Explorer?
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
- Paikkakunta: Vesilahti
-Termostaatti . . . 14,35
-Kumirengas . . . . 1,81
-Jäähdytinneste ... 20,80
-Termostaatin ja jäähd.nesteen vaihtotyö ... 187,60 (!!!)
-Öljyn vaihto + suodatin 20,10
-Sytytystulppien uusinta 119,22 (!!!)
-----------------------------------------
-Työt yht . . . . 268,-
-Osat yht . . . . 156,18
--------------------------------
Yhteensä . . . . 424,18
Alennus . . . . . 14,18
--------------------------
Maksettavaa .. 410,00
Oikealta automekaanikolta oikean autokorjamon työvälinein ei noihin töihin sovi hukkaantua 3 tuntia kauempaa, eihän?
Kohtuulliseksi katsottavan huoltotyömäärän tuntihinnaksi tulee Tampereen Auto Kivitilalla siis 268/3 = n. 90 Eur/h.
Tulpatkin näyttäisivät olevan "aika" hintavat.
Kierrän tämän putiikin kaukaa vastaisuudessa.
-Kumirengas . . . . 1,81
-Jäähdytinneste ... 20,80
-Termostaatin ja jäähd.nesteen vaihtotyö ... 187,60 (!!!)
-Öljyn vaihto + suodatin 20,10
-Sytytystulppien uusinta 119,22 (!!!)
-----------------------------------------
-Työt yht . . . . 268,-
-Osat yht . . . . 156,18
--------------------------------
Yhteensä . . . . 424,18
Alennus . . . . . 14,18
--------------------------
Maksettavaa .. 410,00
Oikealta automekaanikolta oikean autokorjamon työvälinein ei noihin töihin sovi hukkaantua 3 tuntia kauempaa, eihän?
Kohtuulliseksi katsottavan huoltotyömäärän tuntihinnaksi tulee Tampereen Auto Kivitilalla siis 268/3 = n. 90 Eur/h.
Tulpatkin näyttäisivät olevan "aika" hintavat.
Kierrän tämän putiikin kaukaa vastaisuudessa.
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
- Paikkakunta: Vesilahti
Jees. Kävin haastattelemassa paikan huoltopäällikköä laskun kanssa ja sain lähes tyydyttäviä vastauksia kysymyksiini. Tuntiveloitus on kova ja auton huoltotoimet eivät ole ihan suoraviivaisia (piti purkaa ensin muuta rojua pois edestä).
Kariboy, oletko löytänyt autoon ilmansuodattimen tarvikeliikkeen tiskiltä, vai onko tuokin atlantin takaista tilaustavaraa?
Kariboy, oletko löytänyt autoon ilmansuodattimen tarvikeliikkeen tiskiltä, vai onko tuokin atlantin takaista tilaustavaraa?
En ole kurkannut putsaria lainkaanRakennusmetsuri kirjoitti:Jees. Kävin haastattelemassa paikan huoltopäällikköä laskun kanssa ja sain lähes tyydyttäviä vastauksia kysymyksiini. Tuntiveloitus on kova ja auton huoltotoimet eivät ole ihan suoraviivaisia (piti purkaa ensin muuta rojua pois edestä).
Kariboy, oletko löytänyt autoon ilmansuodattimen tarvikeliikkeen tiskiltä, vai onko tuokin atlantin takaista tilaustavaraa?

Kylläpä taitaisi olla aika katsoa, missä kunnossa on...
Toivottavasti olen väärässä väittäessäni että ei löydy ihan jokaisen varaosaputkan tiskiltä...
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
- Paikkakunta: Vesilahti
Kivitilalta Kajosvaaralta olen tilannut mitä olen tarvinnut.Rakennusmetsuri kirjoitti:kariboy, mitä kanavaa pitkin olet hankkinut varaosia autoosi?
Edessä olisi ainakin ilmanputsarin ja ajovaloumpioiden hankinta.
Mikäs umpioissa vikana, ovatko muuten usa vai export-versiot?
