Nokat ja venttiilit (ohc moottori)
Nokat ja venttiilit (ohc moottori)
eikös tuo sano nosto noissa ohc koneilla vähän johda harhaan koska siinähän periaatteessa pitäis olla lasku..
ja kuinkas isot venttiilit saa 2.0l ohc koneeseen?
ja kuinkas isot venttiilit saa 2.0l ohc koneeseen?
Re: Nokat ja venttiilit
45.7 imu ja 38.1 pakovena suurimmat.. Jotkut on laitattanu siitäki isommat, mut vaatii jo venttiilin kulmien muutoksia, saattaapi olla kallista, mut elämä on!Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:eikös tuo sano nosto noissa ohc koneilla vähän johda harhaan koska siinähän periaatteessa pitäis olla lasku..
ja kuinkas isot venttiilit saa 2.0l ohc koneeseen?
Itellä ihan vakiokansi vakioventtiileillä. Kent Camsin nokka (FR34, 263astetta, imunosto 12,62mm, pakonosto 12,31mm). Seuraajat ja jäykemmät jouset Kent Camsilta. Ja hyvin rokkaa 

Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Elikkäs se on NOSTO siksi koska sillä tarkoitetaan paljonko akselissa oleva nokka nousee nolla kohdastaan, eli nokan alapuolta ylemmäksi.
Nokan nosto ei merkkaa sitä paljonko venttiili aukeaa, koska siihen vaikuttaa ratkaisevasti seuraajien vipusuhde ja asento( Esim. OHC).
Jos nokka painaisi suoraan venttiili varren päähän silloin se aukeaisi noston verran.
Menipa vaikeaksi selittää.
Venttiileistä nuo 45,7/38.1 venttiilit on suurimmat jotka sinne saa suoraan paikalleen ilman kulmien muutoksia. Maksavat n. 20€/kpl
Nokka-akseleita on tusinoittain erilaisia OHC koneeseen. Nokan valinta riippuu paljolti mihin käyttöön kone tulee ja mitä muuta koneessa on. Esim. Ruisku vai kaasari.
Kannattaa katsoa:
http://www.burtonpower.com
http://www.enem.se
http://www.pipercams.com
http://www.catcams.com
http://www.kentcams.com
Vai olikos toi Kentcamssi ja Catcamssi nyt sitten loppupeleis sama valmistaja.
Nokan nosto ei merkkaa sitä paljonko venttiili aukeaa, koska siihen vaikuttaa ratkaisevasti seuraajien vipusuhde ja asento( Esim. OHC).
Jos nokka painaisi suoraan venttiili varren päähän silloin se aukeaisi noston verran.
Menipa vaikeaksi selittää.

Venttiileistä nuo 45,7/38.1 venttiilit on suurimmat jotka sinne saa suoraan paikalleen ilman kulmien muutoksia. Maksavat n. 20€/kpl
Nokka-akseleita on tusinoittain erilaisia OHC koneeseen. Nokan valinta riippuu paljolti mihin käyttöön kone tulee ja mitä muuta koneessa on. Esim. Ruisku vai kaasari.
Kannattaa katsoa:
http://www.burtonpower.com
http://www.enem.se
http://www.pipercams.com
http://www.catcams.com
http://www.kentcams.com
Vai olikos toi Kentcamssi ja Catcamssi nyt sitten loppupeleis sama valmistaja.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Todellinen nosto mitataan kyllä suoraan venttiilistä.
Ja jotakin osviittaa saa 1.6 kertaa nokan ja perusympyrän erotus. Tällä kerrannaisella mulla piti tulla yli 12mm, mutta todellisuudessa se jäi alle. Venttiilien pituudella voidaan hakea suurta nousua kestävyyden kustannuksella ja toisinpäin.
Mulla Gt-motorin hioma gt7tb. Imu 294ast 7.5mm nokalta. Pako 294 ast 7.5mm nokalta.
Todellinen: Imu 288ast 11.45 venttiililtä (periaatteessa olisin voinut ottaa hieman varresta poies ja saada 12mm). Pako 292ast 10.8mm venttiililtä. Pakopuolelle asensin jatkopalat pienentääkseni nousua (voisi olla yli12mm).
Ajoitus 33-75 70-42 Koneen kyljessä on puhallin.
Ja jotakin osviittaa saa 1.6 kertaa nokan ja perusympyrän erotus. Tällä kerrannaisella mulla piti tulla yli 12mm, mutta todellisuudessa se jäi alle. Venttiilien pituudella voidaan hakea suurta nousua kestävyyden kustannuksella ja toisinpäin.
Mulla Gt-motorin hioma gt7tb. Imu 294ast 7.5mm nokalta. Pako 294 ast 7.5mm nokalta.
Todellinen: Imu 288ast 11.45 venttiililtä (periaatteessa olisin voinut ottaa hieman varresta poies ja saada 12mm). Pako 292ast 10.8mm venttiililtä. Pakopuolelle asensin jatkopalat pienentääkseni nousua (voisi olla yli12mm).
Ajoitus 33-75 70-42 Koneen kyljessä on puhallin.
Just tilasin nokkasarjan rallyrace:sta. Eihän noi viritysosat missään halpoja ole mutta kun on "pakko" virittääZyaS kirjoitti: no joo.. autoracingillä maksaa kaikki paljon..
no ei oo ilmasta rallyrace:ssakaan
nokkasarjat 265€-519€...
Elämä on.

Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Niinpäs olikin... muistelin väärin. Kaveri tilas Cranen nokan ja nokka tuli Catcamsin laatikos.lalli69 kirjoitti: Tuosta en oo varma, mutta Ainakin Cat Cams on nykyään Crane Camsin tytäryhtiö, joka valmistaa euroautoihin Euro-Crane merkkisiä nenäkeppejä.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG