merkkihuolto tökkii kuten moottori
merkkihuolto tökkii kuten moottori
Vein 1.8- 96 Mondeon huoltoon Fordin merkkiliikkeeseen, koska moottori nyki kylmänä. Myös lämpimänä moottori nykii ajoittain. Toinen ongelma on se, että moottorin jäähdytin on päällä koko ajan.
Meinasi mennä purukumi väärään kurkkuun, kun hinta oli yli 4oo euroa. Vihdettiin tulpat, johtosarja ja happitunnistin.
Ajoon lähdettäessä huomasin, ettei kumpikaan vika ollut korjaantunut. Huoltopäällikkö sanoi, että että aina välillä onvähän hankala löytää vikaa, joten ottivat auton uudelleen pukille.
Mitenkähän mahtaa olla tuo maksun laita "turhasta" huollosta.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Meinasi mennä purukumi väärään kurkkuun, kun hinta oli yli 4oo euroa. Vihdettiin tulpat, johtosarja ja happitunnistin.
Ajoon lähdettäessä huomasin, ettei kumpikaan vika ollut korjaantunut. Huoltopäällikkö sanoi, että että aina välillä onvähän hankala löytää vikaa, joten ottivat auton uudelleen pukille.
Mitenkähän mahtaa olla tuo maksun laita "turhasta" huollosta.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: merkkihuolto tökkii kuten moottori
Moro!Henry F kirjoitti: Mitenkähän mahtaa olla tuo maksun laita "turhasta" huollosta.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Vastaavia kokemuksia ei ole, olen käyttänyt autojani Kuopion
Ford-keskuksella huollettavana ja on annettavana vain ylistävää tai
helevatan hyvää palautetta. Ystävällistä, asiantuntevaa ja
"kohtuuhintaista" palvelua ja työn laatu on ollut aina kohdallaan.
Ja nyt "kop-kop maalamatonta puuta!" sillä -95 Scorppari Cossuni on
siellä parhaillaan jakopään ketjujen vaihdossa ja se ei ole halpaa
hupia... Pidetään peukkuja, toimitin varuilta heille tulostetut ohjeet
siitä kuinka homma hoidetaan


Mutta... Itse en maksaisi murisematta tuota. Kyllä edellytys maksulle
pitää olla se että VIKA, jolle huoltotyö on tilattu on korjattu. Uskoisin
että pääset asiassa ratkaisuun vaikka kuluttaja-asiamiehen avulla, jollei
muuten.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Minä huoltelen ja korjailen itse kaikki pirssit ja merkit, myös muut tekniset "härpäkkeet" mopoista tietokoneissiin! 8)
Ei ehkä kannata, mutta ongelman ilmaantuessa syyllinen löytyy peiliin vilkaisemalla!
Vasta korjasin keskuspölyimurin, autoradion ja kaverin tietokoneen, tuurilla ja mutulla tietenkin kun koulutusta ei ole!
Ei ehkä kannata, mutta ongelman ilmaantuessa syyllinen löytyy peiliin vilkaisemalla!

Vasta korjasin keskuspölyimurin, autoradion ja kaverin tietokoneen, tuurilla ja mutulla tietenkin kun koulutusta ei ole!

Re: merkkihuolto tökkii kuten moottori
Meissillä oli ainakin ensimmäinen ja viimenen kerta kun vien fordille laitettavaksi. Päätin kokeilla kun oli maksaja tiedossa(tiehallinto). auto seisoi ensin pari viikkoa fordin pihalla jonka jälkeen se oli fordin toimesta siirretty erääseen paikalliseen nyrkkipajaan korjattavaksi.pappa kirjoitti: Moro!
Vastaavia kokemuksia ei ole, olen käyttänyt autojani Kuopion
Ford-keskuksella huollettavana ja on annettavana vain ylistävää tai
helevatan hyvää palautetta. Ystävällistä, asiantuntevaa ja
"kohtuuhintaista" palvelua ja työn laatu on ollut aina kohdallaan.
Ja nyt "kop-kop maalamatonta puuta!" sillä -95 Scorppari Cossuni on
siellä parhaillaan jakopään ketjujen vaihdossa ja se ei ole halpaa
hupia... Pidetään peukkuja, toimitin varuilta heille tulostetut ohjeet
siitä kuinka homma hoidetaanVaatimaton minä...
![]()
Mutta... Itse en maksaisi murisematta tuota. Kyllä edellytys maksulle
pitää olla se että VIKA, jolle huoltotyö on tilattu on korjattu. Uskoisin
että pääset asiassa ratkaisuun vaikka kuluttaja-asiamiehen avulla, jollei
muuten.
kyseisen pajan omistajan kanssa kun juttelin niin se kertoi, että heille tuli kerran mulkosilmä cossu scorppikin korjattavaksi kun olivat fordilta siirtäneet sen paikalliseen volkkariliikkeeseen jakopään remonttiin.
Seurauksena oli, että jakoketju oli napsahtanut poikki jo siirrettäessä autoa takasin fordin pihalle.
kun he olivat purkaneet koneen niin oli vastaan tullut mm. kemiallista metallia kansissa ym. kivaa.