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 18 Huhti 2006 01:32
- Paikkakunta: Vesilahti
Heijastimet alkavat olla himmentyneet ja paikoin jopa "karhean" näköiset. Kiiltävästä peilipinnasta ei voi juuri enää puhua. Käytännön valotehokaan ei ole kovin kehuttava.
"ovatko muuten usa vai export-versiot?"
Jaa-a, paha sanoa kun en tiedä mikä noissa on erona.
Auto on hankittu uutena Saksasta jos siitä voi jotain päätellä. Polttimot ovat H4:set.
Ajattelin etsiä ensin vaikkapa saksan E-baysta josko sieltä sattuisi sopivat umpiot löytymään.
Onko käynnistyksenestoyksikkösi toiminut moitteetta? Kuulin kivitilan huoltopäälliköltä, että ko. bokseissa on ollut häikkää ja että uusia ei saa enää mistään. Boksi kun on asennettu eurooppaan tuotuihin autoihin jälkiasennuksena eikä niitä ole tehty enää vuosikausiin.
Omassani en ole vielä mitään häikkää havainnut, mutta häiriöt ilmenevätkin kuulemma useimmiten pakkasilla (ehkä joku juotosliitos tms).
"ovatko muuten usa vai export-versiot?"
Jaa-a, paha sanoa kun en tiedä mikä noissa on erona.
Auto on hankittu uutena Saksasta jos siitä voi jotain päätellä. Polttimot ovat H4:set.
Ajattelin etsiä ensin vaikkapa saksan E-baysta josko sieltä sattuisi sopivat umpiot löytymään.
Onko käynnistyksenestoyksikkösi toiminut moitteetta? Kuulin kivitilan huoltopäälliköltä, että ko. bokseissa on ollut häikkää ja että uusia ei saa enää mistään. Boksi kun on asennettu eurooppaan tuotuihin autoihin jälkiasennuksena eikä niitä ole tehty enää vuosikausiin.
Omassani en ole vielä mitään häikkää havainnut, mutta häiriöt ilmenevätkin kuulemma useimmiten pakkasilla (ehkä joku juotosliitos tms).
Umpiossa on teksti export tuossa meitin autossa, niin etu-, kuin takaumpioissa.
Käynnistyksen estosysteemi on pelannut moitteetta, jotain eroa varmaan on vuosimallien välillä. Toivottavasti pelaa jatkossakin. En kyllä loppuikääni meinaa autoa pitää
Ainakin uuden avaimen ohjelmointi onnistuu ´95-´96 malleihin itse, kun taas uudemmat pitää ohjelmoida merkkihuollossa.
Tuota ebayta kannattaa seurata, aika edullista tavaraa.
Käynnistyksen estosysteemi on pelannut moitteetta, jotain eroa varmaan on vuosimallien välillä. Toivottavasti pelaa jatkossakin. En kyllä loppuikääni meinaa autoa pitää

Ainakin uuden avaimen ohjelmointi onnistuu ´95-´96 malleihin itse, kun taas uudemmat pitää ohjelmoida merkkihuollossa.
Tuota ebayta kannattaa seurata, aika edullista tavaraa.
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Re: Explorer?
Ite tilasin viimeviikolla rockautosta tulpat, 2xöljynsuodatin, 2x ilmanputsari ja bensafiltterin. Hinta ilman rahtia 50 taalan paikkeilla. Rahti 25 taalasta ylöspäin riippuen paikallisesta kellonajasta ja rahtausnopeudesta. otin economynä (halvin) ja arvioitu saapumispäivä 7.4. Tulpat on ngk iridium-versiot ja kaikki muut hilut motorcraft-leimalla varustettuja.
Re: Explorer?
Jatketaas tähän ettei tartte uutta aloittaa.
Isäukon puolesta kirjottelen.
Osti tämmösen -95 mallisen 4L v6 automaatti. Alko vähä pommilta vaikuttaan vaan voi olla pieniäki vikoja.
Mittaristossa vilkkuu 4x4 ja 4x4low valot, sähköikkunat ja radio jne ei toimi.
-> Tätä jo selvittelin että saattaapi olla lisälaite-rele.
