Mikähän voisi olla syynä kun TDCi mondeo kieltäytyy käynnistymästä n. -20c pakkasessa? Pyörittää ihan hyvin mutta ei edes lupaa. On tehnyt tuon nyt kaksi kertaa, eilen ja toissapäivänä. Toissapäivänä tönästiin auto lämpimään jossa reilun tunnin oltuaan lähti käyntiin..ehkä hiukan vaivalloisesti ja savutti mutta lähti kuitenkin.
Tänään perehdyin tuohon eiliseen käynnistymättömyyteen omassa pihassa. Otin puhaltimen ja lämmitin polttoaineen suodatinta n. 10min ja hep, samantien käymään. Tankissa pitäisi olla talvilaatua, tankki täynnä ja tiistain jäljiltä vielä jäänestoakin. Suodatin on vaihdettu viikko sitten maanantaina huollon yhteydessä. Olenkohan saanut jostain huonoa polttoainetta vai mitä ihmettä..tuskin suodattimeen on tuon n.300km aikana vettäkään joutunut niin paljoa ettei sen takia käynnisty?
TDCi mondeo vilustunut?
Kylmänä käyntiin?
Toimiiko lohkolämmitin? Itellä oli mennyt sököksi ja en huomannut ennenkuin nyt kovemmilla pakkasilla.
Re: TDCi mondeo vilustunut?
höö!! jäänestoa!! nyt kyllä töppäsit. sitä ei koskaan saa laittaa suoraruiskujen tankkiin, ruostuu pumppu pilalle. esim toyota:lla umpeutuu takuu autosta jos ilmenee jääneston käyttöä! no tapansa kullaki. mulla oli sama vika mut -35 asteessa, ja kone normaalilämpönen, siit huoltoon hinaus, sieltä raportti polttoainelinja tukossa. huonolaatuinen polttoaine.pikku-matti kirjoitti:
Tänään perehdyin tuohon eiliseen käynnistymättömyyteen omassa pihassa. Otin puhaltimen ja lämmitin polttoaineen suodatinta n. 10min ja hep, samantien käymään. Tankissa pitäisi olla talvilaatua, tankki täynnä ja tiistain jäljiltä vielä jäänestoakin. Suodatin on vaihdettu viikko sitten maanantaina huollon yhteydessä. Olenkohan saanut jostain huonoa polttoainetta vai mitä ihmettä..tuskin suodattimeen on tuon n.300km aikana vettäkään joutunut niin paljoa ettei sen takia käynnisty?
focus tdci centennial-03
jep,samaa tekee -20 jälkeen, -02 tdci 96kw. hyvin pyörittää mutta ei toivoakaan käynnistymisestä. mutta tovi piuhan päässä tai lämpösessä tallissa ja kyllä lähtee. juuri huollettu ja kaikki suodattimet vaihdettu. jos ensi viikolla ehtisi syynäämään missä vika. ja hehkut vaihdan, pari kertaa nyt jäänyt valo vilkkumaan,olisiko niinkin helppo vika, saas nähdä.
ja toinen vika että moottoritiellä lämmöt nousee OK,mutta liittymästä sisään ja lämmöt hiipuu nollille/neljäsosaan. pitäisi kuulemma olla joku lisälämmitin joka hörähtää käyntiin siinä vaiheessa, mutta kuinka lienee sakemannin tuonnissa? käsittääkseni jokaisesta löytyy (ainakin tästä isommasta koneesta) ,mutta eikö riitä suomenkeleille, skandinaaviversioistahan löytyy sitten polttoainekäyttöinen. tarviiko tässä nyt sellainenkin hommata? hinta-arviota?
kerrassaan hieno ajaa ja komia kiesi uusilla vanteilla, mutta muuten alkaa vituttaan. ei sitä pelkäksi kesäautoksi ostettu.
ja toinen vika että moottoritiellä lämmöt nousee OK,mutta liittymästä sisään ja lämmöt hiipuu nollille/neljäsosaan. pitäisi kuulemma olla joku lisälämmitin joka hörähtää käyntiin siinä vaiheessa, mutta kuinka lienee sakemannin tuonnissa? käsittääkseni jokaisesta löytyy (ainakin tästä isommasta koneesta) ,mutta eikö riitä suomenkeleille, skandinaaviversioistahan löytyy sitten polttoainekäyttöinen. tarviiko tässä nyt sellainenkin hommata? hinta-arviota?
kerrassaan hieno ajaa ja komia kiesi uusilla vanteilla, mutta muuten alkaa vituttaan. ei sitä pelkäksi kesäautoksi ostettu.

-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Itsellä ongelmat loppui kun kävin vaihdattamassa suodattimen..lieneekö sitten jostain tankattu huonoa naftaa joka hyytyi. Saksantuontipeleissä ei yleensä eberiä ole eli tuo lämpötila on hiukan alakantissa kaupunkipyörityksessä. Sisälle ainakin omassa kyllä lämpöä riittää, -20 lämpötilassa puhaltimesta tuleva ilma poltti sormia. Se että peittaisi maskin ritilän voisi ehkä hiukan auttaa lämpöihin..pitäisi kokeilla. Pohjapanssari voisi myös auttaa, jos sellaista on vaan saatavilla. Ainakin Fiat Ducato matkailuautossamme tuo auttoi.keimotar kirjoitti:jep,samaa tekee -20 jälkeen, -02 tdci 96kw. hyvin pyörittää mutta ei toivoakaan käynnistymisestä. mutta tovi piuhan päässä tai lämpösessä tallissa ja kyllä lähtee. juuri huollettu ja kaikki suodattimet vaihdettu. jos ensi viikolla ehtisi syynäämään missä vika. ja hehkut vaihdan, pari kertaa nyt jäänyt valo vilkkumaan,olisiko niinkin helppo vika, saas nähdä.
ja toinen vika että moottoritiellä lämmöt nousee OK,mutta liittymästä sisään ja lämmöt hiipuu nollille/neljäsosaan. pitäisi kuulemma olla joku lisälämmitin joka hörähtää käyntiin siinä vaiheessa, mutta kuinka lienee sakemannin tuonnissa? käsittääkseni jokaisesta löytyy (ainakin tästä isommasta koneesta) ,mutta eikö riitä suomenkeleille, skandinaaviversioistahan löytyy sitten polttoainekäyttöinen. tarviiko tässä nyt sellainenkin hommata? hinta-arviota?
kerrassaan hieno ajaa ja komia kiesi uusilla vanteilla, mutta muuten alkaa vituttaan. ei sitä pelkäksi kesäautoksi ostettu.
En tiedä on tuossa "jälkihehkua", omassa ei ainakaan tuota ei ole näkynyt mutta tuo Ducato on joskus hehkuttanut vielä hetken uudestaan moottorin käynnistymisen jälkeen - kuulemma normaalia. Omassa tuo hehkun valon vilkkuminen tarkoitti korjaamokäyntiä eli se on myös moottorin varoitusvalo. Käy luetuttamassa vikakoodit.
Mutta summa summarum todella kiva auto, niittiä on ja kulutus naurettavan pieni. Hauskaa kun tuolla pääsee tankillisella 800km ja entisellä subarulla hädintuskin 300km..
