei avaimesta kääntämällä tapahtunutkaan yhtään mitään. Virtakaan ei siis mene päälle, mittariston valot ei syty, starttaamisesta puhumattakaan. Akku ei ole tyhjä sillä sisävalot palaa ihan kirkkaasti ja keskuslukko toimii. Muut sähkölaitteet ei sitten toimikaan. Parkkejakaan ei saa päälle.
Olisiko virtalukko ihan yllättäen hajonut ? Se ei ole oireillut tätä ennen yhtään. Sulakkeet kävin läpi ja kaikki näyttivät ehjiltä.
Toinen outous on että nopeusmittari kääntyi näyttämään lukemaa 160. Öljynvaihdon aikana pari kertaa liikutin autoa edestakaisin vaihde vapaalla, mutta ei sen kai pitäisi vaikuttaa. Olisiko sen letkun pää, jolla öljyä vaihteistoon laskin, osunut johonkin vaihteiston sisällä ? En kylläkään työntänyt letkua sisälle kuin pari senttiä.
Siellä Mondeo nyt seisoo. Taisi haluta jäädä lämpimään yöksi. Millähän pääsisi aamulla töihin ?
Skoda Octavia Tdi -04 Halpaa ajoa. Ainut vika että ei ole Ford.
Escort 1,6 Delta 5d -98. 140 ajettu. Hyvä käyttöauto.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Virtanen katosi ja mittari sekosi

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Markku kirjoitti:Olisiko virtalukko ihan yllättäen hajonut ?
siltähän se vähän vaikuttas.
onko kaikki sulakkeet katsottu? myös se "pääsulake".
jos oot sohinu jotain konehuoneessa huomaamattas
Focus 1.0 edition a6 2017
MikaPoika
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Helmi 2007 11:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja MikaPoika »

Maadottaa perseelleen tarkista piuhat
MK II 2.0 i
Arska
Viestit: 65
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Arska »

Mondeoissa joskus startin päävirtakaapelin päässä oleva muovisuojus sulaa huonon kontaktin takia ja muoviräkä hävittää lopunkin kontaktin. Tämä siis tapahtuu siellä startin päässä eli hyvin hankalassa paikassa. Piuha irti ja liitoksen puhdistus, samalla ne loput muovijämät pois.
Vastaa Viestiin