Pysähdyksissä D-asennolla alkaa nytkyttämään ja sitä myöte kierrokset heittelee. Esimerkiksi jos valoihin pysähtyy niin pikku hiljaa alkaa "pompottamaan" vehjettä enemmän ja enemmän, vähä ku manuaalia härnäis jarrua vasten kytkimellä. Laatikko vuotaa öljyä jonkin verran.
Ideoita, kokemuksia ja hyviä arvauksia?
Ajossa sytty takapään tasosäädönvalo, katosi ku käytti sammuksissa... en tiedä onko tullu takasi.
Muuten oli hyvä kyytinen ja hiljanen ajettava.. ei tärisytä ylimääräisiä jne ajossa, pääsääntöisesti vaihtaakin hyvin. Huomasin vaan jos kiihdyttää 80km/h ylöspäin, laatikko nakkaa pienemmälle ja kaasua höllätessä takasi pienemmälle niin oli isompi kolaus.
Sähköhommien kanssa kyllä pärjään kun hankin haynessin tms kirjasen että saa kuvat (LÖYTYYKÖ keneltäkään pdf-muodossa??), tuo vaihdelaatikko homma on sitte oma lukunsa...
Käsittääkseni näitä ei älyttömiä määriä ole suomessa muutenkaan niin toivotaan että joku osaa vinkata, saa myös vinkata aktiivisia ja hyviä ulkomaan foorumeita josta voisi saada apua.
Isäukon puolesta kirjottelen.
Osti tämmösen -95 mallisen 4L v6 automaatti. Alko vähä pommilta vaikuttaan vaan voi olla pieniäki vikoja.
Mittaristossa vilkkuu 4x4 ja 4x4low valot, sähköikkunat ja radio jne ei toimi.
-> Tätä jo selvittelin että saattaapi olla lisälaite-rele.
Pysähdyksissä D-asennolla alkaa nytkyttämään ja sitä myöte kierrokset heittelee. Esimerkiksi jos valoihin pysähtyy niin pikku hiljaa alkaa "pompottamaan" vehjettä enemmän ja enemmän, vähä ku manuaalia härnäis jarrua vasten kytkimellä. Laatikko vuotaa öljyä jonkin verran.
Ideoita, kokemuksia ja hyviä arvauksia?
Ajossa sytty takapään tasosäädönvalo, katosi ku käytti sammuksissa... en tiedä onko tullu takasi.
Muuten oli hyvä kyytinen ja hiljanen ajettava.. ei tärisytä ylimääräisiä jne ajossa, pääsääntöisesti vaihtaakin hyvin. Huomasin vaan jos kiihdyttää 80km/h ylöspäin, laatikko nakkaa pienemmälle ja kaasua höllätessä takasi pienemmälle niin oli isompi kolaus.
Sähköhommien kanssa kyllä pärjään kun hankin haynessin tms kirjasen että saa kuvat (LÖYTYYKÖ keneltäkään pdf-muodossa??), tuo vaihdelaatikko homma on sitte oma lukunsa...
Käsittääkseni näitä ei älyttömiä määriä ole suomessa muutenkaan niin toivotaan että joku osaa vinkata, saa myös vinkata aktiivisia ja hyviä ulkomaan foorumeita josta voisi saada apua.
Ford Taunus 3D turnier 17m 1967
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 25 Tammi 2014 16:30
Re: Explorer?
mistäs johtuu kun toi O/D valo vilkkuu välillä.
sitten kuinkas toi takapään jousitis laskee alespäin(ilma)
1997 4.0L V6 SOHC
sitten kuinkas toi takapään jousitis laskee alespäin(ilma)
1997 4.0L V6 SOHC
Re: Explorer?
1m4s0 löysittekö aikanaan ratkaisun ongelmiin Explorerin kanssa? Tuossa selailin googlea ja löysin tämän keskustelun. Itsellä isäukon kanssa projektiauton kanssa täysin samat ongelmat (vm.1999 automaatti).
Toivottavasti tämä vielä tavoittaa tai joku muukin tietävä voisi vastata..
Kiitos jo etukäteen.
Toivottavasti tämä vielä tavoittaa tai joku muukin tietävä voisi vastata..
Kiitos jo etukäteen.