Surkea päivä liikenteessä
joo kyllä on ihmeellisiä nuo rekkojen rajoittimet viime syksynä täysperävaunu rekka ohitti meidät(paketti-auto+traileri) kun meillä oli vauhtia 90km/h kun päästiin motarille niin ko. autoa ei näkyny enää missään.. ja tieltä ei päässy kääntymään minnekkään se jälkeen ku rekan perävalot katos mutkan taakse. ja aikaa moottoritielle saapumiseen meni joku 10min.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Onhan näitäkin. Tuli joskus tuulilasi sisään, hävis 5cm palanen ku kivi pamahti sisään...janzamar kirjoitti:..joo,niitäkin on..
yks pässi yhdistelmän vetäjä täydessä sorakuormassa
ohitti toista ylämäessä että hiekka pölisi ja rapina kävi laseissa..
pääs vaivoin ohi..ja seuraavasta rampista oikealle...
keitti kyllä yhtä sun toista...

Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Menee hommat OT:ksi, mutta taaannoin ford clubin miittiin olin menossa ja tuossa tampereen jälkeen porin tiellä tulee vastaa linkku, josta lenti pyöränmutteri escon tuulilasiin tehden siihen 2cm halk. häränsilmän. Ja kokemuksia on kyllä noista sorarekoista, kun välillä tuntuvat oikein tahallaan täyttävän kuorman liian täyteen. Josta sitten kanssa autoilija saa kivet pellille ja ikkunoihin reijät.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Mutta jopa oli hyvä esimerkki noista luupäistä liikenteessä se jannu joka vissiin oikeen telkussa oli hehkuttanu, että oli molemmilla puolilla kaistat täyteen autonromuja ja hän paino keskellä menemään satasta. No tietäähän sen, että vähän ajan päästä se oli jonkun kolariin joutuneen rekan keulakoristeena.
Pitäis se nyt perkele vähän alkaa raksuttaa korvien välissä jos on auton raatoja tie täynnä, ettei paineta menemään sata lasissa siinä välissä.

Pitäis se nyt perkele vähän alkaa raksuttaa korvien välissä jos on auton raatoja tie täynnä, ettei paineta menemään sata lasissa siinä välissä.




Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Rekoissa on pikkasen tarkempi nopeusmittari kuin henkilöautoissa, pitää tarkistuttaa säännöllisin välein etttä näyttää prikulleen ajopiirturin näyttämän takia, sitten joku aasi ajelee edessä kökkyrällänsä ja luulee ajvansa 100km/h vaikka ajaa todellisuudessa 75km/h, ja kun sitä vauhtiakin pitäisi niihin mäkiin saada mut ei nin ei 

