Muutama päivä sitten huomasin volttimittarin heittelevän ajossa. Veto päällä auto ei lataa kunnolla, ja lämpömittarin mukaan koneen lämmöt nousevat. Kun kytkintä painaa hieman, alle kymmenen senttiä (niin että veto säilyy päällä eikä kytkinkään tunnu luistavan) volttimittari hyppää normaalilukemiin 13 voltin tienoille ja lämpömittari laskee. Myös vaihteen ollessa vapaalla lataus on alhaalla, hieman kytkintä painettaessa lataa normaalisti. Miten tämä on mahdollista? Oma tietotaito alkaa loppua..

Mietin että olisiko mahdollista että lämmöt eivät tosiasiassa nouse vaan lämpömittari näyttää väärin huonosta latauksesta johtuen? Laturin hiiliä en ole ehtinyt tarkastamaan, se olisi huomenna ohjelmassa. Mielessä kävi myös se että kytkinpoljin painaisi fyysisesti jotain johdinta, mutta tarkistin asian eikä poljin ota kontaktia mihinkään johtimeen. Joku viisaampi, auttakaa..