auto sammus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
fsir
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Touko 2006 21:59
Paikkakunta: Parainen

auto sammus

Viesti Kirjoittaja fsir »

hinasin kaveri ja yhtäkkiä mun auto sammus eikä käynnistyny enää Ford sierra 2.0i CLX DOHC kat -91, katottin läpi ni huomattiin et se ei saa bensa, pumppu ei käyny eli se oli saanu oikosulku varmaan tietääkö joku mistä tämä syy vois johtua et sais kunnolla korjattua ja toimimaan taas :?:
Viimeksi muokannut fsir, 06 Kesä 2006 10:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

tarkistithan tappokytkimen?
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

cossu2 kirjoitti:tarkistithan tappokytkimen?
Joka siis löytyy vararenkaan keskeltä! Sellainen valkoinen nappula, se takaisin pohjaan niin matka jatkuu.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

pensan syötön katkaisija paksissa
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

paitsi jos on farmari niin kuskin jalkatilassa
Focus 1.0 edition a6 2017
fsir
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Touko 2006 21:59
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja fsir »

elikkä tarkistin toi tappokytkimen ja vaikuttaa siltä et se ei toimii se kytkin ollenkaan, ku paina se kytkin takas alas niin se ei jää sinne vai kuulu pieni naksahdus ja sit se on ihan löysää taas se nappi eikä bensanpumpunjohtoihin tulee virta et mistäköhän vois olla vikaa?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti:paitsi jos on farmari niin kuskin jalkatilassa
Mulla on ainakin peräkontissa.
fsir
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Touko 2006 21:59
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja fsir »

joo, eli ostin uus inertiakytkin mut ei auttanu se ei saa virtaa, mistäköhän se vois johtua onko jossain joku rele ku on rikki viel vai mitä vois olla??
subsidy
Viestit: 19
Liittynyt: 29 Heinä 2006 19:22
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja subsidy »

Omassa Scorpiossani (-94) on sama vika. Olen vienyt bensapumpulle uuden syötön erillisen releen kautta. Vika oli kauan aikaa poissa, mutta on tullut jälleen takaisin. Herätevirran olen ottanut suoraan virtalukolta. Autossani on tosin käynnistyksenestojärjestelmä joka voi sotkea kuviota.Mikäli joku on keksinyt muita ratkaisuja, olisi mukava tietää miten muut ovat ongelman korjanneet.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

fsir kirjoitti:joo, eli ostin uus inertiakytkin mut ei auttanu se ei saa virtaa, mistäköhän se vois johtua onko jossain joku rele ku on rikki viel vai mitä vois olla??
sulake katsottu?
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Jaakko85 kirjoitti: Mulla on ainakin peräkontissa.
mulla mainitaan jalkatila oikein ohjekirjassa, en tosin oo kattonu että onko se sielä, mutta vararenkaan luona se ei ainakaan ole
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti: mulla mainitaan jalkatila oikein ohjekirjassa, en tosin oo kattonu että onko se sielä, mutta vararenkaan luona se ei ainakaan ole
Jaa, mulla se on ihan oikeasti siellä takakontissa, olen sen omin silmin todennut.
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Jaakko85 kirjoitti: Jaa, mulla se on ihan oikeasti siellä takakontissa, olen sen omin silmin todennut.
Mulla on ollu vaan sedaneita, mutta vm-89 se kytkin oli takakontissa ja vm-92 se oli sitten siellä kuskin jalkatilassa. Kyllä siinä pieni shöy tuli, kun auto hyyty kuopan jälkeen syyspimeään radan varteen eikä nappula ollukkaa sitten siellä kontissa..
Että olisko se sitten siirretty -90 tuonne jalkatilaan? sillon kun tuli tää uudempi malli, näin veikkaisin.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No mulla on vm91 ja se on sielä kontissa.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

subsidy kirjoitti:Omassa Scorpiossani (-94) on sama vika. Olen vienyt bensapumpulle uuden syötön erillisen releen kautta. Vika oli kauan aikaa poissa, mutta on tullut jälleen takaisin. Herätevirran olen ottanut suoraan virtalukolta. Autossani on tosin käynnistyksenestojärjestelmä joka voi sotkea kuviota.Mikäli joku on keksinyt muita ratkaisuja, olisi mukava tietää miten muut ovat ongelman korjanneet.
Siis sekö toimi hetken tuolla "patentilla"? Olisko pumppu vain tullut tiensä päähän? Entä onko maadoitukset kunnossa? Noi nyt ekana tuli mieleen, näitä kun on vaikea näkemättä ratkoa :)
GeeTee- kirjoitti: Että olisko se sitten siirretty -90 tuonne jalkatilaan? sillon kun tuli tää uudempi malli, näin veikkaisin.
Ei, koska mulla on ainakin tuossa -90ssä ja -91ssä (molemmat uudempia malleja) se kytkin ainakin vielä tuolla vararenkaan keskellä :wink:

Edit: Jaakko85 olikin nopeampi kumoamaan tämän teorian... :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Sulakeboxi on yksi mahdollisuus kun se voi estää halutessaan kipunan tai ruiskujen toiminnan! 8)
Ainakin ajonestollisessa ei antanut ruiskujen aueta! :twisted:
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

nojaa, enpä sitten tiedä missä vaiheessa on kontista siirretty tuo namiska.. Kuitenkin uusimmissa se varmaankin on kuskin jalkatilassa, tuskin niitä on laitettu aina sinne minne huvittaa. Omassa sierrassa (-92) oli kojetaulu se uusin versio, jos sen mukana olis siirtyny? (ehkä vähä kaukaa haettu)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Veikkaisin että siinä viimeisen "faceliftin" yhteydessä eli 91-92, silloinhan tuli juuri se uudemmanmallinen kojelauta jne.. Eli 91:ssä voi olla varmaan joko kontissa tai jalkatilassa.. Eipä sillä niin väliä, kunhan itse tietää missä se on jos tielle jää ja pumppu ei pyöri.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jeesus! Mitä jaarittelua nappulan sijainnista. :roll: Se on joko kontissa tai apparin jalkatilassa. Piste.

Alkaa vaikuttaan samanlaiselta tingalta kuin "onko mun Sierran kylkilistat kiinni ruuveilla vai liimalla".

Prk.. Mua ei kiinnosta enää mikään.. lähden syömään herneitä. :evil:
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Bootsi kirjoitti:Jeesus! Mitä jaarittelua nappulan sijainnista. :roll: Se on joko kontissa tai apparin jalkatilassa. Piste.

Alkaa vaikuttaan samanlaiselta tingalta kuin "onko mun Sierran kylkilistat kiinni ruuveilla vai liimalla".

Prk.. Mua ei kiinnosta enää mikään.. lähden syömään herneitä. :evil:
No laita silmät kiinni jos et muuta keksi, kuka käskee näitä lukee jos ei kiinnosta?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Bootsi kirjoitti:Jeesus! Mitä jaarittelua nappulan sijainnista. :roll: Se on joko kontissa tai apparin jalkatilassa. Piste.

Alkaa vaikuttaan samanlaiselta tingalta kuin "onko mun Sierran kylkilistat kiinni ruuveilla vai liimalla".

Prk.. Mua ei kiinnosta enää mikään.. lähden syömään herneitä. :evil:
Pitäähän sitä nyt vähän jaaritella :D

Syö nokan kautta palkoineen päivineen :wink:
Vastaa Viestiin