Auto maahantuonti
Auto maahantuonti
Terve!!
Mulla on Ford Mondeo -99 (1.8i 16V 115cv) farmari auto. Minä olen muuttamassa suomeen vuoden sisällä. Mitä kaikkea täytyy autosta vaihtaa et se sopii hyvin suomen olosuheteisiin. Minulla ei ole mitään tietoa asiasta ja olis hyvä tietää ennen kun on myöhäistä.
Tietääkö joku turustapäin hyvää Fordin autokorjaamoa??
Mulla on Ford Mondeo -99 (1.8i 16V 115cv) farmari auto. Minä olen muuttamassa suomeen vuoden sisällä. Mitä kaikkea täytyy autosta vaihtaa et se sopii hyvin suomen olosuheteisiin. Minulla ei ole mitään tietoa asiasta ja olis hyvä tietää ennen kun on myöhäistä.
Vähemmän kokemuksia noista, että onko suuria eroja.
Uskoisin, ettei suurempia muutoksia tarvi tehdä.
Lohkolämmitin on hyvä ainakin laittaa.
Voi toki olla, että jotkut paikat on tehty hieman eri tyylillä ja saattaa talvella jäätyä, mutta kun ekan talven seurailee, niin eiköhän se siitä lähde.
Alusta toki kannattaa suojata suomen suolattuja teitä vastaan.
Uskoisin, ettei suurempia muutoksia tarvi tehdä.
Lohkolämmitin on hyvä ainakin laittaa.
Voi toki olla, että jotkut paikat on tehty hieman eri tyylillä ja saattaa talvella jäätyä, mutta kun ekan talven seurailee, niin eiköhän se siitä lähde.
Alusta toki kannattaa suojata suomen suolattuja teitä vastaan.
Samanlaisiahan ne on, riippumatta missä myyty uutena. Pieniä varuste-eroja on. Esim. kaikissa "suomi"-autoissa on istuinlämmittimet vakiona.
Jos itsellä olisi mahdollisuus tuoda muuttoauto, toisin jonkun kalliimman auton, koska autoveroa ei tarvitse maksaa. -99 mondeo ei suomessakaan maksa kovin paljoa.
Jos itsellä olisi mahdollisuus tuoda muuttoauto, toisin jonkun kalliimman auton, koska autoveroa ei tarvitse maksaa. -99 mondeo ei suomessakaan maksa kovin paljoa.
-
Voi olla jotain lämppärin kennoissa kokoeroja. Kun on eurooppalainen auto niin ei ongelmia.
Mut jos tulet amerikasta niin sitten voi olla enempi. Ainakin kun tuttu toi Hummerin H1 usasta niin ei saa kilpiin kun on sitä ja tätä ja vaihda tuota ja tätä. Vissiin päästö hommelit yksi pahin??? Hummerin kohdalla jos olisit maahan muuttaja niin vissiin saisit paremmin kilpiin.
Ota selvää mut jos olen oikein ymmärtänyt niin saat tuoda ilman veroja kun asut öö, olikos 1v ulkomailla. Jos pätäkää riittää niin uudempi peli vaan alla.
Mut jos tulet amerikasta niin sitten voi olla enempi. Ainakin kun tuttu toi Hummerin H1 usasta niin ei saa kilpiin kun on sitä ja tätä ja vaihda tuota ja tätä. Vissiin päästö hommelit yksi pahin??? Hummerin kohdalla jos olisit maahan muuttaja niin vissiin saisit paremmin kilpiin.
Ota selvää mut jos olen oikein ymmärtänyt niin saat tuoda ilman veroja kun asut öö, olikos 1v ulkomailla. Jos pätäkää riittää niin uudempi peli vaan alla.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Re: Auto maahantuonti
Itse vaihtaisin jäähdytysnesteet, moottoriöljyt etc...jappea kirjoitti:Terve!!
Asentaisin lohkolämmittimen, tekisin ruosteen eston ja ostaisin talvikumit

Tarkistaisin termarin samalla kun vaihtaa nesteet.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Mietin tässä vähän Ford Everestin tuomista muuttoautona Suomeen (v.2010 malli). Jos ei itse sitten jaksaisi sitä maailman tappiin pitää, niin minkälaisia markkinota näkisitte löytyvän tämmöiselle eksoottiselle SUVille?
Kaiken muun hyvän lisäksi ohjaus on oikealla, mikä tekee Kiesistä tietenkin vielä erikoisemman härmän kaduille.
Kaiken muun hyvän lisäksi ohjaus on oikealla, mikä tekee Kiesistä tietenkin vielä erikoisemman härmän kaduille.

Varmaan hieno auto kaikinpuolin mutta luulen että sen myyminen eteenpäin voi olla vaikeaa.
Itse henkilökohtaisesti en harkitse edes semmosta autoa joka on ns ainut yksilö suomessa ihan vaan käytännön syistä varaosat tarvitsee tilata herra ties mistä ja muut tarvikkeet.
Itse henkilökohtaisesti en harkitse edes semmosta autoa joka on ns ainut yksilö suomessa ihan vaan käytännön syistä varaosat tarvitsee tilata herra ties mistä ja muut tarvikkeet.
Oikealta ohjattavalla on erittäin näppärä käydä parkkihallissa jossa puomit...
gti golo palloilija
Kuvittelisin että suurin osa Rangerin osista käy. Ainakin moottorit ja kojelaudat, yms on samat. En mä tiiä onko siinä paljon eroa muutakuin jossain voimansiirrossa ja säädöissä, ehkä jousituksessa. Mietin sitäkin että kuinka vaikea ohjauksen puolen vaihto on suorittaa ja mitähän sellainen vasemmanpuoleinen kojelauta maksaisi? No, maahantuoja varmaan tietäisi...Leadbelly kirjoitti: Itse henkilökohtaisesti en harkitse edes semmosta autoa joka on ns ainut yksilö suomessa ihan vaan käytännön syistä varaosat tarvitsee tilata herra ties mistä ja muut tarvikkeet.
Hyvä huomio.Aksu kirjoitti:Oikealta ohjattavalla on erittäin näppärä käydä parkkihallissa jossa puomit...