Ajonopeusanturi helev..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Ajonopeusanturi helev..

Viesti Kirjoittaja Poude »

Voiko ton ajonopeusanturin johdon ottaa irti kun vähän pyllystä kun kierrokset huutaa esim liikennevaloissa ja sitte ku auto pysähtyy niin tippuu sinne 900rpm.. onko mitään haittaa/hyötyä?

Autodatan mukaan sijaitsee koneen oikealla puolella kytkimen päällä noin suurinpiirtein, en oo kerenny vielä ees kattoon minkälainen tsydeemi se edes on mutta.. kai sen tunnistaa?
Mondeo Mk1
racer_
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Loka 2005 20:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja racer_ »

Kyllähän se sijaitsee siellä missä mainitsit ja sen löytää ku seuraa nopeusmittarinvaijeria. Escortissa ainakin on samassa palikassa.
Miten se vaikuttaa kierroksiin? :?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kyseisetä vehkeestä en tiedä mitään, mutta kyllä ainakin uusi Focus pitää vapaalla/kytkin pohjassa kierroksia päällä niin kauan kuin auto liikkuu, ja vasta kun pysähdytään niin jenkat tippuu normi tyhjäkäynnille.

Ero (tyhjäkäynti/'rullaustyhjäkäynti') ei varmaan kuuluisi missään vehkeessä olla muutamaa sataa enempää jos kaikki on kunnossa. Jos ero on enemmän (käy esim 2000rpm pysähtymiseen asti) niin kannattaisi ehkä korjata vika ennemmin kuin oire.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo kyllä se tommonen kuulukin olla. Siinä on ilmeisesti ajateltu, että jos siinä rullatessa jatkat matkaa ja kierrokset on tyhjäkäynnillä niin tulee turhaa rykimistä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Methanolic

Viesti Kirjoittaja Methanolic »

voi herramunjee...!!! se ominaisuus on sulla siinä siks että sun autossa pysyy jarrut ja ohjaus, vaikka kierrokset tippuis... ota vaan pois jos uskallat...
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Paljoko kierroksia on "huutaa"? eikä ainakaan tuo oma enää valoissa huutele mtn, taitaa kierrokset hetkeksi (1sek.) jäädä siihen reippaaseen 1500 kun pykälää vaihtaa, vapaalla pystyy rullaamaan tyhjäkäynnilläkin ihan jees.
Tai sitte tuossa on jotain vikaa :roll:
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

Methanolic kirjoitti:voi herramunjee...!!! se ominaisuus on sulla siinä siks että sun autossa pysyy jarrut ja ohjaus, vaikka kierrokset tippuis... ota vaan pois jos uskallat...
No juupa juu..

Mihinkäs ne jarrut tai ohjaustehostin häviäis vaikka kierrokset tippuu tyhjäkäynnille?
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja vaikka sammuisi niin jarruissa riittää tehostusta vielä muutaman polkaisun verran ja vaikka tehostus loppuu niin pysähtyy se silti kun vaan painaa sitä poljinta
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pysähtyy myös ilman tehostinta kun kunnolla painaa? 8)
wekku
Viestit: 57
Liittynyt: 23 Touko 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja wekku »

lapazu kirjoitti: Riippuu reisilihaksesta....
Kyllä fordi pysähtyy ilman reisiäkin..

Käy vaan rohkeesti kokeilemassa..
Focus 1.8i STW -99
Anglia 1.2 -67
Sierra 2.0i Turbo -89
Vastaa Viestiin