Mondeo diesel 01-> tarkenetteko ajaa talvella? -ongelma o

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
PeeTee
Viestit: 61
Liittynyt: 19 Elo 2005 22:18
Paikkakunta: Keski-Suomi

Mondeo diesel 01-> tarkenetteko ajaa talvella? -ongelma o

Viesti Kirjoittaja PeeTee »

Eli tässä kelien viilentyessä olen huomannut lämmityslaitteen huonon tehon. Kyseessä -01 TDdi STW automaatti-ilmastoinnilla. Eberin käynnistyminen itsestään estetty, ts. se toimii vain kellokytkimen perässä.

Moottorin lämpö mittarin mukaan normaali, vesiventtiili tuntuisi ajavan normaalisti laidasta laitaan niin säädettäessä.
Sisälle tuleva ilma korkeintaan haaleaa.

EDIT Vai onkos näissä se tapa että vesi kiertää kennossa koko ajan, ja lämmönsäätö tehdään kennon ilanohjauksella?

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tässä heataan vinkkejä jos jollakulla on ollut samanlaisia oireita. Pääsisi vianhaussa helpommalla.
Viimeksi muokannut PeeTee, 05 Marras 2006 14:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Re: Mondeo diesel 01-> , tarkenetteko ajaa talvella?

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

PeeTee kirjoitti:Eli tässä kelien viilentyessä olen huomannut lämmityslaitteen huonon tehon. Kyseessä -01 TDdi STW automaatti-ilmastoinnilla. Eberin käynnistyminen itsestään estetty, ts. se toimii vain kellokytkimen perässä.

Moottorin lämpö mittarin mukaan normaali, vesiventtiili tuntuisi ajavan normaalisti laidasta laitaan niin säädettäessä.
Sisälle tuleva ilma korkeintaan haaleaa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tässä heataan vinkkejä jos jollakulla on ollut samanlaisia oireita. Pääsisi vianhaussa helpommalla.
Vanhemmilla on 2005 vuoden 1.8 bensa-Mondeo, ja kyllä varsin viileä laite on talvella. Eli varmaankin on sitten ihan ominaisuus.

Tosin muistaakseni sain huollosta aikoinaan jonkun ohjeen jonkun läpän toimivuuden tarkistamiseksi, ilmeisesti joku niistä lämpöä säätelevistä läpistä on tyyppivian omaisesti jumissa/huonosti paikallaan. Pitääkin kaivella arkistoja.
2021 Tesla Model 3 LR
veltto
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2006 03:54

Viesti Kirjoittaja veltto »

Laitappa vaan toi eberi käynnistymään myös automaattisesti, tai saat ajella talven turkishaalarit päällä.. :wink:
Saab 9-3 2,2 Tid
BlackJack
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Maalis 2006 14:14
Paikkakunta: KEMI

Viesti Kirjoittaja BlackJack »

Mulla oli eberi rikki ja onhan kylmä vehje pakkasilla. Eli kyllä sitä eberiä tosin joutuu käyttämään paljon jos meinaa tarjeta. Minusta on kyllä tuolla automaattiohjattavalla eberillä lämmin talviauto. Ja olen omistanut Volvoja ennen tätä niin eipä häviä Volvolle lämpöjen suhteen.
PeeTee
Viestit: 61
Liittynyt: 19 Elo 2005 22:18
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja PeeTee »

Vika korjaantunut uudella järjestelmän ilmauksella.
Kennossa oli ilmeisesti jonkun verran ilmaa. Edellinen omistaja käyttänyt kevät-kesällä vesipumpun vaihdossa Fordilla, ilmavikaa ei huomannut ennen ilmojen jäähtymistä.
MrJ
Viestit: 7
Liittynyt: 21 Syys 2006 22:18

Ilmaus ?

Viesti Kirjoittaja MrJ »

Ilmaus ? Miten ko operaatio tehdään ? Minulla on myöskin niin kylmä laite että huh huh. Webasto huutamaan koko ajan jos meinaa ottaa karvalakki päästä
mkn
Viestit: 7
Liittynyt: 15 Marras 2005 21:29
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mkn »

Vesipumpun päällä on ilmausruuvi (iso tasainen kanta).

Muistelen nesteen täyttöohjeen olevan karkeasti: ilmausruuvi otetaan pois ja nestettä täytetään paisuntasäiliöön kunnes ilmausreiästä tulee pelkkää nestettä. Sitten ilmausruuvi kiinni ja täytetään paisuntasäiliö hieman yli maksimin, käytetään kone kunnolla kuumaksi (termari aukeaa ja neste kiertää). Koneen jäähdyttyä tarkistetaan nestepinta ja tarvittaessa lisätään nestettä max-rajaan saakka. Ajellaan viikko ja tarkistetaan taas nestepinta.
Vastaa Viestiin