sierran moottori

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
toneee
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Helmi 2007 16:28
Paikkakunta: Lohja

sierran moottori

Viesti Kirjoittaja toneee »

eli mulla olis tollanen sierran 2,0 DOCH ruisku kone ja ajattelin sen nyt sitten laittaa viimisen päälle kuntoon ku se kerran irti on.. ja kannenkin siitä jo irrotin halkeemisen takia... eli mitä pitäis nyt sitten tietää ku sitä alan purkaa ja mitä kannattaa uusia??
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

sille halkeamalle kannattais vissiin tehdä jotain.

tai sitten kunnossa oleva käytetty tilalle.

silmämääräisesti tarkastat nokat, eli irti vain reilusti ja katsot ettei ole mitään julmia kulumia tai halkeamia tjsp. jos on niin nokka vaihtoon.

venttiilit irti ja tukivarren kumit vaihtoon kun kerran otat irti,
hiot venttiilien seetipinnat niin venttiilistä kuin kannestakin siihen tarkoitetulla tahnalla.

ja melkein samalla kannattaa tehdä semmonen hassu tempaus että jyrsit imu ja pakoaukot saman kokoisiksi imusarjan aukkojen/ pakosarjan aukkojen kans, sinusta kiinni viripojat tekee näin jos piristämään lähdetään.

sitten täydellinen tiivisteiden vaihto yläkertaan niin ollaan sinut kannen kans. ja muista käyttää plaanattavana se kansi ennen asennusta.. ja sitten pultit kiinni oikeassa järjestyksessä ja oikeassa momentissa..


mut jos sä
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Eiköhän yleensä kannata uusia kaikki tiivisteet ym jos kone on kerrankin kokonaan pöydällä ja samal tarkastella kaikki männänrenkaat,venttiilit ym ym

Eli siis ite vaihtaisin/Laittaisin
-Kaikki Tiivisteet
-Laakerit
-Kattoisin nokat/Kampi akselit
-Työstäisin kannen
-Kannenpultit
-Hihnat/Kiristäjän(t)
-Venan kumit
Siin nyt muutama viisaammat jatkakoon

Ja jos nyt ainakin jaon kattoisit kohilleen ni ei sit tarvii heti purkaa uudestaan,,Mut sen nyt varmaan kaikki tajuu heh :wink: :wink: :lol: :lol: 8)
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Noh volmari oli sit nopeempi,, :lol: :lol: Tai sit oon ihan liian hidas kirjoittaa :oops:
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

vesipumppu ja termari samalla uusiks. ei lisää kustannuksia paljoa mutta säästää mahdollisesti monelta harmilta
Focus 1.0 edition a6 2017
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

laitetaas nyt tähän, on varmaanki jossain jo juttua mut kehtuuttaa etsiä. et mikä ne Dohc:m kannet halkoo, eikai ne ny itestään halkeile, vai onko ne vaan yliherkkiä nestevajauksille ja keittämiselle? mulla on ollu 2 eri dohcia ja molemmis on ollu ehjät kannet. tosin kyl isojen poikien pelottelun jälkee oon pitäny nestepintaa silmällä vaihellu termaria ja tarkistellu flektin kuntoo ahkerasti. :wink:
tuning sucks
Mr.Sandman
Viestit: 10
Liittynyt: 02 Helmi 2007 02:50

Viesti Kirjoittaja Mr.Sandman »

minen ole muuta kuullut doch kansista kuin että virikäytössä tuppaa seeti renkaat kannesta irtoamaan ja tekemään höplää koneelle kun irtoa.

Ja halkeilee toden näköisesti , syystä.
1. kierrättää kylmänä Konetta ( lämpö laajeneminen epätasaisesti. )
2. avaa kannen pultit väärässä järjestyksessä ja kerralla auki.
3. mahdollisesti viime avauksen yhteydessä vanhat kannen pultit+ paskaa välissä ja pohjannut venynyt pultti lohkoon. tosin tämä viimeinen halkaisee lohkon herkemmin kuin kannen.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Venttiilien välistähän ne kannet yleensä halkeaa. Mulla halkes viime talvena kun piti aina töistä lyödä kylmä pata tulille -30 asteen pakkasessa ja ei aina tullut edes kovin kauaa käyteltyä paikallaa ennen liikkeelle lähtöä. Päättelin että jääkylmä kansi siis lämpeni liian nopeasti ,kun ei ollut mahdollisuutta lohkolämppäriä käyttää :evil: Tiedä sitten johtuuko tuosta mutta näin olen itse sen päätellyt..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

eipä ne dohc kannet sen heikompia ole kun minkään muunkaan auton alumiinikannet.
juttu taitaa juontaa vaan siihen että ford mies on tottunut valurautakansiin mitä ei saa kieroksi kirveelläkään
Focus 1.0 edition a6 2017
toneee
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Helmi 2007 16:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja toneee »

no toi mun kansi hajos sen takia ku syyläri meni ja joutu sitten ilman vesiä ajaa jonku aikaa... :roll: no mutta uusi kansi hommattu jo.. sai koko moottorin samalla hinnalla ku mitä pyytävät kannen hitsaamisesta
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Mr.Sandman kirjoitti:minen ole muuta kuullut doch kansista kuin että virikäytössä tuppaa seeti renkaat kannesta irtoamaan ja tekemään höplää koneelle kun irtoa.

Ja halkeilee toden näköisesti , syystä.
1. kierrättää kylmänä Konetta ( lämpö laajeneminen epätasaisesti. )
2. avaa kannen pultit väärässä järjestyksessä ja kerralla auki.
3. mahdollisesti viime avauksen yhteydessä vanhat kannen pultit+ ulostetta välissä ja pohjannut venynyt pultti lohkoon. tosin tämä viimeinen halkaisee lohkon herkemmin kuin kannen.
en ole itse vielä onnistunut hajoittamaan yhtäkään kantta irrottaessa vaikka ottaisin minkä tahansa pultin ensin auki. kun on vain ajamaton auto mistä sen ottaa (niin että yön yli seisonut eli sillä hetkellä olevan ilman lämpöinen.

mutta tämä hetki kylmänä rällättää konetta on aika takuu että koneelle tapahtuu hunajata..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin