Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Voisiko joku valaista miten toimii takapyörännavan mutterin lukitus ja paljonko on sen kiristystiukkuus?
Mutteri on yhdistetty isoon prikkaan mutterin päälle pellistä prässätyllä kuorella joka yhdistää prikan ja mutterin.
Mihin perustuu lukitus ts. ettei mutteri aukea itsekseen?
Perustuiskohan (mahdollisesti?) siihen että pellistä prässätyssä kupissa on väkänen/väkäset jotka menevät akselissa olevaan hahloon/hahloihin ja itse kupin sisäosa on 8kulmainen ja suht nafti suhteessa mutterin ulkokehään?
Auto on Ford Escort STW -96 Automatic CVT.Akselissa ei ole hahloa.
Peltiosa ulotuu mutterin ja ison prikan läpi ja näyttää olevan vähän kartio.Navassa on kartiolaakerit ,eikä mitään säätöä.
Mutteri vaan "täydellä momentilla"kiinni ja sillä selvä? Avainväli on nafti 30 mm. Pysyykö pyörä mukana?
Ota sopivalla hylsyllä koko hässäkkä irti. Väännä uusi niin lujaan kuin puolikkaalla (m) varrella jaksat, on melkein ohjeen mukainen, mutta riittää yleensä! 8)