Eli tässä kelien viilentyessä olen huomannut lämmityslaitteen huonon tehon. Kyseessä -01 TDdi STW automaatti-ilmastoinnilla. Eberin käynnistyminen itsestään estetty, ts. se toimii vain kellokytkimen perässä.
Moottorin lämpö mittarin mukaan normaali, vesiventtiili tuntuisi ajavan normaalisti laidasta laitaan niin säädettäessä.
Sisälle tuleva ilma korkeintaan haaleaa.
EDIT Vai onkos näissä se tapa että vesi kiertää kennossa koko ajan, ja lämmönsäätö tehdään kennon ilanohjauksella?
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tässä heataan vinkkejä jos jollakulla on ollut samanlaisia oireita. Pääsisi vianhaussa helpommalla.
Mondeo diesel 01-> tarkenetteko ajaa talvella? -ongelma o
Mondeo diesel 01-> tarkenetteko ajaa talvella? -ongelma o
Viimeksi muokannut PeeTee, 05 Marras 2006 14:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Mondeo diesel 01-> , tarkenetteko ajaa talvella?
Vanhemmilla on 2005 vuoden 1.8 bensa-Mondeo, ja kyllä varsin viileä laite on talvella. Eli varmaankin on sitten ihan ominaisuus.PeeTee kirjoitti:Eli tässä kelien viilentyessä olen huomannut lämmityslaitteen huonon tehon. Kyseessä -01 TDdi STW automaatti-ilmastoinnilla. Eberin käynnistyminen itsestään estetty, ts. se toimii vain kellokytkimen perässä.
Moottorin lämpö mittarin mukaan normaali, vesiventtiili tuntuisi ajavan normaalisti laidasta laitaan niin säädettäessä.
Sisälle tuleva ilma korkeintaan haaleaa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tässä heataan vinkkejä jos jollakulla on ollut samanlaisia oireita. Pääsisi vianhaussa helpommalla.
Tosin muistaakseni sain huollosta aikoinaan jonkun ohjeen jonkun läpän toimivuuden tarkistamiseksi, ilmeisesti joku niistä lämpöä säätelevistä läpistä on tyyppivian omaisesti jumissa/huonosti paikallaan. Pitääkin kaivella arkistoja.
2021 Tesla Model 3 LR
Vesipumpun päällä on ilmausruuvi (iso tasainen kanta).
Muistelen nesteen täyttöohjeen olevan karkeasti: ilmausruuvi otetaan pois ja nestettä täytetään paisuntasäiliöön kunnes ilmausreiästä tulee pelkkää nestettä. Sitten ilmausruuvi kiinni ja täytetään paisuntasäiliö hieman yli maksimin, käytetään kone kunnolla kuumaksi (termari aukeaa ja neste kiertää). Koneen jäähdyttyä tarkistetaan nestepinta ja tarvittaessa lisätään nestettä max-rajaan saakka. Ajellaan viikko ja tarkistetaan taas nestepinta.
Muistelen nesteen täyttöohjeen olevan karkeasti: ilmausruuvi otetaan pois ja nestettä täytetään paisuntasäiliöön kunnes ilmausreiästä tulee pelkkää nestettä. Sitten ilmausruuvi kiinni ja täytetään paisuntasäiliö hieman yli maksimin, käytetään kone kunnolla kuumaksi (termari aukeaa ja neste kiertää). Koneen jäähdyttyä tarkistetaan nestepinta ja tarvittaessa lisätään nestettä max-rajaan saakka. Ajellaan viikko ja tarkistetaan taas nestepinta.