Sierran päästöongelma tietäjiä?
Sierran päästöongelma tietäjiä?
Elikkä kovemmilla kierroksilla heittää arvot metsään, tyhjäkäynnillä reilusti alle sallitun.
Yli 2000rpm:
CO- 1,63 sallittu 0,30 tyhjäkäynti- 0,01
HC- 117 sallittu 100 tyhjäkäynti- 42
Lambda- 0,96 sallittu 0,97-1,03
O2- 0,30 sallittu 5,00 tyhjäkäynti- 0,35
...elikkä mitähän tolle tekis???
Yli 2000rpm:
CO- 1,63 sallittu 0,30 tyhjäkäynti- 0,01
HC- 117 sallittu 100 tyhjäkäynti- 42
Lambda- 0,96 sallittu 0,97-1,03
O2- 0,30 sallittu 5,00 tyhjäkäynti- 0,35
...elikkä mitähän tolle tekis???
Viimeksi muokannut jiiwee, 18 Loka 2006 08:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei se ota, jos ei annakkaan!
Ei taida olla ainakaan katillinen jos sallittu lambda arvo on noin suuri.
Omassa ainakin katto katsastaja arvot uusiks kun oli tullu virheellinen arvo lambdalle. Sallittu oli 0.3 ja mulla oli 0.47 Kyllä se sitte oli kuitenki alempi kun uusiks mitattiin.
Joo jos on ruisku niin vois lambda olla rikki. Jos ei niin ainakin seokset on pielessä.
Omassa ainakin katto katsastaja arvot uusiks kun oli tullu virheellinen arvo lambdalle. Sallittu oli 0.3 ja mulla oli 0.47 Kyllä se sitte oli kuitenki alempi kun uusiks mitattiin.
Joo jos on ruisku niin vois lambda olla rikki. Jos ei niin ainakin seokset on pielessä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
...ttu. Puhui läpiä päähänsä hän. Sallittu lambdahan oli joo 0,97-1,03 ja mulla oli eka 1,047.
eniwei. Ihan rajojen sisällehän sulla toi lambda menikin. En osannu eka lukea sun kaaviota
Kattihan siellä on kyllä yks toden näkönen. Kato ainakin, ettei oo mitään ylimääräsiä saumoja siinä. Ei tiä vaikka olis joku edellinen omistaja kuorinut sisuskalut pois
eniwei. Ihan rajojen sisällehän sulla toi lambda menikin. En osannu eka lukea sun kaaviota

Kattihan siellä on kyllä yks toden näkönen. Kato ainakin, ettei oo mitään ylimääräsiä saumoja siinä. Ei tiä vaikka olis joku edellinen omistaja kuorinut sisuskalut pois

