OHC:n EGR
OHC:n EGR
Onko kukaan törmännyt Suomessa olevissa 2.0 OHC EFi Sierroissa EGR laitteeseen?
Oma Haynesin kirja ei sellaisesta mainitse mitään, mutta pihassa kököttää sellaisen omaava auto.
Osaako joku kertoa mikä niiden aktiivihiilisuodattimien (tjsp) tehtävä on? Menee letku imusarjaan, joka vähän ihmetytti. Voiko alipaineletkuissa (EGR ja se suodatinpömpeli) olevat sähköjohdot vaan nyppää pois ja jättää roikkumaan, jos koko laitteiston repii irti?
On muuten ne EGR:n pillit, jotka menevät pakosarjaan, kohtuu pitkät, varmaan jotain 10cm. Menee pakokanavaan asti vissiin, tekee varmaan hyvää virtauksille!
Oma Haynesin kirja ei sellaisesta mainitse mitään, mutta pihassa kököttää sellaisen omaava auto.
Osaako joku kertoa mikä niiden aktiivihiilisuodattimien (tjsp) tehtävä on? Menee letku imusarjaan, joka vähän ihmetytti. Voiko alipaineletkuissa (EGR ja se suodatinpömpeli) olevat sähköjohdot vaan nyppää pois ja jättää roikkumaan, jos koko laitteiston repii irti?
On muuten ne EGR:n pillit, jotka menevät pakosarjaan, kohtuu pitkät, varmaan jotain 10cm. Menee pakokanavaan asti vissiin, tekee varmaan hyvää virtauksille!
no enpä oo ikinä kuullut että sierrassa moisia laitteita on!?
itellä on -87 trans am josta kyseiset laitteet löytyy/löytyi..
se hiilisäiliön tehtävä on ainakin imeä bensatankista höyryt ja siirtää ne imusarjalle kun moottori käynnistetään.transussa voi ainakin nypätä pois ilman mitään ongelmia,letkut tukkoon vaan ja pömpeli mäkeen!

itellä on -87 trans am josta kyseiset laitteet löytyy/löytyi..
se hiilisäiliön tehtävä on ainakin imeä bensatankista höyryt ja siirtää ne imusarjalle kun moottori käynnistetään.transussa voi ainakin nypätä pois ilman mitään ongelmia,letkut tukkoon vaan ja pömpeli mäkeen!
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
älä kajoa aktiiviiilihässäkkään ei taida muistaakseni tehdä hyvää, bensa vain suodatetaan niissä aktiivihiilisuotimissa bensa on siis puhtaampaa mut EGR:n voit tukkia eli putket poikki ja blommit päihin saattaa tulla koneeseen vetoja lisää jos EGR:ssä imuvuotoja eli kalvot rikki tiedoksi vain että autosi on roudattu joskus ruotsin maalta koska siellä on EGR:t pakollisia vuodesta n. 1980
Ford will Rise Again
Juhis80 kirjoitti:älä kajoa aktiiviiilihässäkkään ei taida muistaakseni tehdä hyvää, bensa vain suodatetaan niissä aktiivihiilisuotimissa bensa on siis puhtaampaa mut EGR:n voit tukkia eli putket poikki ja blommit päihin saattaa tulla koneeseen vetoja lisää jos EGR:ssä imuvuotoja eli kalvot rikki tiedoksi vain että autosi on roudattu joskus ruotsin maalta koska siellä on EGR:t pakollisia vuodesta n. 1980
No vosin sanoa, että ei se bensa kyllä sieltä aktiivihiilipatruunan kautta kierrä Kyse on jonkin sortin huohotuksesta.
Tuossa revin eilen sen EGR:n helvettiin. Jos jollain moinen vehje on, niin kannattaa ottaa pakosarja käteen ja katsoa millaiset ne pillit siellä on! Ei meinaan ole kovin hienosti tehty. Ne putket tukkivat varmaan 30% kanavasta ja menevät kannen pakokanavaan asti! Eli tuon purkamalla voi oikeastikkin tula lisää tehoa.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 18:51
- Paikkakunta: Compton (pori)
- Viesti:
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Mazdassa se systeemi ei ole EGR vaan pakokaasujen hapetusjärjestelmä...Mutta tuli 89 626 mazdasta otettua helvettiin koko systeemi...Olettaisin systeemin olevan myös fordissakin hapetus juttuja....
Aktiivihiilisuodatin tosiaan keräilee niitä bensa höyryjä ja kiteyttää ne jotenki taas nestemäiseks=bensaksi
Aktiivihiilisuodatin tosiaan keräilee niitä bensa höyryjä ja kiteyttää ne jotenki taas nestemäiseks=bensaksi

Kilosta alkaa ilo
Kyllä se tossa Sierrassa on EGR. Jenkkivehkeissähän on ollut noita ilmapumppuja ties kuinka pitkään, mutta toi sierran vehje oli siis EGR.
Minusta se aktiivihiili pömpeli näytti semmoselta, että sen läpi otettiin ulkoilmasta ilmaa ja sitte letkusta sitä bensahöyryä ja ne meni sähköisen venttiilin läpi imusarjaan. En ole vaan katsonut mistä se höyry tulee, siis mistä se putki tulee konetilaan.
Minusta se aktiivihiili pömpeli näytti semmoselta, että sen läpi otettiin ulkoilmasta ilmaa ja sitte letkusta sitä bensahöyryä ja ne meni sähköisen venttiilin läpi imusarjaan. En ole vaan katsonut mistä se höyry tulee, siis mistä se putki tulee konetilaan.
Ilmeisesti olin väärässä, kyseessä ei olekkaan EGR vaan APS. Tai ainakin tuolya näytti:
http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm
http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/aps.htm
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Janska, oletko varma asiasta? Minä kyllä en syventynyt asiaan enkä poistanut sitä kun ei ollut aihetta. Tosin mittarissa oli vasta n. 320tkm kun sen hävitin, siis Masan.
Ihmetyttää vaan miksi olisi lisäilmasysteemi kun ei ollut kattia?
Kierrätyksellähän (EGR) saadaan päästöjä pienemmäksi ja kait jotain hyötyä, siis teoriassa! 8)

Ihmetyttää vaan miksi olisi lisäilmasysteemi kun ei ollut kattia?

Kierrätyksellähän (EGR) saadaan päästöjä pienemmäksi ja kait jotain hyötyä, siis teoriassa! 8)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Tuo ilmapumppuhomma toimii auton ollessa kylmänä ja sen tarkoitus on nopeuttaa katin lämpenemistä. Näin kerrotaan tuossa RS2000 linkissä. Mihin perustuu, en nyt heittämällä keksi. Ehkä parantaa palamattoman seoksen palamista putkessa.Monteonisti kirjoitti:Ei kait tuo voinut päästöjä pienentää mutta kyllähän %-osuus pieneni jos puhdasta ilmaa sekaan sotkettiin! 8)
Tai sitten paloi loput pensasta pakosarjassa vai olisko häkä muuttunut hiilidioksidiksi?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45