Ei näin käsitellä toisten autoja. Yleensä on ajatus, että auto viedään pajalle jos remontti on itselle liian vaativa ja halutaan varmistaa auton kuntoon tuleminen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Juu ei. Ei tollasesta voi oikein hyvää makua jäädäTeRoK kirjoitti:Joo ilmanmuuta siis tää em. tarina koski nimenomaan vain tota loimaan ford liikettä. Ja hyvä palvelu sielläkin on vareaosa puolella, mutta tosta huollosta ei jääny hyvä maku suuhun.

Itse meinasin teettää jakorempan alunperin täällä Suonenjoella "Pekulla"
mutta miehen kalenteri oli liian täysi. Siinä on mies paikallaan, olen
joitain hommia hänellä teettänyt (oma pieni paja) mm. kannet 2.8i
Scorppariini. Todella hyvä ja ammattitaitoinen mies. Ottanut 2.0 OHC:sta
puhaltimen kanssa pyöreät yli 500 heposta jne. "Oishan siitä enemmänkin
saanut, mutta kun loppuu aine..."
Ja kaveri on tehnyt paljon muutakin vastaavaa. Jatkuvasti sillä noita
Fordsonien pannuja on laitettavana.
Kuopion Ford (Delta auto) on ok ainakin meikäläisen mittarissa ja toivon
todellakin ettei mene nyt suhde piloille Cossupoloiseni kanssa

he senkin homman hanskaa.
Sulla on muute TeRoK pirun nätti auto. Siisti on kuin mikä.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Moro!Monteonisti kirjoitti:Minä huoltelen ja korjailen itse kaikki pirssit ja merkit, myös muut tekniset "härpäkkeet" mopoista tietokoneissiin! 8)
Ei ehkä kannata, mutta ongelman ilmaantuessa syyllinen löytyy peiliin vilkaisemalla!![]()
Vasta korjasin keskuspölyimurin, autoradion ja kaverin tietokoneen, tuurilla ja mutulla tietenkin kun koulutusta ei ole!
Sama vika täälläkin. On vaan aikas kettumainen jumppa toi Cossun
jakoketjujen vaihto ja kun olin varautunut autoa vaihtaessa pistämään
kipurahat siihen niin päätin teettää muualla.
Seuraavaksi onkin edessä sitten toi nykisemen kartoitus ja se onkin
sitten omaa duunia... Ja pitäshän toi auto saada vielä hiottua mataksi
ja lakattua uudestaan... lakkahommat menee taas suosiolla sellaiselle
kaverille joka tietää mitä tekee... sitten massaamaan... jne... Noo
projektia piisaa ja sehän on kivaa

