Tietoa bensansyötöstä kaivataan

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JK-Tuning
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2007 15:55

Tietoa bensansyötöstä kaivataan

Viesti Kirjoittaja JK-Tuning »

Ajattelin nyt kysyä ford experteiltä neuvoja. Elikkäs moottorina on IS sierran ohc kone -> porattu 2.1litraiseksi takomännillä ynm + turbo ahdot 0.5bar (sisään ajossa). Ongelmana on nyt bensan saanti. Toi vakioruiskuhan ei riitä mitenkään tohon ainakaan vakio suuttimilla :roll: Ajattelin jos tohon vaihtais isommat suuttimet, mut pitäis ruiskuboksin viekä vakiona( myöhemmin säädettävä boksi) Eli mitkä olis sopivan kokoiset suuttimet tohon ettei kävis liian rikkaalla eikä laihalla. Koska vakio boksihan ei tiedä mitkä suuttimet tuolla on, niin aukioloajathan on samat kuin vakioilla. Niin ja onko jollain kokemusta noista "lisärikastus järjestelmistä" esim tuosta proturbon myymästä? tekeekö noilla mitään? yhtenä vaihtoehtona olis laittaa tuollainen vakio ruiskun rinnalle.

Toivottavasti joku edes tajuaa tosta jotain :roll:
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

pistä squirtti suosiolla niin pääset helpommalla
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja juhatou »

Joo samoin suosittelen heti alkuunsa laittaan Megasquirtin siihen. Pystyt säätään paljon paremmin kaikki kohilleen. Saat kaikki kierros- ja ahdon rajotukset ite säädeltyä koneelta sekä extrakoodissa paljon mitä voit myöh. ottaa käyttöön.(Esim.vesiruiskutus ym.) Lisäks vielä EDIS4 sytkäks niin johan alkaa perkaan(Tiedän mistä saa edis osia hyvin ostettua :) ). Hiukan se tietysti vaati vaivannäköä aluks ja opiskelua, mutta palkitsee varmasti kun ekat savut ottaa... :D
Transit 2.2tdci 2011 140
JK-Tuning
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2007 15:55

Viesti Kirjoittaja JK-Tuning »

MS kyllä laitettais mut epäilen että ei onnistu itseltäni toi homma. Vai onko toi kuinka vaikea homma näin aloittelijalle?

Edit. Niin ja riittäisköhän tohon tollanen "yksinkertainen" MS joka ohjaa vaan bensoja, vai tarviiko se myös sytkän säädön?
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja juhatou »

Ite kans lähdin kaverin kans ihan alottelija pohjalta ,laitoimme kaverin öö..toyo..kulkuvälineeseen squirtin bensalla ja edis6 sytkällä. Paljon oli kysymysmerkkejä kun alotettiin viime keväänä ja kesällä sillä kuitenkin ajettiin hyvällä menestyksellä ja kyllä oli voimaa riittämin :D Ei muutakun tuumasta toimeen...kuitenkin alunperin jo ruisku kyseessä.
Transit 2.2tdci 2011 140
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja juhatou »

Ei sytkää välttämättä megalla tarvii ohjata , mutta helpottaa elämää kummasti kun saa kaikki ennakot (ahdonalaisetkin) mukavasti kartoilla kohilleen. Aluks tietty voi tuntua monimutkaselta lähtee arpoon kaksia karttoja , mutta tarvii sun se sytkä kuitenkin jollakin säätää, niin se on ajon aikana aikas helppoa koneella ja näkee heti muutokset.
Transit 2.2tdci 2011 140
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

En kyllä lähtis arpomalla säätämään sytkää tai seoksia. Penkkiin vaan ja mittareihin kiinni.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
juhatou
Viestit: 43
Liittynyt: 03 Tammi 2006 00:27
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja juhatou »

No niin, ei tietenkään arpomalla, mutta jotkut peruskartat tarvii olla ja laajakaistalambdan ja EGTmittarin kans pystyy kyllä ajossa säätään täysin jos osaa maalaisjärkeä yhtään käyttää...Ja tietysti penkkiin kun on ensin saatu tyhjäkäynti ym. suht kohilleen, niin jää penkkiaikakin lyhyemmäksi. nimim.kokemusta on. :D
Transit 2.2tdci 2011 140
Vastaa Viestiin