tuning sucks
tiedän asian.. mutta kyllä transportterin mittari näytää ainakin "näyttötaulun" mukaan 90km/h:n vauhdissa 90km/hjype kirjoitti:Rekoissa on pikkasen tarkempi nopeusmittari kuin henkilöautoissa, pitää tarkistuttaa säännöllisin välein etttä näyttää prikulleen ajopiirturin näyttämän takia, sitten joku aasi ajelee edessä kökkyrällänsä ja luulee ajvansa 100km/h vaikka ajaa todellisuudessa 75km/h, ja kun sitä vauhtiakin pitäisi niihin mäkiin saada mut ei nin ei
no joo kyllähän se lopulta ottaa kiinni mutta ei se heittämällä loivaan ylämäkeen polje ohi.. ja katoa näkymättömiinLuokyio kirjoitti:Ja ne tienvarsitaulut ovat muutaman prosentin optimistisia... Eli käytännössä jos luulet ajavasi 90 km/h, niin takaa tuleva 89 km/h rajoittimeen paukuttava rekka kyllä ottaa kiinni.
niinpä,sitä ennakoivaa ajotyyliä sais opetella
kyllä vähän itsekukin..
toinen on moottoripyörät..hitto miten vaikee niitä on päästää jonon ohi monen..en oo vielä nähny että semmonen keräis pahemmin ruuhkaa.
mielelläni annan ite tilaa jos puikkelehtivat jonojen ohi,mutta kun ajelin pari kuukautta sellaisella kehäteillä niin huomasin että tie yritetään tukkia vaikka väkisin jos vaan peilistä huomaa että on tulossa..
mutta onhan niissäkin omat kuskinsa..joka taholla omat pahvipäänsä,ei vaan voi mitään.
kun yrittää varoa vaan..
kyllä vähän itsekukin..
toinen on moottoripyörät..hitto miten vaikee niitä on päästää jonon ohi monen..en oo vielä nähny että semmonen keräis pahemmin ruuhkaa.
mielelläni annan ite tilaa jos puikkelehtivat jonojen ohi,mutta kun ajelin pari kuukautta sellaisella kehäteillä niin huomasin että tie yritetään tukkia vaikka väkisin jos vaan peilistä huomaa että on tulossa..
mutta onhan niissäkin omat kuskinsa..joka taholla omat pahvipäänsä,ei vaan voi mitään.
kun yrittää varoa vaan..
ei sieltä mitään junia t...
Aikaisemmin kun kirjoitin että rekat roikkuu perseessäjype kirjoitti:Rekoissa on pikkasen tarkempi nopeusmittari kuin henkilöautoissa, pitää tarkistuttaa säännöllisin välein etttä näyttää prikulleen ajopiirturin näyttämän takia, sitten joku aasi ajelee edessä kökkyrällänsä ja luulee ajvansa 100km/h vaikka ajaa todellisuudessa 75km/h, ja kun sitä vauhtiakin pitäisi niihin mäkiin saada mut ei nin ei
90-100 vauhdissa,niin tosi se vaan jostain syystä on.
Itse tarkastanu jokaisesta ajoneuvostani
mittarinäyttämän GPS.llä.
Ja huomioinu virheen.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kyllä nuo rekat on "perseessä kiinni" ainakin kesällä jos vedän vaunua ja ajan rajoitusten mukaan, siis n. 10 km/h yli sallitun ja mittarivirhe vielä päälle! Ei siis kaikki, mutta osa. Kyllä tuohon kolarisumaan oli suurin syy Hesalaisten huonolla ajotaidolla ja kokemuksella! Osa ajaa kesiksillä, siis kitkoilla läpi talven sulilla teillä, osa vaihtaa nastat kesiksiin heti kun "laki sallii", sitten talvi yllättää kun ollaan "perseessä kiinni kuin hintit"! Se mitä olen Hesassa ajellut, niin olen huomannut, että ajavat liian lähekkäin ja liian lujaa, melkein yhtä lujaa kuin minä, jolla sentään on ajotaitoa!
Meilläpäin on aina talvella "huonot olosuhteet" ja liukasta, joten olemme tottuneet siihen ja ajamme rauhallisesti, harvoin huonolla kelillä yli 120, lisäksi meillä on talvirenkaat (lue nastat) ja pidämme riittävän turvavälin! 


Eipä ole kitkoilla ollut ongelmaa. Ajellaan rauhallisesti kun on liukasta. En olisi itsekään uskonut, että nastattomana saa noin huikean pidon, mitä uusilla kitkarenkailla.Monteonisti kirjoitti:Kyllä nuo rekat on "perseessä kiinni" ainakin kesällä jos vedän vaunua ja ajan rajoitusten mukaan, siis n. 10 km/h yli sallitun ja mittarivirhe vielä päälle! Ei siis kaikki, mutta osa. Kyllä tuohon kolarisumaan oli suurin syy Hesalaisten huonolla ajotaidolla ja kokemuksella! Osa ajaa kesiksillä, siis kitkoilla läpi talven sulilla teillä, osa vaihtaa nastat kesiksiin heti kun "laki sallii", sitten talvi yllättää kun ollaan "perseessä kiinni kuin hintit"! Se mitä olen Hesassa ajellut, niin olen huomannut, että ajavat liian lähekkäin ja liian lujaa, melkein yhtä lujaa kuin minä, jolla sentään on ajotaitoa!Meilläpäin on aina talvella "huonot olosuhteet" ja liukasta, joten olemme tottuneet siihen ja ajamme rauhallisesti, harvoin huonolla kelillä yli 120, lisäksi meillä on talvirenkaat (lue nastat) ja pidämme riittävän turvavälin!
1997 Scorpio 2.3i A
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Toki ottaa kiinni myös siksi, ettei rajoitin jarruta autoa. Tarkoittaa sitä että raskas auto jaksaa parhaimmillaan mäen ylös 89km/h ja alas hyrräten hyvästä mäestä kovempaa. Näin minulle huoltomies väitti - ei ole omakohtaista kokemustaLuokyio kirjoitti:luulet ajavasi 90 km/h, niin takaa tuleva 89 km/h rajoittimeen paukuttava rekka kyllä ottaa kiinni.

