Tähän asti on kovillakin pakkasilla on pärjätty, mutta nyt iski vähäinen sähköonkelma:auton seistyä työpaikan pihalla 4 vrk kovalla pakkasilla olin lähdössä liikenteeseen mutta jostain syystä aukaisin vielä vasemman takaoven,huomasin sen aukeavan hieman nihkeästi eli oli hieman tahmea,mutta ei niin jäässä että väkivaltaa olisi tarvinnut aukaisemiseen.
Kuitenkin sulkiessani ko oven merkkivalo kojetaulussa ilmoitti että ovi on auki(auton kuva jossa ovet,takaovi ja konepelti merkitään punaisella kun joku auki). Oven varoitusvalo on nyt 3 päivää palanut eikä suostu sammumaan. olen lämmittänyt takaovea,sen lukkoa ja alta käsin oven ollessa aukia,olen ajatellut että anturivika, kun oli vähän jäässä mutta vaikka tukankuivaajalla olen painanuty tuntikaupalla ilmaa autotallissa oveen ei auta:merkkivalo palaa yhä. Eikä se yksin haittaisi mutta kun kaksoislukitus ei mene päälle, koska se olettaa että vasen takaovi ei ole kiinni. Keskuslukitus kyllä toimii mutta kaksoislukitus ei.
En olisi muuten huolissani, mutta kun autoni seisoo aina viikot työpaikan pihassa kun olen reissussa niin tuo kaksoislukitus on mielestäni ollut sellainen varkautta ehkäisevä kun ovea ei saisi varas auki vaikka rikkoisi ikkunan. Jn nyt en saa kaksoislukitusta toimimaan ennenkuin oven anturi toimii ja näyttää että' ovi on kiinni!!
Fordilla sanoivat että odota pakkasten loppumista tai aja auto lämpimään tilaan, oletin kyllä että tukankuivaaja kuivattaisi oven ja samalla anturivika loppuisi: Onko kellään vastaavaa kokemusta/hyviä konsteja??
Terveisin JUKKA