F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: merkkihuolto tökkii kuten moottori
Katsopa 2.4.2006 otsikko: Focus TD:n outo öljynpainevika.
Henry F kirjoitti:Vein 1.8- 96 Mondeon huoltoon Fordin merkkiliikkeeseen, koska moottori nyki kylmänä. Myös lämpimänä moottori nykii ajoittain. Toinen ongelma on se, että moottorin jäähdytin on päällä koko ajan.
Meinasi mennä purukumi väärään kurkkuun, kun hinta oli yli 4oo euroa. Vihdettiin tulpat, johtosarja ja happitunnistin.
Ajoon lähdettäessä huomasin, ettei kumpikaan vika ollut korjaantunut. Huoltopäällikkö sanoi, että että aina välillä onvähän hankala löytää vikaa, joten ottivat auton uudelleen pukille.
Mitenkähän mahtaa olla tuo maksun laita "turhasta" huollosta.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
Joo melkein tommonen on varmin teettää jollain "spesialistilla" joka on paljon noita ropannut. Muuten saattaa käydä kylmästi.pappa kirjoitti: Juu ei. Ei tollasesta voi oikein hyvää makua jäädä![]()
Itse meinasin teettää jakorempan alunperin täällä Suonenjoella "Pekulla"
mutta miehen kalenteri oli liian täysi. Siinä on mies paikallaan, olen
joitain hommia hänellä teettänyt (oma pieni paja) mm. kannet 2.8i
Scorppariini. Todella hyvä ja ammattitaitoinen mies. Ottanut 2.0 OHC:sta
puhaltimen kanssa pyöreät yli 500 heposta jne. "Oishan siitä enemmänkin
saanut, mutta kun loppuu aine..."
Ja kaveri on tehnyt paljon muutakin vastaavaa. Jatkuvasti sillä noita
Fordsonien pannuja on laitettavana.
Kuopion Ford (Delta auto) on ok ainakin meikäläisen mittarissa ja toivon
todellakin ettei mene nyt suhde piloille Cossupoloiseni kanssaEiköhän
he senkin homman hanskaa.
Sulla on muute TeRoK pirun nätti auto. Siisti on kuin mikä.
Ja kiitokset kehuista

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Huh.
Kuukausi on vierähtänyt siitä kun vein rakkaan Cossuni paikalliseen Ford-liikkeeseen. Osia uupuu edelleen. Toki kyseessä on ns. harvinainen
juttu, kun teetän jakopään remppaa kaikkine kilkkeineen, mutta on osat
tosiaan tiukassa.
Itse huollon toiminnasta ei ole sanottavaa, asiallista yhteydenpitoa -
tarjosivat sijaisautoa (no oli törkeetä tarjota Fiat Puntoa, mutta muuten
kaunis ele
)
Odotellaan edelleen KÄRSIVÄlliseNÄ
että saa AUTOn alleen.
Meanwhile 4x4 2.8i rumbles... (oisko kellään parempaa kardaania
)
Kuukausi on vierähtänyt siitä kun vein rakkaan Cossuni paikalliseen Ford-liikkeeseen. Osia uupuu edelleen. Toki kyseessä on ns. harvinainen
juttu, kun teetän jakopään remppaa kaikkine kilkkeineen, mutta on osat
tosiaan tiukassa.
Itse huollon toiminnasta ei ole sanottavaa, asiallista yhteydenpitoa -
tarjosivat sijaisautoa (no oli törkeetä tarjota Fiat Puntoa, mutta muuten
kaunis ele

Odotellaan edelleen KÄRSIVÄlliseNÄ

Meanwhile 4x4 2.8i rumbles... (oisko kellään parempaa kardaania

F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Ei kai sentään jos ei IHAN pakko ole... Nooo... okei, olen minäMonteonisti kirjoitti:Viattihan on kyllä tehty "pikku vioista" mutta kyllä kait silläkin "hätäpäissään ajelee", siis jos muuta ei ole?
itse asiassa Fiat 600:lla ajellut pitkät pätkät nuorena poekana. Piti
vaan olla kaveri aina mukana kun kampesi oikealle niin paljon ettei
meinannut yön pimeinä tunteina jaksaa ratista pitää

Ukolla oli myös Fiat 128. Oli yllättävän hyvä auto ajaa, vaikka olikin
onnettoman nuhainen laitos 1100 kimittäjämoottorilla.
Kyllä vaimo oli sitä mieltä että maanantaina kiristetään jokin sijaisauto
jollei omaa ala kuulua....