Aivan hyvin voi tienvarsimittaritkin näyttää optimistisesti. Harmi kun ei ole rekkojen perässä tullut ajettua moiseen eikä muutenkaan tarkistettua. Onko joku muu?
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
Itse en ole tarkistanut, mutta tuttu kokeili GPS:llä. Heittää muutaman kilometrin tunnissa.mjtee kirjoitti:Toki ottaa kiinni myös siksi, ettei rajoitin jarruta autoa. Tarkoittaa sitä että raskas auto jaksaa parhaimmillaan mäen ylös 89km/h ja alas hyrräten hyvästä mäestä kovempaa. Näin minulle huoltomies väitti - ei ole omakohtaista kokemusta
Aivan hyvin voi tienvarsimittaritkin näyttää optimistisesti. Harmi kun ei ole rekkojen perässä tullut ajettua moiseen eikä muutenkaan tarkistettua. Onko joku muu?
1997 Scorpio 2.3i A
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
1996 Scorpio 2.0i
ex. 2003 Mondeo 1.8i Ghia Wagon, 1994 Escort 1.8i CLX, 1982 Sierra L
kaveri jäi tutkaan joku vuosi sitten vanhalla sisulla..täysperävaunu
täydessä soralastissa..135 km tunnissa tutkaan
poliisisetä kiipesi lavalle katsomaan että oli tosiaan lasti päällä
kyllä ne ihan hyvin kulkee,jos ei rajottimet toimi..
itse tuli naureskeltua ilmeitä valoissa 400 heppaisella kolmeakselisella scanialla..tosin tyhjillään,mutta sen verran tehoja että ylämäkeen pystyi isompaa pykälää heittämään päälle lastissakin..
vanha säiliörekka muutettuna siirtolavalliseksi..
parempi ajaa kuin monet henkilöautot mitä on alla ollut..
mutta ei niillä tosiaan liikenteessä enempiä leikitä,jälki on aina sen mukaista jos jotain käy..
on joskus saanut itsekin väistää vastaan tullutta rengasta..
on se vaan iso kun se tulee keulaa kohti...eikä tiedä mihin suuntaan seuraavaksi ponkaisee..
täydessä soralastissa..135 km tunnissa tutkaan

poliisisetä kiipesi lavalle katsomaan että oli tosiaan lasti päällä

kyllä ne ihan hyvin kulkee,jos ei rajottimet toimi..
itse tuli naureskeltua ilmeitä valoissa 400 heppaisella kolmeakselisella scanialla..tosin tyhjillään,mutta sen verran tehoja että ylämäkeen pystyi isompaa pykälää heittämään päälle lastissakin..
vanha säiliörekka muutettuna siirtolavalliseksi..
parempi ajaa kuin monet henkilöautot mitä on alla ollut..

mutta ei niillä tosiaan liikenteessä enempiä leikitä,jälki on aina sen mukaista jos jotain käy..
on joskus saanut itsekin väistää vastaan tullutta rengasta..
on se vaan iso kun se tulee keulaa kohti...eikä tiedä mihin suuntaan seuraavaksi ponkaisee..

