Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ainut mitä itselläni tuli mieleen on tuohon ajovalojen rinnalle, tai sitten yks vaihtoento olisi laittaa ne alemmaks tuohon pieneen koloon joka menee puolessa välissä puskuria mut olisi aika vaikee laittaa.
Onko se yleensäkkään laillista laittaa niitä ajovalojen rinnalle?
Ei kai poliisit niistä niin kauheesti valita vaikka väärin olisikin, koska niitä kuitenkin aina tulee vastaan.
Eli ne kuuluisi sijoittaa ajovalojen alle, rekisterikilven korkeudelle ja mahdollisimman reunoihin.
V..ttaa kun porukalla on niitä välillä asennettuna tyyliin "huomiovalo". sumarit on ajovalojen korkeudella ja aina päällä. Eihän ne edes sumulla toimi niin kuin kuuluisi jos ne on sijoitettu liian ylös. Tuolla alhaalla ne näyttää sumun alle eikä siis heijasta sitä päin niinkuin ajovalot.
Joo itselläni kävi mieles kans että laittasin siihen koloon ne mut ei löytyny oikeen sopivan kokosia valoja siihen.. se rako on jotail 5-6 senttiä
ahtaaks menee mut pitää ihan tosissaan harkita sitä pusrkurin ostoa paljonkohan maksaa sellaisen maaluuttaminen?
Paras paikka on siinä orginaalissa myyntipakkauksessa mutta jos ne haluat asentaa niin puskurion alle mahdollisimman alas.
Aken sivuilta lisää tietoja asennuspaikasta.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
NiceMan kirjoitti:Sittenhän eivät häiritse vastaantulijaa kesä päivänä
Joo. En ymmärrä niitä kuspäitä jotka polttelevat noita siksi että ne on niin coolin näköiset. Mullakin on tehdasasennuksena tuollaiset mutta ei ole vielä tullut sellaista hetkeä jotta olisi tarvinnut. Niillä on käyttöä nimenomaan silloin kun ei normaaleista lähivaloista ole hyötyä, kaukovaloista puhumattakaan eli silloin kun normaalivalot lyö sumusta/vesi- tai lumisateesta silmille. Silloin tarvitaan mahdollisimman alhaalla olevaa ja leviävää valokeilaa.
Sumarit ei häikäise, mutta silmä sekoaa siitä vastaantulevasta valomäärästä niin ettei itse enää näe kuin juuri ja juuri eteensä iiriksen supistuessa. Sama oire muuten on sumaripelleillä itselläänkin kun luulevat sumareiden auttavan kirkkaassa yössä: sumarien ja lähivalojen yhteisvalomäärä aiheuttaa näkökentän lyhentymisen.
Sitäpaitsi poliisi sakottaa turhasta sumarikäytöstä 50e per laaki.
BTW. joku valopää esitti aikoinaan, että takasumuvalot ovat järjetön vitsi; ei ole takasumua, ei tarvita takasumuvaloja
Luulikohan tuo että takasumuvalot ovat itseään varten? Nimenomaan niillä kerrotaan takanatulijoille omasta läsnäolosta huonolla kelillä. Kerran hernerokassa ajelin niin edessä oli kaksi autoa joista näin ensimmäiseksi sen edelläajavan (kaarteessa) kun oli takasumarit päällä. Suoralla taaempi auto peitti edellisen valot ja vasta lähempänä huomasin senkin..
Tarkoitin että jos laittaa nykyisten puskurin alle, siis tilaa maahan reilu 10 senttiä, niin lähtee talvella polanteissa helposti irti. Jos laittaa puskurin "sisään", siis valmiisiin koloihin tai tekee uudet, ehkä myös pintaankin, mutta "sisällä" paremmassa suojassa?