rst ruutta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
escomk2
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Maalis 2005 04:06

rst ruutta

Viesti Kirjoittaja escomk2 »

mikä on se musta potikka rs turbon ke jetronicissa mistä lähtee suutin putki ykkös sylinteriin. minulla sellaista ei ole ja kaverilla on. ainut että minulla ei ole vielä ruisku paikallaan että en tiedä toimiiko ilman.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Kuulostaa todella hämärältä. Voisitko hieman valaista tarkemmin. Sylinteriin ei mene muita putkia kuin sylinteriputki, imuvena, pakovena ja sytytystulppa. Olettanen että puhut imusarjasta. Siihen ykköspytyn putkeen ei mene kuin bensasuutin, niin kuin kaikkiin muihinkin. Olisikos laitettu jälkikäteen jokin ylimääräinen paineanturi tai muuta. En näe mitään syytä muutenkaan miksi potikasta vedettäisiin letkua mihinkään...
asentaja

Viesti Kirjoittaja asentaja »

Olisikohan joistakin malleista löytyvän ajotietokoneen kulutusmittarin anturi?
escomk2
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Maalis 2005 04:06

Viesti Kirjoittaja escomk2 »

joo vähä epäselvästi kirjotin. elikkä kun siitä määräjakajasta tai mikä onkaan lähtee imusarjaan bensalinjat niin ykkössylinterin letku menee jonkun potikan kautta. tuli ittellekin mieleen toi kulutusmittari.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Jep. Polttoaineen virtausmittarin anturi. Kuuluu ajotietokoneeseen. Olisi yksi täydellinen ajotietokone antureineen ja johtosarjoineen myynnissäkin.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Kaupanteko sitten sinne privaattipuolelle ;)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
escomk2
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Maalis 2005 04:06

Viesti Kirjoittaja escomk2 »

mikä anturi tulee imusarjan välilaipan keskelle ja mikä anturi on siinä alapuolella? en vielä tiedä mitkä johdot niille tulee kun joku on vähän katkonu johtoi, tietäiskö joku minkä väriset johdot kuuluu minnekin mennä? tai kytkentä kaaviota kellään? lähtee käymään kun kaveri painaa lautasta samaan aikaan kun starttaa. eikä meinaa oikeen käydä tyhjäkäyntiä.
escomk2
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Maalis 2005 04:06

Viesti Kirjoittaja escomk2 »

ei keltään löydy rs turbo ke-jetronicin kytkentäkaaviota?
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Löytyy, saat sen illalla jos et ole ennemmin saanut...
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

escomk2
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Maalis 2005 04:06

Viesti Kirjoittaja escomk2 »

Kiitos. Olinkin joskus tallettanu koneelle koko korjauskirjan ja sieltä löytys myös.
escomk2
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Maalis 2005 04:06

Viesti Kirjoittaja escomk2 »

jaksaiskos joku selittää mitä kaikkea toi ke-jetronic ottaa huomioon tossa bensansyötössä? ja muutenkin vähän toiminta periaatetta. ja auto oli escort rst s2. eli tällä hetkellä sellainen vika että ei käy tyhjäkäyntiä, ei saa bensaa tarpeeksi, lambda näyttää pirun laihaa, mutta kaasua painaa niin menee seokset ihan OK.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

ilmavuoto tai matala bensan paine.luulisin..
escomk2
Viestit: 23
Liittynyt: 15 Maalis 2005 04:06

Viesti Kirjoittaja escomk2 »

tossa sähkökaaviossa on engine coolant temperature sensor ja engine coolant temp sensor. eli siellä pitäisi olla kaksi koneen lämpötila anturia vai? en minä ainakaan löytänyt kun yhden siitä imusarjasta ja toinen on lämpöaikakytkin
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Ke-jetti:
lämpöaikakytkin=kylmäkäynnistys rikastus
lämpötilatunnistin=moottorin lämpötila
kaasuläppäkytkin=ilmamäärän tunnistaminen
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

tossa sähkökaaviossa on engine coolant temperature sensor ja engine coolant temp sensor. eli siellä pitäisi olla kaksi koneen lämpötila anturia vai? en minä ainakaan löytänyt kun yhden siitä imusarjasta ja toinen on lämpöaikakytkin
Kaksi niitä onkin, toinen imusarjan luona (siitä piuhat sytkäboksille) ja toinen kannessa (siitä sitten ruiskuboksille).
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

kaasuläppäkytkin=ilmamäärän tunnistaminen
Jos nyt tarkoitat sitä kaasuläppäkotelossa olevann kytkintä niin se lähinnä kytkee täyskaasurikastuksen päälle ja ehkäpä jotain säätää kun kaasu on kiinnikkin.

Ilmamäärä tunnistetaan potentiometrillä määränjakajassa, joka liikkuu sen lautasen mukaan.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

_P_ kirjoitti: Jos nyt tarkoitat sitä kaasuläppäkotelossa olevann kytkintä niin se lähinnä kytkee täyskaasurikastuksen päälle ja ehkäpä jotain säätää kun kaasu on kiinnikkin.

Ilmamäärä tunnistetaan potentiometrillä määränjakajassa, joka liikkuu sen lautasen mukaan.
no joo tuotahan minä niinkun suomeks tarkointi :D
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Vastaa Viestiin