Mikäs se liitin on minkä irrotin? Takasin en oo laittamassa koska auto toimii
Taas toimii.
Taas toimii.
Justiinsa, tyhjäkäynti rupes pakkasten tullessa taas reistailemaan, samoin käynnistyvyys. Putsasin jälleen kaikki mahdolliset liittimet jne, kokeilin ilman joitain liittimiä jne. Kytkimen päällä olevan liittimen irroituksen jälkeen auto käynnistyi terävästi, tyhjä käynti löytyi ajossa, pysähtyessä ja paikallaan, eikä seilannut mihinkään. laski aivan normaalisti ensin 1100 hidastaen, ja siitä tipahti sinne 850 nurkille, tuntuu myös että auto kiihtyy paremmin? Vai olinko niin fiiliksissä että tuntu vaan
Mikäs se liitin on minkä irrotin? Takasin en oo laittamassa koska auto toimii
Mikäs se liitin on minkä irrotin? Takasin en oo laittamassa koska auto toimii
Mondeo Mk1
heh..menimpä sekaisin
siis tarkoititko että jarrun vasemmalla puolella oleva kytkin? inä luulin koko ajan että konehuoneen puolella oleva jokin liitin/kytkin...tarkemmin ajateltuna eihän siellä pitäisi suuremmin mitään "kytkimiä" olla...heh 
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13
Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13
Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Pitikin mennä sanomaan...
liitin oli vain peruutusvaloille ja vian poistuminen tais siis olla satunnaista
Äsken kuitenkin puhdistin/rasvasin tyhjäkäyntiventtiilin, lähti heti käymään ,kierrokset 2000 ja laski nopeasti 1500..siitä sitten hissunkissun normaaliksi. saa nähdä kauan tätäkin kestää kunnes pitää taas voidella.
Äsken kuitenkin puhdistin/rasvasin tyhjäkäyntiventtiilin, lähti heti käymään ,kierrokset 2000 ja laski nopeasti 1500..siitä sitten hissunkissun normaaliksi. saa nähdä kauan tätäkin kestää kunnes pitää taas voidella.
Mondeo Mk1
latku kirjoitti:Kertoisitko mulle missä tämä tyhjänkäyntiventtiili sijaitsee ja kuinka sen puhdistit? kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa
Sijaitsee imusarjan alla, semmonen pitkulainen mötikkä mihin menee yksi liitin, näkee kyllä kun irrottaa ilmanputsarin paksun kumiputken irti, siitä reijästä sen saa myös irroitettua. vaseliinia en suosittele koska itellä oli ja nyt kun kylmät tuli niin tais vähän takerrella, nyt pistin CRC niin jo toimii, vikaa siinä tosin on koska kierrokset rullatessa 2000rpm, uusi venttiili maksaa 130e. yhdeltä purkaamolta jo kysyin mutta ei ollut. Mutta ainakin auto käynnistyy ja ei sammu tyhjäkäynnillä, tyhjäkäynti paikallaan seistessä 900, rullatessa tosiaan se 2000. Joten viallinen osa, millään ei raaskis uutta ostaa, löytyiskö keltään ehjää? halpaa..
Mondeo Mk1
Eikös sen kuulukkin tehdä noin että pitää kierroksia yllä rullatessa? Helpottaen tilannetta jossa liikenne lähteekin vetämään ja pitää kiihdyttää, ei nyi niin helposti. Sitten kun pysähtyy niin painuu sinne alle tonnin tyhjäkäynti.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Varmaan autokohtaista, mulla itellä jossain 1300rpm ku rullailee. Mut esim Mondeo heittää välillä muistaakseni jo vähän ylikin ton. Ei sillä että pitäs 2000rpm olla, mutta kelasin vain et kai on tiedossa että jonkinverran on korkeampi tuo tyhjäkäynti rullatessa normaalistikin.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)