ei sieltä mitään junia t...
Juu juu, mut sille ei voi mitään että raskas kalusto vaatii moninkertaisen matkan pysähtyäkseen verrattuna hlöautoon, oli keli mikä tahansa. Kiire on, eikä kilometrien turvavälien pitäminen ole liikenteessä mahdollista mutta vikahan on sen kuka ekana jonossa jarruttaa.jype kirjoitti:oli taas yllättäen KELIN vika koko onnettomuus...tai RASKAAN kaluston
on se kumma kun sitä vikaa ei itsestä löydä, ketuttaa jo tuo rekkojen morkkaaminen
Samoin ihmetyttää et mitä lähempänä pk-seutua ollaan, sitä vähemmän liikenteessä käytetään pelisilmää. Esim. ajoin jonossa jonka keulilla oli n. 15 moottoripyörää letkassa. Niistä oli mahdotonta päästä ohi, enkä yrittänytkään. Ei ollut niin kiire. Motskareiden ja mun välissä oli yksi auto. Kuitenkin takaa tulevien piti päästä ohi, siihen minun ja ekana ajavan auton väliin. Niistä motskareista ne ei kuitenkaan päässeet ohi (arvattavaa) tässä letkassa ajettiin n 70 km, kunnes motoristiletka kääntyi pysähdyspaikalle. Ihmetyttää vain tuo ohittelutarve, kun kenen tahansa pitäisi tajuta, ettei suht vilkkaalla valtatiellä pääse pitkän letkan ohi. Kun motoristit kääntyivät, edessäni oli yhden auton sijasta viisi. Eipä kauheasti siis hyödyttänyt a)ohittelu b) jatkuva jarruvalojen vilkuttelu.
Takavedon taikaa...!
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
ja tänään olin jäädä kuorma-auton alle kun se pasatti kolmiosta takaa.. huomasin mokoman ja näin että kyllä se näki minutkin mutta painoi vain lisää kaasua. ilman minun suorittamaa lukkojarrutusta olisin jäänyt tämän suharin alle, ja mitä luultavimmin hengettömänä. ajoin siinä sen mulkvistin perässä ja kiukuspäissäni kiusasin ihan kunnolla sitä.
ja sitten kun pääsin vierelle niin aloin karjumaan ikkunasta sille ukolle että mitä vittua se meinaa. ei ollut edes kuulevinaan.. onneksi ehdin ottamaan ko. kuljetus firman numeron ja auton rekisterin. soitin hetki sitten sinne ja kerroin tapahtuneesta.
kysyivät kaikkea ja sanoin että olisin jäänyt alle ellen olisi tehnyt hätäjarrutusta. oli kuullemma samainen kuski tehnyt virheitä ennenkin ja nyt varmaan menettää työnsä. oli aika vihaisen kuuloinen se setä jolle puhuin..
mutta onneksi tämä on vain yksi todella monesta. hyviä rekkamiehiä ym. on suomessa paljon.
ja sitten kun pääsin vierelle niin aloin karjumaan ikkunasta sille ukolle että mitä vittua se meinaa. ei ollut edes kuulevinaan.. onneksi ehdin ottamaan ko. kuljetus firman numeron ja auton rekisterin. soitin hetki sitten sinne ja kerroin tapahtuneesta.
kysyivät kaikkea ja sanoin että olisin jäänyt alle ellen olisi tehnyt hätäjarrutusta. oli kuullemma samainen kuski tehnyt virheitä ennenkin ja nyt varmaan menettää työnsä. oli aika vihaisen kuuloinen se setä jolle puhuin..
mutta onneksi tämä on vain yksi todella monesta. hyviä rekkamiehiä ym. on suomessa paljon.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
onhan niitä sikoja ammattimiehissäkin... mutta ihmiset ei muista kuin ne siat tuolta tienpäältä...
tähän perässä roikkumistaisteluun sen verran etä miksi se helkilöautoilija ei voi antaa tilaa sille perässäsoikkuvalle rekalle kun suurin osa rekoista tekee sen perseessä roikkuville h-autoilioille antaen ohitusmerkin vilkulla??? sitäpaitsi joka ikisellä reissulla mun perässsä roikutaan h-autolla vaikka ajan rajoitinta vasten 90km/h 80 alueella..

Viimeksi muokannut jype, 29 Elo 2005 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuning sucks