Perän ujellus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
4x4ylivoimaa
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Elo 2006 19:11

Perän ujellus

Viesti Kirjoittaja 4x4ylivoimaa »

Elikkä auto on Sierra 2,0i DOHC 4x4.

ja vika on . Perä ujeltaa 60-75km/h vauhdissa aivan sama ajatko nelosella vaiko vitosella. Yli 80 kun ajaa ei kuulu enää ääntä.

Mistäköhän johtuu???
Ford Escort TD
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Perän ujellus

Viesti Kirjoittaja henu »

4x4ylivoimaa kirjoitti:Elikkä auto on Sierra 2,0i DOHC 4x4.

ja vika on . Perä ujeltaa 60-75km/h vauhdissa aivan sama ajatko nelosella vaiko vitosella. Yli 80 kun ajaa ei kuulu enää ääntä.

Mistäköhän johtuu???

kuluneesta hammaskosketuksesta...normaalia :wink:
4x4ylivoimaa
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Elo 2006 19:11

Viesti Kirjoittaja 4x4ylivoimaa »

Pari lisä kysymystä:

1. Mitenkäs korjataan?
2. Koko perä vaihtoon?
3. Käykö takavetosen perä tohon?
4. Eikö tossa oo kitkalukko perässä?
Ford Escort TD
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Jos radion ääni kantaa vielä ujelluksen yli niin ei ole vielä tarvetta korjata :lol: Ennen vanhaan kuulemma "korjasivat" noita ujelluksia niin että laittoivat sahapuruja perän sisälle, näin saatiin auto myytyä hyvä kuntoisena seuraavalla onnelliselle omistajalle..

Tällänen topicci oli hetki sitten samasta aiheesta, mutta mulle jäi ainakin epäselväksi voiko tuota hammaskosketusta siis kiristää ja auttaako se ulvontaan? Itse vaihdoin tuohon 1.6:seen sierraan koko perän kun huusi niin lujaa että taju meinas lähteä, mutta tuohon 4x4:seen voi olla vähän hankalampi löytää sitä perää kuin tavalliseen sierraan.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Poskilaakerit on kiristetty väärin tai ne on väljät ja se aiheuttaa vääränlaista kulumista ja se taas antaa tuollaisen rasittavan äänen.

Periä löytyy kyllä purkaamoilta ihan hyvin, yksityisiltäkin jonkun verran.

Tosin jos perä rattaat on vielä kohtuu kunnossa niin vaihdata laakerit ja säädätä asiantuntijalla es. joku rallivehkeitä reppaava.
Äänen pitäis vähentyä ja ajanmyötä kadota melkein kokonaan.

Kokemukset on rempatusta ja yks tuttu teki homman laakerit foordilta 200e ja 50e vaihto, ei paha vai mitä?

Purkaamolta olisi saanut ehjän perän 250e, mutta kuinka kauan se olisi kestänyt on eri asia.

Niin ja aina viskolukko ei mikään kitkalukko. Kitkalukko on toki parempi, mutta niitä on foordin perissä vain ja ainoastaan jos maahantuoja on sellaisen sinne erikseen asentanut. Tehtaalta ei ole tullut yhtään ainutta kitkalevylukkoa ulos.
Vastaa Viestiin