escort-88

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
liuhu
Viestit: 30
Liittynyt: 13 Kesä 2006 21:15

escort-88

Viesti Kirjoittaja liuhu »

tulipa ostettua mondeon rinnalle escort vm-88 1.4l.
nyt autossa on seuraavanlainen ongelma,että kaupunki ajossa toimii ihan hyvin,mutta isolle tielle kun lähtee,niin auto alkaa pätkimään,tuntuu,kuin auto tukehtuisi vaikka pintakaasulla ajaa.pientareelle kun pysähtyy,niin auto käy kolmella.auton kun sammuttaa n.3minuutiksi ja käynnistää niin taas toimii hyvin aikansa.edllinen omistaja vaihto autoon tulpat,johdot,virranjak.kannen ja pyörijän.ilmeisesti kuitenkin turhaan.kehui,että oli säätänyt kaasaria ja ilm.jotain roskia menny kaasuttimeen??tyhjäkäynti pielessä ja haisee aikalailla euroille(bensalle)
jos on neuvoja/vinkkejä,niin saa antaa
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Itse olen tuollaisten käyntihäriöiden sattuessa koittanut aina ekaksi runsasta annosta Masinolia tai vastaavaa, on toiminut joka kerta. Ja runsaalla tarkoitan sitten luokkaa 5 litraa pensaa tankissa ja litra Masinolia perään :-D
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
liuhu
Viestit: 30
Liittynyt: 13 Kesä 2006 21:15

Viesti Kirjoittaja liuhu »

en tiedä mistä johtuu,mutta kun tarkastin ilmanputsarin,niin se oli yhdeltä kantilta aivan "liejussa"ja yksi punainen piuha (mikä lie)mikä siitä ilm.putsarin kotelon etuosasta lähtee kaasarin taakse oli irti,vaan en tiedä mihin sen kuuluisi mennä.
joku puhui,että imusarjan tiivisteelläkin olisi merkitystä?katsotaan sekin.
carb cleaneria suihkuttelin,mutta ei merkitystä!
tänään aamulla töihin lähtiessä pääsin puolet matkasta n.20km kun se sanoi sopimuksen irti.
tursas
Viestit: 4116
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

liuhu kirjoitti:en tiedä mistä johtuu,mutta kun tarkastin ilmanputsarin,niin se oli yhdeltä kantilta aivan "liejussa"ja yksi punainen piuha (mikä lie)mikä siitä ilm.putsarin kotelon etuosasta lähtee kaasarin taakse oli irti,vaan en tiedä mihin sen kuuluisi mennä.
joku puhui,että imusarjan tiivisteelläkin olisi merkitystä?katsotaan sekin.
carb cleaneria suihkuttelin,mutta ei merkitystä!
tänään aamulla töihin lähtiessä pääsin puolet matkasta n.20km kun se sanoi sopimuksen irti.
Mikäköhän kaasari.....tuliskohan toi "lieju" sinne sieltä venttiilikannen huohotin putkesta, ja jos se huohottaa paljon, se kyllä tukkii kaasarin nopeesti....eihän toi punainen piuha oo semmonen ohut alipaine letku kaasarista imuilman esilämmityksen säätöön....veikkaisin tässä taas sitä klassista automaattiryyppyä, että toimiikohan se......semmostakin oon nähny, että automaattiryyppy on päällä ja mennään siitä sitten säätämään seoksia laihemmalle, että saadaan pakokaasutestistä läpi... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
tapola
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tapola »

Tursas puhuu asiaa.

Voisit tarkistaa vaikka em. kohtien jälkeen sytytyksenohjausyksikönkin (musta loota virranjakajan kupeessa, Boschin vehkeissä ainakin). Omassani joskus kesällä lämpeni niin että tuo pieni tauko vaadittiin käynnistymiseen

-Tapo
liuhu
Viestit: 30
Liittynyt: 13 Kesä 2006 21:15

Viesti Kirjoittaja liuhu »

täytyy tarkistaa nuokin jutut vielä,mutta tänään aloitin siitä helpoimmasta ja vähiten aikaa vievästä mistä krisse mainitsi,masinolia tankkiin ja auttohan se.Bensa haisee hiukan,mutta varsinainen hyytyminen loppu.
nyt kun sitten kävin heittämässä lenkin,niin autossa on vetoja hirveästi,satanen tuntuu tulevan hetkessä ja rajottimesta ei tietoakaan.
aiempi oli vm-86 1.4l ja luonteeltaan aivan toisenlainen.
tämä on joku ihmeen viritelmä muutenkin,alustasarj.korisarjaa ym.
kiva kauppakassi,vielä kun töihin uskaltaisi.
Vastaa Viestiin