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Kävi tuon "kaavan" kanssa näköjään niin, että osa puuttuu..
Ideana oli et siinä on ensin kierroksilla mitattu arvo, sitten sallittu arvo, sitten PITI lukea tyhjäkäynti ja se viimeinen luku rivillä on se mitattu tyhjäk. arvo. Nyt tota ei ainenkaan kukaan tajuu!
Joka tapauksessa, katti ei ole alkuperäinen vaan yleismallin tarvike, eikä näytä kovin uudelta. En kyllä tiedä sitäkään riittääkö katin kapasiteetti em. koneelle, mutta ilmeisesti on aiemmin riittänyt, koska ainenkaan viimeiseen vuoteen sitä ei ole vaihdettu. Olis tossa yks irrallinen sitikan katti jota vois tietty kokeilla..
Ideana oli et siinä on ensin kierroksilla mitattu arvo, sitten sallittu arvo, sitten PITI lukea tyhjäkäynti ja se viimeinen luku rivillä on se mitattu tyhjäk. arvo. Nyt tota ei ainenkaan kukaan tajuu!
Joka tapauksessa, katti ei ole alkuperäinen vaan yleismallin tarvike, eikä näytä kovin uudelta. En kyllä tiedä sitäkään riittääkö katin kapasiteetti em. koneelle, mutta ilmeisesti on aiemmin riittänyt, koska ainenkaan viimeiseen vuoteen sitä ei ole vaihdettu. Olis tossa yks irrallinen sitikan katti jota vois tietty kokeilla..
Ei se ota, jos ei annakkaan!
pistä uus lambaada vaan suosiolla, ei maksa kauheen paljoo jos et alkuperäistä hae (30-50eur kaiketi) ja on helppo vaihtaa.
Selvennetään nyt tähän päästörajoja samalla. 77 malliseen ei vielä tehdä päästömittausta.
-1/78-10/-86 välillä Häkä (CO) max 4,5, palamattomat hiilivedyt (HC) max 1000, jälkihappi (O2) max 5. mitataan vain tyhjäkäynnillä.
-10/86- jos ei merkintää "vähäpäästöinen" tai "kolmitoimikatalysaattori", Häkä (CO) max 3,5, palamattomat hiilivedyt (HC) max 600, jälkihappi (O2) max 5. mitataan vain tyhjäkäynnillä.
-jos vähäpäästöinen tai merkintä "kolmitoimikatalysaattori", tyhjäkäynnillä Häkä (CO) max 0,5, palamattomat hiilivedyt (HC) max 100, jälkihappi (O2) max 5, ~2000rpm Häkä (CO) max 0,3, palamattomat hiilivedyt (HC) max 100, jälkihappi (O2) max 5 ja lambda 0,97-1,03 välillä. mitataan siis sekä tyhjäkäynnillä että ~2000rpm.
Mikäli pakoputkisto vuotaa tms nousee jälkihappi normaalia ylemmäs, kattiautolla se haittaa kierroksilla mitattavaa lambda-arvoa; näyttää että kävisi laihalla vaikkei käykään. Mikäli CO eli häkä on yli 6 määrätään auto ajokieltoon.
Dieseleille tehdään mittaus vuosimallista -80 eteenpäin, K-arvo vapaastihengittävällä max 2,5, ahdetulla max 3,0 ja euro-IV päästönormien mukaisilla (ihan uudet) max 1,5. mikäli K-arvo on yli 4 määrätään auto ajokieltoon.
Selvennetään nyt tähän päästörajoja samalla. 77 malliseen ei vielä tehdä päästömittausta.
-1/78-10/-86 välillä Häkä (CO) max 4,5, palamattomat hiilivedyt (HC) max 1000, jälkihappi (O2) max 5. mitataan vain tyhjäkäynnillä.
-10/86- jos ei merkintää "vähäpäästöinen" tai "kolmitoimikatalysaattori", Häkä (CO) max 3,5, palamattomat hiilivedyt (HC) max 600, jälkihappi (O2) max 5. mitataan vain tyhjäkäynnillä.
-jos vähäpäästöinen tai merkintä "kolmitoimikatalysaattori", tyhjäkäynnillä Häkä (CO) max 0,5, palamattomat hiilivedyt (HC) max 100, jälkihappi (O2) max 5, ~2000rpm Häkä (CO) max 0,3, palamattomat hiilivedyt (HC) max 100, jälkihappi (O2) max 5 ja lambda 0,97-1,03 välillä. mitataan siis sekä tyhjäkäynnillä että ~2000rpm.
Mikäli pakoputkisto vuotaa tms nousee jälkihappi normaalia ylemmäs, kattiautolla se haittaa kierroksilla mitattavaa lambda-arvoa; näyttää että kävisi laihalla vaikkei käykään. Mikäli CO eli häkä on yli 6 määrätään auto ajokieltoon.
Dieseleille tehdään mittaus vuosimallista -80 eteenpäin, K-arvo vapaastihengittävällä max 2,5, ahdetulla max 3,0 ja euro-IV päästönormien mukaisilla (ihan uudet) max 1,5. mikäli K-arvo on yli 4 määrätään auto ajokieltoon.
Tulpat yms. ok, ei pitäis olla tukossakaan
ja melkein puoli tuntia kierrätysrääkkiä testerissä, jota ennen kengitin ihan kunnolla. Eli katin voisi kuvitella olleen lämmin. Katti on vaihdelaatikon alla, sen laipan jälkeen missä putket yhtyy. Ja on ainoastaan yhdellä lambdalla.

Ei se ota, jos ei annakkaan!
Niin piti vaan sanoa(vaikkei nyt siitä kiinni olisikaan).. että jos putkessa on pientäkin vuotoa niin arvot menee heti persiilleen..
Yks mikä kannattaa myös kattoa on pakosarja. Kaverilla oli pikkasen yks kiinnike löysällä niin tyhjäkäyntiarvot oli heti liian suuret (katDOHC.), kun tarkasti pakosarjan kiinnitykset niin johan oli kohillaa
..
vittumaisia tommoset kat-määräykset
Yks mikä kannattaa myös kattoa on pakosarja. Kaverilla oli pikkasen yks kiinnike löysällä niin tyhjäkäyntiarvot oli heti liian suuret (katDOHC.), kun tarkasti pakosarjan kiinnitykset niin johan oli kohillaa

vittumaisia tommoset kat-määräykset

Ford Sierra 2.0i DOHC vm.-93
Löydät sen vaimentimen kohta sellaisesta paikasta mihin aurinko ei paistajusep kirjoitti:vähän off topicia: mut laita sinne putkeen ainakii yks vaimennin nii ei häiritse sen katsastus inssin herkkää sävelkorvaa...![]()

Mistä tulikin mieleeni, että paljonkohan on desibeliraja autossa ja miten mitataan? Samanlainen putki on, kuin neljässä edellisessäkin autossa ja nyt onkin yhtä-äkkiä liian kovat äänet .......kele.
Ei se ota, jos ei annakkaan!