Kytkinvaijerin ohjurikalikka (polkimen yläpäässä)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Ei vaan jokin laittaa hanttiin ja kaikki voima kohdistuu noihin mainitsemiis kalikoihin sillä seurauksella että hajoavat
Escort 1.8 sport -97
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Ite sain sierrasta 2 kertaa kytkinvaijerin poikki, johtu varmaankin loppujenlopuksi siitä rintapellin läpiviennistä joka siitä myös hajos elikkäs murtu ihan rikkipoikki kun painoin kytkintä, paukahti ja poljin jäi lattiaan. Tuumasin esti, että vaijeri taas mutta se oliki se läpiviennin putkenpätkä junttaantunu sen "muovirattaan" alle, enkä saanu ko. palikkaa silläkään lailla hajalle.
Mistähän paikasta nuo on sulla haljennu?
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

sierran kytkin ei irrota kunnolla, pitäs automaatisäätö olla... liekkö vaijeri sitten venynyt jo vituiks ja säätövara loppu, tai sit se venyy kokoajan ku saikeitä menee poikki :lol:
tuning sucks
Katya
Viestit: 51
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:01
Paikkakunta: Lohja Lojo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Katya »

Nooin.. Elikkä tuossa alotusviestissä oli se mikä nyt on vuoden sisään 3x uusittu (ja viimeks en laittanu ees alkuperäistä, vaan vahvistettiin metallilla tota vanhaa, elikkä nyt on erittäin kumma jos se hitsisaumakin tosta hajoo), ja tässäpä kuvaa siitä palikasta mikä ei meinaa millään pysyy paikallaan. Nyt pysyy, pistettiin siihen pultti! (vähän kehnot kuvat, ei ollu muuta kameraa lähellä kun puhelin..)

kalikka
ja kytkinvivun "kolot" jotka pitää sitä kalikkaa paikallaan!

Oikeesti, .ttu mikä systeemi! Joku Fordin mestarisuunnittelija on kuvitellu, että tollanen osa jota vedetään koko ajan pysyy paikallaan parin millin kumi"lukoilla", eli nypysillä jotka tulee kytkinvivun koloihin! Voi hemmetti mikä suunnittelun riemuvoitto...

Se ensimmäinen palikka hajos siis aina siitä samasta kohasta, poljinakselin (?) ympärille tuleva renkula meni heikoimmasta kohasta poikki. Tää toinen vaan ei meinaa pysyä kiinni...
Only dead fish go by tide.
-----------------------------
Escort 1,8 TD '98
Honda CB450 '70
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Perhepiirissä on ollut kaksi 1.8 escorttia(92 ja 96) useamman vuoden ajan, jonka aikana toisella ajettu n.100 tkm ja toisella n.60tkm. Molemmissa mittarilukema lähentelee 250tkm:ää. Kummassakaan ei ole ollut kytkinvaijerin(säädön) kanssa ongelmia :roll:
Itsellä on mk4 escortissa ja sierrassa kyseinen säätöpalikka hajonnu.
Sierraan voi laittaa manuaalisen systeemin Taunuksesta :!:
Vastaa Viestiin