Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onko vika vesipumpussa vai termarissa vaiko kummassakin. L-kenno vaihdettu uuteen (motonetistä tilattu) vesipumppu tiputtaa joskus harvoin noppa sillontällön, mutta KU EI SE SAAKELI PUHALLA LÄMMINTÄ autossa ilmastointi ja sitä vedenkiertoa säädellään alipaineella. Lämpimänilman tuloon vaikuttaa HELVETIN RAJUSTI motin kierrokset, lämä seljällään tulee kuumaa mutta heti ku löysää tulee kylmää. KUVIA TOSTA venttiilistä et miten letkut pitäis olla ois ihan JEES! ja sit viel ONKO TOI PUMPPU NOIN tehoton et vaatis lisävesi kiertopumpun ? ja onko noita vesipumppuja 2eri mallia? joskus olisin kuullu et ois PITÄÄKÖ PAIKKAA?
Kuullostaa kovin kyllä vesipumppuvialta. Kovilla kierroksilla vesipumpun jämät pystyy kierrättämään vettä, mutta tyhjäkäynnillä kierto on huonoa. Eli pumpun siivetyksessä ei paljoa olisi matskua enää jäljellä. (Kiertovesi syönyt) Katso vaikuttaako seisotus tyhjäkäynnillä koneen lämpöihin myös, eli nouseeko koneen lämpö yli rajojen?
Tiedän tapauksen samanlaisesta Scorpiosta, jossa toinen niistä alipaineohjatuista venttiileistä vuoti kalvolta läpi, eikä päästänyt vettä kiertoon kennolle. Ovat muistaakseni sulkeutuvaa mallia(ts. alipaine avaa venttiilin). Tuossa autossa oli myös ilmastointi.
Juups mä vaihdoin sen alipaine jutun ku vuoti mutta ei vaikutusta. Onkos noita vesipumppuja kahta mallia ? (pelti vai Alumiininen/valu siipinen) Hiukan nousee lämmöt tyhjäkäynnillä eli taitas olla pumppu viallinen