No jälleen... olkaa hyvät, käyttäkää hakua.
Tässä kuitenkin linkki kytkentään:
http://www.obd-2.de/tech_obd1-forde.html
Sekä D9 että 3 napainen pistoke!
ledin ja vastuksen sijasta voi käyttää analogi yleismittaria ja laskea neulan heilahdukset (12V DC alue) ja kytkimen sijasta tietysti hyppylankaa.
vasemmassa reunassa olevaa lippua klikkaamalla saa englanniksi tai ranskaksi jos saksan kieli tuottaa vaikeuksia...
Sivun alaosassa on myös yleisimpiä koodeja.
Musta on diagnostiikkapistoke, jos se on 3 napainen konehuoneessa eikä D9 ohjauspylväässä (valkoiseen 3 napaiseen voi laittaa sytytyksen ajoitusta muuttavan palikan, joissakin malleissa, oktaanitarpeen mukaan) Pitää odottaa hyppylangan ja virtojen kytkemisen jälkeen 45 sekuntia jonka jälkeen tulee ensimmäinen pulssi. Koodin 1 ja toisen (ja mahdollisesti kolmannen (jotkut uudemmat)) numeron välissä pieni tauko, kaikki koodit tulee kahteen kertaan. Koodien jälkeen 9 sek. tauko jonka jälkeen tulee KAM koodit eli muistiin jääneet (ei mittaushetkellä vialla). Koodi 11 = kaikki kunnossa. Jos sekä luennanhetkinen että KAM koodi on 11 on kaikki ok.
Fordien yleisimmät koodit löytyvät netistä, jos ei niin kysykää priva viestillä kun olette saaneet luettua (vastaukset saattaa toki viipyä on tässä muutakin tekemistä...)
En vanno päteekö aivan kaikkiin eec -iv malleihin mutta useimpiin ainakin.