Tai on... se on tallin lattialla odottamassa aikaa...
F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
No NIIN!
1.5 kuukautta kestänyt projekti on päättynyt. Cosworth on taas
pihassa oltuaan Kuopiossa Fordilla hoidettavana (Delta-Auto)
Yksi moite - osien saaminen kesti merkkiliikkeelle aivan luvattoman
kauan. Työn jälki ja asiakkaan hoito: Kouluarvosana 10. Olisin saanut
mm. sijaisauton heidän piikkiinsä käyttööni kun homma alkoi kestää.
Korjailivat myös muita ilmitulleita tärkeitä asioita kuten tyyppivian
eli Cossun johtosarja kansien välissä tuppaa "sulamaan".
Toki tuo oli erikseen laskutettavaa työtä, mutta kannatti teettää kun
pannu oli levällään. Samalla teetin kaikenlaista lisätyötä koska
halusin saada auton perusteellisesti huollettua.
Olen ihan sikamaisen tyytyväinen Kuopion Delta-Auton huollon asiakas.
Ja ihan oikeesti en ole missään kytköksissä ko. putiikkiin muuten.
Suosittelen lämpimästi.
(vaikka kaikki säästöt upposikin, lasku oli 2675 euroa
)
- Jakopää osat + työt 1700 euroa
- Automaattihuolto
- Peräöljyt
- Johtosarjan korjaukset
- Ilmastoinnin huiolto
- Moottoriöljyt ja suodattimet
Omalle kontolle jää vielä katalysaattorien vaihto, ne olis olleet
700 euroa kappale. Nyt tuunaan Bilteman kateista Cossu kelpoiset
laikalla ja migillä. (Don't try this at home kids... 8) )
1.5 kuukautta kestänyt projekti on päättynyt. Cosworth on taas
pihassa oltuaan Kuopiossa Fordilla hoidettavana (Delta-Auto)
Yksi moite - osien saaminen kesti merkkiliikkeelle aivan luvattoman
kauan. Työn jälki ja asiakkaan hoito: Kouluarvosana 10. Olisin saanut
mm. sijaisauton heidän piikkiinsä käyttööni kun homma alkoi kestää.
Korjailivat myös muita ilmitulleita tärkeitä asioita kuten tyyppivian
eli Cossun johtosarja kansien välissä tuppaa "sulamaan".
Toki tuo oli erikseen laskutettavaa työtä, mutta kannatti teettää kun
pannu oli levällään. Samalla teetin kaikenlaista lisätyötä koska
halusin saada auton perusteellisesti huollettua.
Olen ihan sikamaisen tyytyväinen Kuopion Delta-Auton huollon asiakas.
Ja ihan oikeesti en ole missään kytköksissä ko. putiikkiin muuten.
Suosittelen lämpimästi.
(vaikka kaikki säästöt upposikin, lasku oli 2675 euroa

- Jakopää osat + työt 1700 euroa
- Automaattihuolto
- Peräöljyt
- Johtosarjan korjaukset
- Ilmastoinnin huiolto
- Moottoriöljyt ja suodattimet
Omalle kontolle jää vielä katalysaattorien vaihto, ne olis olleet
700 euroa kappale. Nyt tuunaan Bilteman kateista Cossu kelpoiset
laikalla ja migillä. (Don't try this at home kids... 8) )
F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Juu ei ollut ilmainen ei, mutta olin tuon rahnat säästellyt ja halusin
takuuvarman työn. Se ei ole tossa vehkeessä valitettavasti ihan
pikkujuttu kun sitä ruvetaan tekemään.
Kyllä mä voin suositella ihan aikuisten oikeesti Kuopion Deltaa.
takuuvarman työn. Se ei ole tossa vehkeessä valitettavasti ihan
pikkujuttu kun sitä ruvetaan tekemään.

Kyllä mä voin suositella ihan aikuisten oikeesti Kuopion Deltaa.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Hyvältä kuullostaa delta auton palvelu. Toi on jo paljon, että luvataan sijaisauto firman piikkiin jos remppa venyy. Samaa ei vopinut sanoa loimaan fordista... kuten tuolla aiemmin taitaa käydäkin ilmi.
Jakopään rempan hinta ei kyllä järkytä mitenkään.
Osista saa jo maksaa sen verran reipaasti.
Itellä on ja kova pähkäily, että tekiskö ite jakopään rempan vai veiskö jollekin AMMATTITAITOISELLE korjaamolle. Ko. korjaamolla pitää vaan olla just näistä moteista vankka kokemus ennenkun uskallan korpparin sinne kiikuttaa. Tähän astiset kokemukset on sen verran huonoja.
Ite kun tekee niin tulee ainakin tehtyä viimosen päälle vaikka aikaa meniskin. On kuitenkin dvd:llä opastettuna koko operaatio.
Jakopään rempan hinta ei kyllä järkytä mitenkään.
Osista saa jo maksaa sen verran reipaasti.
Itellä on ja kova pähkäily, että tekiskö ite jakopään rempan vai veiskö jollekin AMMATTITAITOISELLE korjaamolle. Ko. korjaamolla pitää vaan olla just näistä moteista vankka kokemus ennenkun uskallan korpparin sinne kiikuttaa. Tähän astiset kokemukset on sen verran huonoja.
Ite kun tekee niin tulee ainakin tehtyä viimosen päälle vaikka aikaa meniskin. On kuitenkin dvd:llä opastettuna koko operaatio.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96