omistan 1.8-01 mondeon ja siinä kuuluu semmonen pieni naputus(ihan ko diisseli).
se kuuluu paremmin sisälle kuin konehuoneeseen, mutta koneesta se kuitenki tulee ku tihenee kaasua painettaessa.
oon omistanu ton auton vasta pari viikkoa joten en tiedä mitkä äänet on ominaisuuksia ja mitkä ei. jotku sanoo et se tulis ruiskusuuttimesta,mutta mun mielestä siitäkin kuuluu ääni, mutta paljon pienempi. ja sitte ku kone on lämmin ni mulla syttyy öljynpainevalo...tosin ei öljyä kuitenkaa mistään tule ulos.
kannattaako käydä jossain tarkastuttamassa? stockka, tai joku pidemmän aikaa ko. auton omistanu?
mondeo 2.5 gt
Jatkan tätä tähän ku niin samaa aihetta kumminki..
Mutta siis tilanne kumminkin se, että MKII mondeota tekis mieli tuon sierran seuraajaksi, ja mieluisin versio taitaapi olla tuo GT. 2.0 tai 2.5, kulutuksissa ei ainakaan foorumin mukaan oo älyttömiä eroja, toki tuo "vain" kakslitranen olis taloudellisempi..
Alkoi kyllä epäilyttää nuo Duratecin kampuranlaakerit, jos 158 tuhannen kohalla jo joutunu vaihtamaan
Olis tiedossa tommonen reilu 200tkm ajettu 2.5, tohtisko ostaa? Vai kannattaisko jatkaa etsintää 2.0 Zetecin tiimoilta? Vapaita mielipiteitä saa heittää.
Mutta siis tilanne kumminkin se, että MKII mondeota tekis mieli tuon sierran seuraajaksi, ja mieluisin versio taitaapi olla tuo GT. 2.0 tai 2.5, kulutuksissa ei ainakaan foorumin mukaan oo älyttömiä eroja, toki tuo "vain" kakslitranen olis taloudellisempi..
Alkoi kyllä epäilyttää nuo Duratecin kampuranlaakerit, jos 158 tuhannen kohalla jo joutunu vaihtamaan

Juu ei ainakaan alta 200tkm enää laukea 
Itellä -98 2.5 mondeo automaagilla. Syö sekalaisessa ajussa saman verran kuin kakkosautona oleva 1.6 escortti.
Laitahan ketjulla oleva duratec niin ei tarvii sen kuminauhan kanssa pelleillä.
Mondeolla ajettu 142tkm. Odottelen mielenkiinnolla kuinka automaattilååda, vesipumppu ja kampuranlaakerit kestää.
Tuossa autossa on aina käytetty fordin / mobilin öljyjä koneessa ja fordin omaa litkua laatikossa, niin sen näkee jatkaako ikää.
Varsinkin kun niitä on tullut vaihdeltua kohtuu usein.
Vesipumppu on suurin kysymysmerkki, että miten se muovilelu kestää. Tuo on ollut tarkoitus vaihtaa metalliseen jo vuosikausia, muttei ole tullut tehtyä.
Sen tempun voisi tehdä kun seuraavan kerran vaihtaa nesteet.

Itellä -98 2.5 mondeo automaagilla. Syö sekalaisessa ajussa saman verran kuin kakkosautona oleva 1.6 escortti.
Laitahan ketjulla oleva duratec niin ei tarvii sen kuminauhan kanssa pelleillä.
Mondeolla ajettu 142tkm. Odottelen mielenkiinnolla kuinka automaattilååda, vesipumppu ja kampuranlaakerit kestää.
Tuossa autossa on aina käytetty fordin / mobilin öljyjä koneessa ja fordin omaa litkua laatikossa, niin sen näkee jatkaako ikää.
Varsinkin kun niitä on tullut vaihdeltua kohtuu usein.
Vesipumppu on suurin kysymysmerkki, että miten se muovilelu kestää. Tuo on ollut tarkoitus vaihtaa metalliseen jo vuosikausia, muttei ole tullut tehtyä.
Sen tempun voisi tehdä kun seuraavan kerran vaihtaa nesteet.
Re: mondeo 2.5 gt
No 270tkm kohta lasissa automaattilootan kanssa. Sit jos kone leviää niin suohon auto uppoaa.
On sen verran kaikkea pikkuvikaa että en jaksais todennäköisesti uutta konetta alkaa vaihtamaan. Tosin katsastin juuri auton ja päästötkin sain kohilleen pienen miettimisen jälkeen (kaasuläppäanturin purin ja "säädin" kohilleen).
Myös pakoputkiston jousto-osa on aika vaikea osa hankkia, kun ei kuulemma enää valmisteta tarvikkeenakaan. Sen tilasin yli vuosi sitten Lahden automaasta ja on jo kuulemma laivassa tulossa
. Taas toinen liike sanoi suoraan että ei onnistu.
On sen verran kaikkea pikkuvikaa että en jaksais todennäköisesti uutta konetta alkaa vaihtamaan. Tosin katsastin juuri auton ja päästötkin sain kohilleen pienen miettimisen jälkeen (kaasuläppäanturin purin ja "säädin" kohilleen).
Myös pakoputkiston jousto-osa on aika vaikea osa hankkia, kun ei kuulemma enää valmisteta tarvikkeenakaan. Sen tilasin yli vuosi sitten Lahden automaasta ja on jo kuulemma laivassa tulossa

Mondeo Tdci 1,8 2008
Re: mondeo 2.5 gt
Kappas, tämmönenkin pomppas taas pinnalle
Ja tulihan se sitten tuo Durateckiläinen haettua, eikä oo tarvinnu katua. Koneessa on potku tallella eikä vikoja oo pahempia ollut, lambda on vaihdettu ja vesipumpulla on 100tkm takana, jonka ajattelin varmuuden vuoksi vaihtaa samalla kun laitan uuden kiristimen vanhan vikisevän tilalle.
Vaihteet tuossa tuntuu kylmänä vähän tönköiltä, erityisesti 1. 2. pykälä on melkosen kankeet. Laatikkoon on vaihdettu Fordin suosittelemat öljyt ja sitä on riittävästi, joten olisiko apua jos tonne vaihtais ATF:t (mitä laatua sinne tohtii laittaa?) vai onkohan vaan kuluneisuutta tms?

Vaihteet tuossa tuntuu kylmänä vähän tönköiltä, erityisesti 1. 2. pykälä on melkosen kankeet. Laatikkoon on vaihdettu Fordin suosittelemat öljyt ja sitä on riittävästi, joten olisiko apua jos tonne vaihtais ATF:t (mitä laatua sinne tohtii laittaa?) vai onkohan vaan kuluneisuutta tms?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 67
- Liittynyt: 20 Huhti 2009 08:38
- Paikkakunta: ii
- Viesti:
Re: mondeo 2.5 gt
jooh laakereita saa ranacon kautta muistaakseni
itellä ois jouten kampiakselin laakerit, ja kaikki tiivisteet koneeseen , kone johon on niin on 2.5 v6 3korisen (-01) mihin tiliasin noi
