Tehoja lisää.
Tehoja lisää.
Itselläni on vm. -88 Ford Orion 1,4 koneella. Millä saisin autoa pirteemmäksi? Entä mahdollisesti vaihto 1,6 koneeseen?
Re: Tehoja lisää.
Vaihdat kaikki suodattimet ja sytytysosat. Säädät seoksen ja sytytyksen kohdilleen ja tankkaat 98E:tä.... 8)Juhkuus kirjoitti:Itselläni on vm. -88 Ford Orion 1,4 koneella. Millä saisin autoa pirteemmäksi? Entä mahdollisesti vaihto 1,6 koneeseen?
Jos ei riitä, pistät imusarjan ja kaasarin vaihtoon....
Jos sen jälkeen hirmusesti tolla tuntee jalkoihin jäävänsä, kannattaa satsata toiseen autoon jossa valmiiksi paljon tehoa...
itse vaihdoin 1.6 koneen 1.3 tilalle. Rakensin koneen uudelleen ja kaikki uudet laakerit ja venttiilien ja kannen kevyt työstö ja madallus. kevennetty vauhti pyörä cvh22 nokka ja säädettävä nokkapyörä. peltisarja ja parintuuman putki. Romikselta lohko joka 0.5 ylikokoon ja käytetyt männät. Ite oon ollu tyytyväinen koneeseen. Mukavan pirteä ja ei oikeestaan hirmu kallis satsaus. Seuraavaksi pitäisi vaihtaa tuo kaasutin johonkin parempaan. XR3 Escon kaasarin jos jostain löytäisin eli DFT 4 webberin. Tai sitten tuplat.. EFI ruiskukin on mutta taidan hylätä sen laiton liian työläänä??? En todellakaan oo mikään sähkömies..
Ihan kiva ruiskun kiusaaja se on ja kone aivan uusi! Ainahan voi ostaa RS turbon tekniikan mutta musta oli kiva rakentaa eka ite tehty kone projekti josta ite viellä jotain tajuaa. Ehkäpä myöhemmin sitä mutkaa
Ihan kiva ruiskun kiusaaja se on ja kone aivan uusi! Ainahan voi ostaa RS turbon tekniikan mutta musta oli kiva rakentaa eka ite tehty kone projekti josta ite viellä jotain tajuaa. Ehkäpä myöhemmin sitä mutkaa

Siinäkin kannattaa sitte kattoa, että minkä 1.6i:n ostat.
Tossa sun 1.4 koneessa on joko 73 tai 75hv ja laiskimmassa 1.6i koneessa on 88hv.
Tehokkaimpia ovat turbo fiestan 130hv kone koodilla LHA, Escortin 132hv ke-jetronic kone (lienee myös turbo??) koodilla LNA tai LNB, 115hv koodilla LUAE, 110hv koodilla LJC tai sitten esim. 108hv versiot koodeilla LJA ja LJE, 105hv koodeilla LRA, LR1, LRB, LR2, LJF.
Osa noista on CVH koneita ja osa zetecejä.
Kun tommosta lähet vaihtamaan niin kannattaa heti hommatta mahd. paljon lisää potkua. Toi 75-->88hv ei ainakaan tunnu vielä missään.
Tossa sun 1.4 koneessa on joko 73 tai 75hv ja laiskimmassa 1.6i koneessa on 88hv.
Tehokkaimpia ovat turbo fiestan 130hv kone koodilla LHA, Escortin 132hv ke-jetronic kone (lienee myös turbo??) koodilla LNA tai LNB, 115hv koodilla LUAE, 110hv koodilla LJC tai sitten esim. 108hv versiot koodeilla LJA ja LJE, 105hv koodeilla LRA, LR1, LRB, LR2, LJF.
Osa noista on CVH koneita ja osa zetecejä.
Kun tommosta lähet vaihtamaan niin kannattaa heti hommatta mahd. paljon lisää potkua. Toi 75-->88hv ei ainakaan tunnu vielä missään.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Oletko meinannut piristää sitä 1.6i tekniikkaa mitenkään? Tosiaan se tehonlisäys vakoi koneesta voi osottautua pettymykseksi sitten kun sitä pääsee testaamaan ensimmäistä kertaa.
Joku jyrkempi nokka-akseli samantien voisi tuoda helpotusta näin ens hätään siihen ruiskukoneeseen. Se ei loppujen lopuksi ole mikään älytön satsaus, jos vähän tinkaa baarissa notkumisesta.(en oleta että kyseessä alkoholisti!)
Toki jokainen itse päättäköön miten autoaan laittaa 



Jaa, että kiinnostais virittää Orionia?
Olen itse vaihtamassa merkkiä ja oma 1.6 Orionini olisi siis kaupan. Jos vielä kiinnostaa?
Orskulla on ajettu karvan verran alle 240tkm, vm. -88/87, 1.6CL, juuri vaihdettu jakopäänhihnan ja kiristin ja öljyt + muut asiaan kuuluvat systeemit. Autossa ei ole ruostetta, jarrut täristävät koska jarrulevyt ovat kierot (Fordin tyyppivika). Hinta ei ole paha, pääasia on että pääsen autosta eroon tavalla tai toisella. Mieluimmin myymällä kuin muuten.
Kuvia saat, jos kiinnostaa...Ota yhteyttä s-postin merkeissä.
Olen itse vaihtamassa merkkiä ja oma 1.6 Orionini olisi siis kaupan. Jos vielä kiinnostaa?
Orskulla on ajettu karvan verran alle 240tkm, vm. -88/87, 1.6CL, juuri vaihdettu jakopäänhihnan ja kiristin ja öljyt + muut asiaan kuuluvat systeemit. Autossa ei ole ruostetta, jarrut täristävät koska jarrulevyt ovat kierot (Fordin tyyppivika). Hinta ei ole paha, pääasia on että pääsen autosta eroon tavalla tai toisella. Mieluimmin myymällä kuin muuten.
Kuvia saat, jos kiinnostaa...Ota yhteyttä s-postin merkeissä.